סא"ל נגיב טרודי ממילואים למילואים

מה לא עושים בצה"ל כדי להיות מוכנים ליום הרע מכל, הצצה ליחידת חילוץ 240 שמפקד עליה סגן אלוף במיל' נגיב טרודי, שבכל שעה מתנתק מעבודתו כרואה חשבון ונרתם לחילוץ הבא.

05.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סא"ל נגיב טרודי ממילואים למילואים

מי שעוסק ועסק בהצלת חיים מאוד קשה לו להתנתק מעבודת ההצלה כשהוא שומע שיש צורך בו, דוגמה הכי טובה היא יחידת חילוץ 240 של מחוז חיפה שבפיקוד העורף, שקיבלה את אות ההצטיינות מנשיא המדינה ראובן ריבלין על תעסוקה מבצעית מוצלחת וסיוע בתגבור כוחות ההצלה בשריפה בחיפה, המוטיבציה הגדולה שיש ביחידה תורמת רבות להצלחתה.

שוחחנו עם מפקד הגדוד סא"ל במיל' נגיב טרודי מכפר סמיע על הגדוד.

סא"ל נגיב: "גדוד 240 של מחוז חיפה שבפיקוד העורף, רואה כל משימה כשליחות, יש מוטיבציה גבוהה וכל משימה מתבצעת בהצטיינות יתרה".

"אני בגדוד 240 כבר 17 שנה, בצבא בסדיר התחלתי בחי"ר, בשנת 2000 הצטרפתי לגדוד החילוץ 240, אז בזמנו רק התחילו בהקמת גדודי החילוץ, התחלתי בתפקיד מ"מ והמשכתי להתקדם בדרגות עד מג"ד".

סא"ל נגיב: "הגדוד כיום אחראי על הגזרה הצפונית, אנחנו מבצעים גם תעסוקות מבצעיות לפי הצורך בגבולות המדינה, בשגרה ובחירום, אנחנו אחראים על החילוץ בערים ובעיקר בעיר חיפה ואיפה שאנחנו נדרשים, הגדוד מבצע אימונים מדי שנה ונמצא בכושר ובמוכנות מאוד גבוהה, מבחינת כוח אדם הגדוד במצב מעולה, כוח האדם שנמצא בגדוד איכותי מאוד ובעל מוטיבציה מאוד גבוהה, גם לשרת במילואים".

"בזמן האחרון לצערי הרב יש במדינה המון משתמטים ממילואים ונטל המילואים נופל על הכתפיים של חלק קטן מהאוכלוסייה, אבל בגדוד שלנו זה אחרת, אני תמיד מקבל טלפונים מהחיילים והמפקדים שמתעניינים מתי יהיה מילואים".

סא"ל נגיב: "יש לציין כי מילואים תמיד מגיע בזמנים לא טובים, אם מדובר בסטודנטים אז יש ימי לימוד ומבחנים, אם זה בעסקים אז זה מאוד קשה להיעדר מעבודה, כשמדובר בשכירים זה עוד יותר מקשה".

נגיב טרודי

סא"ל נגיב: "מה שמיוחד באנשי גדוד 240 האחווה ששוררת בגדוד בין החיילים, האהבה והמחויבות למסגרת ולצבא, הם תמיד מתעלים על עצמם ומוצאים את הכוחות והזמן לבוא ולתת מזמנם האישי ומעצמם לטובת הגדוד והמדינה. מבחינה חברתית אנחנו בגדוד מאוד מחוברים, יש לנו קבוצות ואטסאפ במסגרת פלוגתית וגדודית, מעורבים באירועים החברתיים המשפחתיים והאישיים, מנסים לעזור אחד לשני כשצריך, כל אחד בגדוד יודע שיש לו חבר ויש לו כתף ואוזן לעזור לו ולהקשיב לו, הגדוד אומנם נמצא בגזרה הצפונית אבל משרתים בו מכל הארץ, גם מהדרום מהצפון הרחוק ומהמרכז, השאיפה שלי בהמשך לבנות את דור העתיד בפיקוד בגדוד מתוך הגדוד עצמו, זה משדר כוח מחויבות ואכפתיות".

סא"ל נגיב: "במישור האזרחי אני אדם מאוד עסוק, עובד במשרד ראיית חשבון, נשוי ואבא לשני ילדים, אשתי עובדת כמורה במשרד החינוך, בגלל התפקיד והמילואים לאורך כל השנים אני נאלץ להיעדר מהבית להרבה זמן, אז כל הנטל נופל על האישה והילדים מרגישים בחסרוני בבית, אז אני עמוס בכל הגזרות, אבל בגלל שאני מרגיש מחויב ויש תחושת שליחות, למילואים לגדוד לצבא ולמדינה, אני מוצא זמן לשלב בין כל המשימות שלי, אני עושה את זה כבר הרבה שנים בסיפוק עצמי מלא ומשלב נהדר בין המשימות בצבא לחיים באזרחות".

סא"ל נגיב: "במסגרת המוכנות לכל תרחיש אנחנו מבצעים תרגילים, האיום שצפוי לאיים על המדינה שלנו רעידות אדמה, אסון טבע, זה דבר שבא בהפתעה, אבל מבחינתנו אנחנו במוכנות, מתאמנים ונערכים לכל תרחיש, יש לנו הנחת עבודה ואנחנו נערכים בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות וארגוני החירום כב"ה, מד"א ומשטרה, לטפל בכל אירוע". 

גדוד 240

תגובות

5. אמיר לפני 7 שנים
כל הכבוד
4. סאמר לפני 7 שנים
זה לא דבר מובן מאליו
3. סמי לפני 7 שנים
ברכות על קבלת אות הנשיא
2. דליה לפני 7 שנים
כבוד והערכה
1. סולטאן מנסור - עספיא לפני 7 שנים
נג'יב - איש מקסים ונפלא

מומלצים