פצועי צה"ל נוסעים לטיול שחרור בהודו במטוס דאלית אל כרמל

עשרים פצועי ופצועות צה"ל הנמצאים בתהליכי השיקום, המריאו להשלים את החוויה הישראלית, טיול תרמילאים מאתגר במזרח הרחוק, את דרכם להודו הם עושים במטוס דאלית אל כרמל של אל.

06.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
פצועי צה"ל נוסעים לטיול שחרור בהודו במטוס דאלית אל כרמל

זו השנה השלישית ברציפות שאגודת ידידי ארגון נכי צה"ל, יחד עם חברת התעופה הלאומית "אל על", יוזמת ומוציאה לפועל את "טיול שחרור". מטרתו של מיזם זה הינו  להעניק לפצועי צה"ל הזדמנות ייחודית להשלים את החוויה הישראלית טיול תרמילאים שלאחר השירות הצבאי.

במסע להודו שיימשך 14 יום, יתמודדו פצועי צה"ל עם אתגרים מורכבים, פיזיים ומנטליים, שיסייעו להם בעתיד גם במסע השיקום האישי. חברי הקבוצה שילוו על ידי אנשי מקצוע, יחוו בין היתר, טרק הכולל הליכה  לאורך תוואי  של למעלה כ-55 ק"מ ולינה באוהלים בהרי ההימלאיה וכן חציית מעבר ההרים קרדולנגלה בגובה 5,602 מטר.

קצת לפני ההמראה, נערכה לפצועי צה"ל "מסיבת שחרור" מרגשת בשדה התעופה בן גוריון בהשתתפות בני המשפחות.

באירוע לקחו חלק, בין היתר, יהודית גריסרו , סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת "אל על", שאמרה כי "זאת זכות גדולה להיות חלק ממיזם זה. אתם מעניקים לנו השראה".

אלוף (מיל') אליעזר שקדי, יו"ר אגודת ידידי ארגון נכי צה"ל, הדגיש את חשיבות הטיול לשיקומם של פצועי צה"ל:  "יש לכם עוצמה נפשית אדירה. תוכלו להגיע גם לירח. הכל תלוי רק בכם". 

תא"ל (מיל') חיים רונן מנכ"ל ארגון נכי צה"ל הדגיש כי "טיול שחרור הינו מיזם מקורי המשקף את העשייה הבלתי פוסקת שלנו למען נכי צה"ל"

בין היוצאים ל"טיול שחרור" 2017, כרמל הררי (31) לוחם שיריון  שאיבד את חצי מכף רגלו לאחר שטיל נ"ט פגע בטנק בו נע במארון א-ראס במהלך מלחמת לבנון השניה, כמו גם שלושה לוחמי צה"ל אשר נפצעו לפני שלוש שנים במבצע "צוק איתן", ושוטרי מג"ב שנפצעו באירועי טרור שונים בגזרת ירושלים. בראש המשלחת תעמוד ורד רוט, מנהלת אגודת ידידי ארגון נכי צה"ל.

כלל המשאבים למסע המיוחד גויסו מתורמים מישראל שבחרו באופן הזה להביע את הערכתם והוקרתם לפצועי  צה"ל.

אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל הוקמה בשלהי שנת 2013, מתוך מטרה להעמיק את המודעות והמחויבות של הציבור הישראלי לתהליך השיקום של הפצועים אשר נשלחו על ידי המדינה לשרת ולהגן על אזרחיה. האגודה לקחה על עצמה להיות נדבך משמעותי בהובלת פרויקטים ייחודיים שיסייעו לכל פצוע ונכה לשקם עצמו ולחזור למעגל החיים.

טיול שחרור

תגובות

מומלצים