הצעת החוק להקמת מועצת הגיל הרך

ח"כ טרכטנברג: "לא נאפשר להניע את הגלגל לאחור, המצב כיום, בו לכל משרד טריטוריה משלו, ובין המשרדים אין תיאום הוא מצב אבסורדי שממשיך לפגוע בילדים שלנו"

07.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הצעת החוק להקמת מועצת הגיל הרך

אושרה בקריאה ראשונה הצעת החוק להקמת המועצה לגיל הרך של חברי הכנסת אלי אלאלוף ופרופ' מנואל טרכטנברג, בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות. ח"כ טרכטנברג המחנה הציוני אמר בסיום הדיון

תפקידה של מועצת הגיל הרך יהיה בקביעת מדיניות מומלצת על בסיס המלצות המומחים הגדולים ביותר, ועל בסיס הידע הרב שנצבר בישראל על-ידי ארגונים טובים ורבים שפועלים בריק הקיים.

העברת החוק היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בקריאה ראשונה היא צעד היסטורי בדרך להסדרת תחום הגיל הרך בישראל, ולא נאפשר להניע את הגלגל לאחור.

יחד עם ההורים והארגונים השונים נעמוד על טובת ילדינו, ונבנה מועצה שתציב את הילדים במרכז. מודה לשותפי וחברי יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף על שיתוף הפעולה בדרך הארוכה."

טרכטנברג הוסיף: "רק לאחרונה נחשפנו לדו"ח הOECD על מערכת החינוך לגיל הרך: שחשף שוב את מה שידוע לכל גורמי המקצוע: על-אף שישראל מובילה בילודה במדינות הOECD, היא מפגרת מאחורי קולומביה בכל הנוגע למדיניות הגיל הרך. הקמת המועצה זו ההזדמנות של המדינה לפעול לצמצום הפערים החברתיים בגנים ובמשפחתונים, מכיוון שכבר שם נפערים הפערים."

הצעת החוק קובעת כי תוקם מועצה שתכלול את נציגי המשרדים השונים העוסקים בתחום הגיל הרך, הרשויות המקומיות ונציגי ציבור שונים. המועצה תמליץ על מדיניות ממשלתית שתכלול פעוטות מגיל לידה ועד גיל 6.

תגובות

מומלצים