סיור מודרך באתרי החובה בפורטו

פורטו, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל, ממוקמת לאורך הגדה הצפונית של נהר הדואורו וידועה כעיר רומנטית וקסומה.

05.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סיור מודרך באתרי החובה בפורטו

פורטו מציעה כנסיות עתיקות בסגנון הבארוק, מגדלי פעמונים, מבנים בעלי ארכיטקטורה בסגנון הארט נובו ובתי יין המתמחים ביין הפורט המקומי.

בפורטו אקלים ים תיכוני, בקיץ הטמפרטורה עשויה להגיע ל-40 מעלות, קל להתנייד בעיר באמצעות תחבורה ציבורית יעילה, וכדאי לבלות בעיר לפחות יום אחד במהלך החופשה בפורטוגל.

סיור רגלי מודרך באתרי החובה בעיר

בין אם אתם מגיעים בטיסה לפורטו ועומדים לשהות בה מספר ימים ובין אם אתם נוחתים בליסבון ומגיעים לטייל בעיר הצפונית, כדאי לכם להזמין כבר בארץ סיור רגלי מודרך באתרי החובה בעיר. סיור בפורטו כולל ביקור באתרים ובאזורים החשובים ביותר בעיר יחד עם פינות קטנות וקסומות שרק המקומיים מכירים. במהלך הסיור מבקרים במונומנטים היסטוריים חשובים כגון כנסיית קלריגוש מהמאה ה-18 המעוצבת בסגנון הבארוק ולצדה מגדל פעמונים מרשים, כדאי לטפס במדרגות לראש המגדל כדי לזכות בתצפית נוף נפלאה על פורטו והסביבה. כמו כן, במהלך הסיור מבקרים בכנסיית סאו פרנסיסקו בסגנון הבארוק שבנייתה הושלמה במאה ה-18. הכנסייה המרשימה ידועה בגילופי הזהב המעטרים את קירותיה ועמודיה, כדאי לבקר גם בקטקומבות הממוקמות מתחת לכנסייה.

סיור בפורטו מתחיל לרוב בנקודת המפגש בכיכר האריות הידועה, במהלך הסיור מבקרים ברובע העתיק של פורטו הנקרא ריביירה, האזור הוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. הרובע הציורי והקסום שוכן על גדות הנהר ויש בו סמטאות צרות ומפותלות עם מבנים ססגוניים בסגנון הארט נובו, בסמטאות הקסומות שלל בתי קפה, מאפיות, מסעדות וחנויות.

כמו כן, מסיירים ברובע הבאישה ובו שילוב מרתק ומעניין בין היסטוריה מפוארת ומבנים עתיקים עם ארכיטקטורה מרשימה לבין החיים המודרניים. ברובע הבאישה המהווה את המרכז המסחרי שוקק החיים בפורטו משתרעת השדרה המפורסמת ביותר בעיר, אליאדוס, ולאורכה מבנים מרשימים כמו בית העירייה ובראשו מגדל פעמון המתנשא לגובה 70 מ'. ברובע באישה נמצאת גם כיכר החירות המרשימה בגודלה וביופייה, במרכזה פסל של המלך פדרו הרביעי וסביבה בתי מלון, מסעדות, בתי קפה וחנויות.

תעשיית הגשרים וטעימות יין פורט

במהלך סיור בפורטו מבקרים גם ברחובות הגטו היהודי ולומדים על התהפוכות הרבות בחיי הקהילה היהודית ששגשגה בעבר עד שכמעט והוכחדה לגמרי בתקופה האינקוויזיציה. כמו כן, לומדים על תעשיית הגשרים בעיר, ישנם 6 גשרים מרשימים החוצים את הנהר ומחברים בין פורטו לעיר השכנה הנקראת וילה נובה דה גאיה, אחד הגשרים תוכנן על ידי אייפל וניתן לראות קווי דמיון בין הגשר המרשים למגדל אייפל שבפריז. בסיור מבקרים גם בגשר דום לואיש הראשון בן שתי הקומות שנחשב שנים ארוכות לגשר הברזל הארוך ביותר בעולם.

במהלך הסיור עוצרים בבתי יין מעולים כדי לטעום את יין הפורט המקומי, היין הומצא במאה ה-17, ובמהלך הסיור מבקרים במרתפי היינות המרשימים, זוכים להסברים על תהליך הייצור וטועמים סוגים שונים של יין פורט משובח וטעים.

פורטו 

תגובות

מומלצים