אם קיבלת הודעה שבן משפחה נפגע עדיף לבדוק

לאחרונה קונים סחורה ומודיעים הודעות סרק פוגעניות, כל זה עושה תוכנת קקדו שאינה חוקית, המשטרה מתקשה לאתר את המתקשר, הודעות סמס שנשלחות בשמו של אדם, בלי שהוא יודע

08.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אם קיבלת הודעה שבן משפחה נפגע עדיף לבדוק

בסמארטפונים של כולנו מסתתרות אפליקציות בעייתיות, חלקן רק מאפשרות פגיעה באנשים אחרים ובמיוחד בנוער ובילדים, תוכנות שמאפשרות שינוי השיחה המזוהה בשיחה רגילה, שינוי המספר, שינוי קול לגבר או לאישה. אז לפני שרוכשים סמארטפון לילד כדאי לבדוק איזה תוכנות יש במכשיר ולהסיר את התוכנות המסוכנות בהקדם האפשרי.

אדם שנסע עם ההורים שלו מהצפון לאחד הכפרים בכרמל, מקבל הודעה שאח שלו נפגע מירייה ומצבו קשה, אותו אדם שאימו ובני משפחתו נמצאים איתו ברכב, באותו רגע לא חושבים פעמיים, מסתובבים וחוזרים חזרה לצפון, בכל זה מבלי להודיע לאימא שנמצאת ברכב. זהו סיפור אחד ממאות סיפורים שמגיעים.

קקדו אפליקציה מסוכנת מאוד, מפני שהיא עלולה לפגוע גם במי שלא הוריד אותה, הודעות סמס נשלחות בשמו של אדם, בלי שהוא יודע מזה ובלי שאף אחד יודע מי השולח האמיתי, בנוסף להודעות היא מאפשרת התקשרות מתחזה: שיחת טלפון שלכאורה מגיעה ממספר אחר, תוך עיוות קול.

רק לאחרונה הוגש כתב אישום נגד אדם בגין עבירות מרמה תוך התחזות לבכיר בחברת הוט מובייל.

​פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט השלום בנתניה כתב אישום נגד לירון פריז (26) בגין ריבוי עברות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר ועבירות נוספות. בנוסף נאשם פריז יחד עם מאיר קריאף (34), בעבירות  קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בצוותא, החזקת רכוש חשוד ועבירות נוספות.

טל

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד קובי מושקוביץ, כולל פרשיית מרמה במסגרתה התחזה פריז למנהל בכיר בחברת הוט מובייל, פנה לחברות עסקיות שונות וביקש בכזב לרכוש סחורות שונות בשם חברת הוט מובייל. בין החברות אליהן פנה הנאשם, חברת ניופאן, טמפו משקאות, היכל היין שקד גולן, ברימאג, סוכות נחלים, מצמן את מירוץ וחברות נוספות.

בעת שהיה משוחח טלפונית עם נציגי החברות, במסגרת ההתחזות, עשה פריז שימוש באמצעים טכנולוגיים כגון: יישומון "קקדו" במכשיר הסלולרי, המאפשר שינוי מספר הטלפון כך שיחזה כטלפון של חברת הוט, שימוש בכתובות דואר אלקטרוני הנחזות להיראות ככתובות של חברת הוט אותן פתח פריז קודם לכן, זיוף מסמכי הזמנות רכש הנחזות להיראות כמסמכים רשמיים מטעם חברת הוט מובייל הנושאים את סמלי חברת הוט מובייל וחתומים בחתימה דיגיטלית ועוד. לאחר שהוזמנה סחורה, פריז נהג לשלוח מובילים לאסוף את הסחורה ממחסני החברות. באחד המקרים הועברה הסחורה למחסן בנתניה ששנשכר על-ידו קודם לכן, וכן למחסן אחר בנתניה, שנשכר על-ידי קריאף, לצורך זה.

בחלק מן המקרים סופקה הסחורה ע"י החברות ובדרך זו קיבל פריז לידיו במרמה סחורה בשווי כולל של 1,131,967 ₪. במקרים רבים אחרים, הנאשם ניסה לקבל במרמה סחורות בשווי כולל של למעלה מ-2,988,054 ₪, אך במקרים אלו זיהו החברות כי מדובר במרמה ולא סיפקו את הסחורה לנאשם.

צילום משטרת ישראל

תגובות

1. נימר לפני 7 שנים
..

מומלצים