הכירו את היוטיוב המבצעי של צה"ל Z- Tube

כיום, כאשר כל אזרח, חברה ואף משרדים ממשלתיים נעזרים במאגר הוידאו הגדול בעולם, עכשיו תורו של צבא ההגנה לישראל, שאימץ את היוטיוב שקיים באזרחות.

04.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הכירו את היוטיוב המבצעי של צה"ל Z- Tube

יוטיוב כבר מזמן הפך למשאב נצרך בחיינו, החל מצפייה בקליפים, מערכונים ועד לתיעוד כל רגע מרגש בחיינו.

"צבא מודרני כמו צה"ל תמיד חושב קדימה" מסביר סא"ל גיא מורדוך, רע"ן מערכות מורכבות ביחידת לוט"ם. "לאגף התקשוב וההגנה בסייבר אחריות גדולה בלחימה המודרנית ומתן מענה טכנולוגי לחיילים בשטח. השינויים הללו נעשים מתוך תפיסה רחבה שצה"ל נדרש להיענות לאתגרים החדשים אשר ניצבים מולו – בציר הטכנולוגי ובסייבר".

ז- טיוב הינה רשת שיתוף הסרטונים של צה"ל. באמצעות השירות יכולים המפקדים לקבל גישה מהירה ופשוטה לתכנים מבצעיים לצורכי תחקיר ואף לצפות בשידורים חיים.

"בעבודה יעילה אימצנו את היוטיוב שקיים באזרחות" מספר סא"ל מורדוך, "ביצענו שיפורים ושינויים בעזרת צוותי פיתוח פנימיים ושילבנו רעיונות פורצי דרך משלנו על מנת לשפר את איכויות התמונה. המערכת רצה ועובדת בצורה טובה מאוד".

לדברי סא"ל מורדוך, זי-טיוב עתיד לעשות מהפכה. "היוטיוב הצה"לי יאפשר להנגיש את הווידאו ואת החיישנים המבצעיים בצורה הרבה יותר טובה ובתפוצה יותר רחבה ממה שהיה נהוג עד עכשיו. הוא יוכל לעבוד לצד מערכות קיימות בתפוצה הרבה יותר רחבה. בעבר תכני הווידאו היו מצומצמים והדרישות להציג אותו היו מאתגרות. אתה נותן למפקדים את היכולת לראות את הווידאו דרך המערכת".

בסופו של דבר המערכת משמשת אותנו לצרכים מבצעיים. אפשר להציג את החיישנים הרלוונטיים או את הווידאו שקשור לאותה הגזרה שבה מבצעים את הפעילות. היוטיוב הצה"לי הוא פתח לטכנולוגיות מתקדמות בכל הקשור לאגירת וידאו.

ברגע שיש לך סוג של יוטיוב צה"לי, השמיים הם הגבול בהקשר הטכנולוגי, של מה שנהיה מסוגלים לעשות עם הפרויקט קדימה.

את הפיתוח מוביל ענף מערכות מורכבות תחת מחלקת מעוף אשר ביחידת לוט"ם  "חשוב לזכור שמדובר בחיילים בני 18-21. לראות צעירים עמלים על פרויקט, עובדים בשעות- לא שעות על מנת שהמערכת תעבוד בצורה הטובה ביותר, זה מרגש".

לדבריו, הרעיונות הגדולים אשר באים מלמטה, מהדרג הנמוך. "חיילים בני 18 לא הבינו איך אין אתר פנימי כמו יוטיוב. תחילה זה בא מהחבר'ה ביחידה הטכנולוגית ואחר כך חשפנו זאת למפקדים על מנת לשלב את הפרויקט עם יחידות נוספות. הרעיון בא מהחיילים עצמם. הם צעירים, מוכשרים, גדלים בדור מתקדם הרבה יותר משלנו, הם מאתגרים אותנו לטובה ומעלים רעיונות שלא חשבנו עליהם. הדור של חיילינו מוכשר, רוצה לתרום וכאן אנחנו נכנסים לתמונה. השילוב בין החריצות והרצון לדעת של המוח הצעיר עם הכלים שצה"ל ולוט"ם בפרט מעניקים לו, יוצרים שילוב של כוח אדם טכנולוגי איכותי שמבצע כל משימה בצורה הטובה ביותר. אישית, אני ישן טוב בלילה עם החיילים שיש לי, אני יודע שאזרחי ישראל בידיים טובות".

יוטיוב צהלי

תגובות

מומלצים