ההתנצלות של רפיק מספיקה והביוב ימשיך לזרום

מעל חודש וחצי של סבל רב לשכונת ואדי אלפש, בשל מפגע הריחות החריפים של ביוב שהמועצה המקומית דליה מזרימה לאדמות, התושבים מתקשים לנשום ולנהל חיים נורמליים.

10.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ההתנצלות של רפיק מספיקה והביוב ימשיך לזרום

אחרי שראש המועצה רפיק חלבי הבין שהתלונות הולכות וגוברות ופורטל הכרמל כבר ביקר במקום עם תושבים, רפיק העלה סטטוס בו האשים את חוסר הטיפול במשאבה הזו במשך הרבה שנים, בשל כך רק 3 ימים זרמו שפכים לאדמות.

השפכים האלה שמגיעים מאזור עוספיה ומרכז דאלית אל כרמל, מתנקזים במשאבה בואדי אלפש ומשם משחררים אותם לאדמות, ידו של אדם היא הגורמת לדליפה הזו, כי בחלק המערבי של הכפר באזור הקדם טיפולי יש בעיות שגרמו לדליפה גדולה בגלל שהמתקן לא מתוחזק.

מי שפכים שהולכים לאדמות גורמים נזק עצום לתושבים שמתקשים לנהל את חייהם בגלל היתושים והחרקים בכל האזור ויש לציין ששמה לא בוצע שום ריסוס למניעת הנזקים שנגרמים.

בנוסף הנזק שנגרם לחקלאות ולמגדלי הירקות באדמות ולחיות בשדה המרעה הוא גדול, מבחינה בריאותית, הריחות החריפים מגיעים עד לשכונה העליונה בסואניה ואלונסה.

המועצה המקומית דאלית אל כרמל מבטיחה לטפל בעניין, אבל חוסר התקציב וחוסר בעלי מקצוע, מקשים להתגבר על התקלה החמורה, כך יותר קל להם להגיד שחשוב להכניס לדליה תאגיד מים וביוב.

משרד הבריאות הזהיר לא פעם בחודש האחרון על המחלות שנגרמות כתוצאה מניקוז מים וביוב במקומות ציבוריים.

שמענו מהתושבים שהם מתכוונים ללכת לערכאות משפטיות נגד המועצה בגין נזקים שנגרמו לאדמות שלהם.

את התלונות והתמונות העברנו למשרד הבריאות ולאיגוד ערים ולמשרד להגנת הסביבה.

ביוב באדמות

 

תגובות

4. מעניין מאד לפני 7 שנים
עד לפני חודש הכל היה תקין מה קרה
3. תושב לפני 7 שנים
דליה
2. דליה לפני 7 שנים
לא ניתן עוד לסבול
1. רפיק לפני 7 שנים
דליה

מומלצים