11% מהעסקים בחיפה ובסביבה אינם מדווחים על הכנסותיהם

05.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
11% מהעסקים בחיפה ובסביבה אינם מדווחים על הכנסותיהם

כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ערכה הרשות מבצע ביקורת בחיפה ובסביבה. 
 
במהלך ביקורת שנערכה אצל עורך דין בחיפה, נמצא כי לעורך הדין ישנן הכנסות רבות משכירות שאינן מדווחות והסתכמו מ-2013 ועד היום בסכום של 370,000 ₪. עורך הדין הצהיר על הכנסות אלו בדו"ח השנתי כהכנסות פטורות, זאת כדי ליהנות מפטור ממס בגין השכירות. הוא נחקר והועבר להמשך חקירה. במהלך ביקורת אצל עורך דין אחר בעיר נמצא כי לא דיווח על הכנסה בסך 7,020 ₪ שהתקבלה בהעברה בנקאית. בתגובה טען "לא  יודע מה קרה". בביקורת אצל צַבָּע בעיר נמצא כי לא דיווח כדין על הכנסות של 50,000 ₪. כמו כן נמצא כי הוא עובד כעצמאי מזה שלוש שנים זאת ללא תיק ברשות וללא ניהול ספרים. בתגובה לממצאים טען "אין מספיק עבודה".
 
בביקורת שנערכה אצל קבלן שיפוצים מחדרה נמצא כי לא דיווח על הכנסה של 54,000 ₪. לאחר תשאול לקוחות ובדיקת מסמכים נמצא כי קיבל עבור עבודתו 81,000 ₪. עם זאת, הוציא קבלה עבור חלק מהסכום בסך 27,000 ₪. הקבלן בתגובה: "אני רושם בסוף העבודה בסכום אחד". קבלן שיפוצים מטמרה נמצא כי לא דיווח על הכנסות בסך 30,000 ₪ כדין. שני הקבלנים נחקרו ותיקם הועבר להמשך טיפול.
 
במהלך ביקורת בגן ילדים בקריית אתא נמצא כי בעלת הגן לא דיווחה על הכנסות בסך 70,760 ₪ שקיבלה ממספר צ'קים דחויים. בתגובה טענה "אני רושמת קבלות כשהצ'קים נפרעים". "אני צריך לבדוק", טען מתקין צלחות לוויין מאבן יהודה כאשר בעת ביקורת במהלך עבודתו בקריית אתא נמצא כי לא דיווח על הכנסות בסך 25,070 ₪. ביקורת נוספת בקריית אתא העלתה כי קבלן פינוי פסולת מהכפר כאבול לא רשם הכנסות בסך 20,000 ₪. הקבלן נחקר ותיקו הועבר להמשך טיפול.
 
"הפקידה הייתה חולה, הצ'ק הגיע לפני שלושה ימים. כשתחזור לעבודה תרשום קבלות וחשבוניות". כך טענו במשרד מהנדסים מאחד מקיבוצי האזור, כאשר במהלך ביקורת נמצא כי צ'ק בסך 19,033 ₪ לא נרשם בספרי העסק. "לא יודע ולא זוכר ממי קיבלתי את הכסף, לכן לא רשמתי", טען קבלן חשמל מקריית אתא כאשר במהלך ביקורת שנערכה אצלו בעקבות בדיקת ספרי העסק נמצא כי לא דיווח על הכנסות בסך 6,600 ₪.
 
כאמור, המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

מומלצים