חימום תת רצפתי איך זה עובד ומה העלויות?

ישנם סוגים רבים של חימום תת רצפתי, על מים, על גז ועל חשמל, לכל אחד חסרונות ויתרונות, אמנם לא מדובר במערכת החימום הפופולארית ביותר בישראל

11.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
חימום תת רצפתי איך זה עובד ומה העלויות?

בעיקר בגלל עלויות התקנה לא זולות, אבל כל מי שבוחר לעשות זאת עושה בחכמה.

זה חוסך כסף, זה שומר על הסביבה וזה הופך את החיים לנעימים מאד. מה ההבדל בין חשמל למים, וכמה עולות המערכות?

חימום תת רצפתי חשמלי

חימום תת רצפתי חשמלי הוא למעשה התקנה של גופי חימום חשמליים מתחת לרצפה. הם מפיצים את החימום באופן שווה בכל הרצפה, בדומה לרדיאטור. יש לו יתרונות וחסכונות.

•יתרונות: מכל מערכות החימום התת רצפתיות, ההתקנה שלו זולה ביותר. הוא האסתטי ביותר, כי לא רואים אותו בשום רגע, והוא קל לתפעול. הוא לא מייבש את האוויר כמו תנור או מזגן וגם ביחס למערכות המקבילות הוא נעים לשימוש. לא צריך לתחזק אותו, פרט לוידוא שהחשמל תקין. תקינות החשמל גם נקבעת על ידי חשיפה לקרינה אלקטרומגנטית.

•חסרונות: הוא "זולל" חשמל כמעט כמו מזגן. נכון, הרבה פחות מכל מזגן, אבל ביחד עם עלויות ההתקנה הוא איננו נגיש עבור כולם. בנוסף, הוא גם לא מקרר אלא רק מחמם – שיקול משמעותי עבור הישראלים והחום הישראלי.

מחיר: ההתקנה היא עבור כל חדר בנפרד, וכוללת שכבת בידוד על מנת שהחימום לא יתפזר לדירות אחרות. מחיר ההתקנה הוא בממוצע 120 ₪ למ"ר, כלומר בית של 100 מ"ר יעלה בסביבות 15,000 ₪. מחיר התפעול כאמור אינם זולים, אך הזולים ביותר במערכות המקבילות. בממוצע 1000 ₪ חשמל לחודשיים.

חימום תת רצפתי על בסיס מים

•יתרונות: דומה מאד למזגן במובן שמדובר על מערכת מים סגורה, שמחממת באמצעות צינורות. החום אחיד, נעים ולא מייבש. קל מאד לשלוט בו, והמערכת היא זולה יחסית. בנוסף, אם כבר יש לכם צנרת מתחת לבית אפשר להסב אותה, דבר שחוסך אלפי שקלים.

•חסרון: ההתקנה יקרה במיוחד, פי שתיים מזו החשמלית. הסיבה מורכבות ההתקנה של גופי החימום, שצריכים להיות עמידים בפני מים ונזילות. בהנחה ואין לכם צינורות מתחת לרצפה, מתקינים צינור אחד ארוך, שאיננו מולחם וזה יקר ודורש מקצועיות רבה.

מחיר: התקנה של דירה של 100 מ"ר, תעלה בממוצע 20,000 ₪. אבל, היתרון הוא בטווח הארוך: מאד זול לתפעל את המערכת. חימום תת רצפתי על מים עולה הרבה פחות מכל מוצר חשמלי לאורך זמן.

חימום תת רצפתי

תגובות

מומלצים