שוטר נשלח ל12 חודשי מאסר

בית המשפט המחוזי בחיפה, בפני כבוד השופט ארז פורת, גזר 12 חודשי מאסר בפועל לשוטר סיור במשטרת עירון בגין שוד וקשירת קשר לביצוע פשע.

05.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שוטר נשלח ל12 חודשי מאסר

בתאריך 22.01.16 בעת שהיה בתפקיד עם שוטר נוסף, הם הבחינו ברכבו של המתלונן, והחליטו לעכב אותו בשל חשדם כי מדובר ברכב גנוב.

לאחר שערכו חיפוש ברכב ותשאלו את המתלונן, נערך חיפוש על גופו, במהלכו מצא השוטר בכיס מכנסיו של המתלונן סכום של 6200 ₪, אז תפס השוטר בדש חולצתו של המתלונן, דחף אותו כשפניו מופנות לכיוון הרכב, הוציא מכיסו את הכסף ונטל אותו לידיו, תוך שהוא מזהיר את המתלונן לא לספר על כך לאיש ובהמשך, אף אמר לו, כי הוא "יחתוך" אותו במידה ויספר על לקיחת כספו.

בהמשך, החזיר השוטר 1000 ₪ מתוך סכום הכסף הגנוב למתלונן, כפי שרשם בדוח הפעולה השקרי. שני השוטרים חלקו ביניהם באופן שווה את סכום הכסף הגנוב שנותר. למחרת בעקבות חשד שעלה בקרב אחד משוטרי התחנה, לפיו כספו של המתלונן נגנב החליטו השניים להחזיר למתלונן את כספו הגנוב.

בגזר הדין קבע כבוד השופט כי: "הנאשם ניצל לרעה את מעמדו ותפקידו, כדי לשדוד קורבן מזדמן. במקום לפעול כנציג רשויות החוק, שתפקידו העיקרי לשמור על זכויות האזרח ושלמות רכושו, בחר לפגוע במתלונן כשהוא נוטל את כספו ומאיים עליו בבוטות, פעמיים, לבל יחשוף את המעשים. הנאשם לא הסתפק בכך, אלא בחר להסוות את מעשיו בדרך של רישומים כוזבים בתחנת המשטרה... הנאשם אף החטיא את השוטר הנוסף בכך שהציע לו מחצית מהכסף ששדד, עד שאותו שוטר נפתה לו והסכים לכך". עוד נכתב בגזר הדין כי "חומרת המעשים, על הפגיעה הקשה באינטרסים המוגנים, מחייבים ענישה ממשית וממושכת, שאם לא כן יוחטא המסר העונשי הראוי, שעיקרו הרתעה והלימה, ויועבר מסר סלחני, שאין לו מקום".

תגובות

מומלצים