בני ובנות שירות פאראמדיקים בשטח

בני ובנות השירות הלאומי, חניכי קורס הפאראמדיקים של מד"א במסע בשטח בו התמודדו עם אתגרים חדשים, במטרה לפתח יכולות מנהיגות והתמודדות עם מצבים קשים כצוות וכפרט.

09.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
בני ובנות שירות פאראמדיקים בשטח

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מאמין שהכלים שרכשו במהלך המסע, הדברים החדשים שלמדו והתכונות שגילו בעצמם, יתרמו להם רבות בתפקידים כפרמדיקים בשטח".

שבוע מנהיגות ועבודת צוות לבני ובנות השירות הלאומי, חניכי קורס הפרמדיקים של מד"א התקיים בהדרכת ארגון חוג הסיירות ובשיתוף פעולה של ארגוני הנוער יחד עם קק"ל הוא חלק מפרויקט "מגשימים עכשיו".

את צעדיו הראשונים של המסע שכלל ניווטים, לינה ובישול בשטח התחילו 18 מחניכי הקורס במנזר השתקנים שסמוך ללטרון בהרי ירושלים כשהם מלווים ביפעת גלזמן מאגף הד"ס במד"א ובפאראמדיק מד"א עמית אקרמן, מדריך במרכז להכשרת פאראמדיקים של מד"א שסיפרו: "בני ובנות השירות שנמצאים בימים אלו בשלב ההכשרה המעשי של קורס הפאראמדיקים פיתחו את יכולות המנהיגות שלהם תוך שהם מתנסים בפעם הראשונה בהתמודדות עם אתגרים וקבלת החלטות. הבגרות שהחניכים הפגינו ושיתוף הפעולה שהם נדרשו לקיים עם שאר חבריהם תסייע להם בהכשרתם ותהפוך אותם לראשי צוות טובים יותר בעתיד".

בטקס הסיום שהתקיים במעיינות הסטף קיבלו החניכים ווסטים של חובש-מד"א לשלב ההשתלמויות בניידות לטיפול נמרץ והועלו בדרגת כתף.

שקד שלמה, בת שירות במד"א שעברה את המסע: "זו הייתה חוויה מדהימה ומלמדת. כל צעד במסע גיבש אותנו יותר ויותר כקבוצה, לימד אותנו אחד על השני ובעיקר על עצמנו והיכולות שלנו. כשאתה צועד כל היום ומגיע למקום הלינה כשאתה כבר רעב מאוד ואם לא אתה תכין את האוכל – לא יהיה, אתה מגלה כוחות שלא הכרת בעצמך. במסע הזה הטילו עלינו אחריות גדולה וזה מה שפיתח אצלנו תכונות של מנהיגות והובלה. גיליתי על עצמי המון תכונות חדשות, שאסור לי לוותר על דברים מראש ושאני מסוגלת לכל".

אהובה ברכה, מנהלת מדור משאבי אנוש לקורסי פאראמדיק ושירות לאומי: "בני ובנות השירות לאומי שעתידים להיות פאראמדיקים בניידות לטיפול נמרץ של מד"א פיתחו בשבוע השטח את יכולות המנהיגות שלהם בצורה הטובה ביותר והוכיחו כי אין משימה שהם לא מסוגלים לעמוד בה, אין לי ספק כי החוויות והניסיון שהם צברו במהלך השהות בשטח יסייעו להם לפתח חשיבה יצירתית ויקלו על תהליך קבלת החלטות קריטיות שעתיד להיות להם בהמשך".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בני ובנות השירות הלאומי הם כוח גדול ועוצמתי במד"א. המסע שעברו החניכים בשבוע השטח הוא רק דוגמה לתהליך המלמד והמעשיר שהם עוברים במד"א בשנים האלו. אני מאמין שהכלים שרכשו במהלך המסע, הדברים החדשים שלמדו והתכונות שגילו בעצמם, יתרמו להם רבות בתפקידים כפרמדיקים בשטח. אני גאה על כוח האדם האיכותי ומלא המוטיבציה שפועל במד"א, זהו כוחנו וזו עוצמתנו. ישר כוח ובהצלחה בתפקידכם במשימת הצלת החיים החשובה מאין כמוה!"

חניכי קורס פרמדיקים

צילום דוברות מד"א

תגובות

מומלצים