פטור מבחינות לרופאים שהוסמכו באיחוד האירופי

הצעת החוק שאושרה מתייחסת לרופאים, רופאי שיניים ורוקחים. יוזם החוק ח"כ פורר: בדיון בוועדה ננסה בתיאום עם משרד הבריאות להכליל בהסדר גם את האחיות.

12.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הכרה ברישיונות מקצועיים על בסיס הנחיות האיחוד האירופי (תיקוני חקיקה), התשע"ז-2017 - פ/3809 של חבר הכנסת עודד פורר וקבוצת חברי הכנסת

להצעת החוק הוצמדו הצעת חוק לתיקון פקודת הרופאים (פטור מבחינות לרופאים ממדינות מסוימות בחוץ-לארץ בעלי ניסיון של 5 שנים), התשע"ו-2016 פ/2846 של חברת הכנסת שרן השכל וקבוצת חברי הכנסת

הצעת חוק לתיקון פקודת הרופאים (פטור מבחינות לרופאים ממדינות מסוימות בחוץ לארץ בעלי ניסיון של 5 שנים), התשע"ז-2017 פ/3907 של חברי הכנסת אוסאמה סעדי ואחמד טיבי

במטרה להקל על חסמי העלייה והקליטה של תושבים חוזרים ועולים חדשים, מוצע לקבוע כי לימודי רפואה, רפואת שיניים או רוקחות ממוסדות המוכרים לפי הדירקטיבה האירופית המעניקים דיפלומה המוכרת לפי הדירקטיבה, יוכרו גם בארץ.

ח"כ עודד פורר יוזם הצעת החוק אמר אנחנו לא מדברים רק על עלייה אלא גם על קליטה. האבסורד שאם מישהו חס וחלילה היה נדרש לטיפול רפואי באיחוד האירופי היה נכנס לבתי החולים ללא חשש. לעיתים הטיפול הזה ניתן על ידי רופאים זכאי עלייה. יום אחד רופא זה מגים את חזון אבותיו ועולה לארץ, ולאחר שמתקבל בתשואות ומבקש לקבל רישיון רופא, אומרים לו להיות רופא בישראל – זה סיפור אחר ואתה צריך להיבחן. הרופא עובר "ויה דלרוזה".

עוד יותר מזה, משרד הבריאות נותן לרופאים מכל העולם היתר מוגבל המאפשר להם לעבוד בבית החולים ולבצע ניתוחים. ההיתר הזה מתבטל ברגע שהרופא מחליט לעשות עלייה.

באיחוד האירופי קבעו סטנדרט לכל האיחוד המסדיר מעבר רופאים בין מדינות האיחוד, הסדר זה קובע את התנאים להכרה ברמה הרפואית וכל מדינה תעשה מבחן רק בחוקים המנהליים הייחודיים לכל מדינה.

אין בחקיקה שום פגיעה בבריאות הציבור בישראל.

הצעת החוק מתייחסת לרופאים רופאי שיניים ורוקחים, ובהמשך נפתור את הבעיה גם לאחיות.

ח"כ שרן השכל לעלות לארץ זה לא דבר פשוט. מי כמוני מבינה לליבם – אמי עלתה מצרפת. רבים מהעולים מוצאים את עצמם מובטלים. החסם גורם לרופאים רבים לא לעלות ולאחרים לחזור לארץ מולדתם. אנחנו נותנים הזדמנות לעולים הללו להתפרנס. מצליחים לשנות את המציאות ולהפוך את העתיד לטוב ביותר.

ח"כ אחמד טיבי את הנושא של פתור ממבחן לרופאים ממדינות ה OECD העלינו כבר בעבר. בכנסת הזו יש יותר התעניינות בהקלות שצריך לתת לרופאים ורופאי שיניים. אני מדבר על אזרחים ותושבים שלמדו במדינות ה OECD ויש להם הכשרה והסמכה נאותה. ולכן ההחלטה לפתור את הרופאים האלו מבחינה היא החלטה המקלה על הבאת רופאים מוכשרים. זו כבר הצעת החוק החמישית שלי התחום הרפואי והפרה-רפואי.

שר הבריאות יעקב ליצמן הצמידו להצעת החוק של ח"כ עודד פורר שני חוקים למרות שהחוקים לא זהים. יש הבדל עצום בין ה OECD לבין האיחוד האירופי. מציע למזכירות הכנסת להעביר למשרדים את ההצעות המוצמדות כדי שנוכל להתייחס גם להצעות המוצמדות.

משרד הבריאות תומך בהצעת החוק וידרוש שינויים בנוסח החוק במהלך הדיון בוועדה.

בעד הצעת החוק פ/3809 הצביעו 60 חברי כנסת ולא היו מתנגדים.

בעד הצעת החוק פ/2846 הצביעו 58 חברי כנסת ולא היו מתנגדים.

בעד הצעת החוק פ/3907 הצביעו 62 חברי כנסת ולא היו מתנגדים.

הצעת החוק תועבר לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות להכנתה לקריאה ראשונה

תגובות

מומלצים