זוכרים את סמירה

סמירה נאטור היתה  אחות בכירה שעבדה כאחות טיפול נמרץ, מדריכה קלינית, העמידה דור שלם של אחיות שעובדות בכרמל, סמירה נפטרה בפתאומיות ממחלה קשה רק לפני 3 חודשים כשהיא משאירה את כולם בהלם וכאב גדול.

13.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
זוכרים את סמירה

יום עיון וזיכרון מיוחד נערך לזכרה ולכבודה של אחות בית החולים כרמל סמירה נטור ז"ל. סמירה נפטרה בפתאומיות ממחלה קשה רק לפני 3 חודשים כשהיא משאירה את כולם בהלם וכאב גדול. כדי להוקיר את זכרה של האחות סמירה ז"ל יזמו בבית החולים יחד עם משפחתה יום עידוד מחקר בסיעוד. ביום הזה שמעו צוותי הסיעוד של כרמל הרצאות ומצגות על הנושאים החמים בתחום המחקר בסיעוד ובעולם הרפואה.

סמירה נאטור היתה  אחות בכירה שעבדה כאחות טיפול נמרץ, מדריכה קלינית, העמידה דור שלם של אחיות שעובדות בכרמל  ובשנים האחרונות בתפקידה, אחות  כללית במשמרות ערב ולילה  ומתאמת תחום סוכרת.

סמירה היתה אחות מאוד מוערכת ומקצועית שידעה להציב לעצמה מטרות, ערכים ולפעול לפיהם מבלי לוותר לעצמה ולדרוש זאת גם מאחרים.

מנהל ביה"ח אמר בפתיחת יום העיון כי סמירה היתה גיבורה שטיפסה מלמטה עד לפסגת האחיות היא החזיקה תחום חשוב ומרכזי של הסוכרת חינכה דורות רבים של אחים ואחיות, "סמירה בחרה בסיעוד כמקצוע לחיים והמקצוע בחר בה", אמר ד"ר גולדברג.

דלית פינטל מנהל הסיעוד הודתה למשפחתה של סמירה ז"ל על תמיכתן  המיוחדת  בהעמדת יום העיון והמחקר וציינה כי זו יוזמה מבורכת וחשובה. "הסיעוד זקוק למחקר תמידי ואנחנו בכרמל שמחים על ההזדמנות לפתח ולקדם את המחקר על כל גווניו, המחקר הוא עוגן חשוב בהתקדמות של הרפואה בכלל והסיעוד בפרט" , הודתה גב' פינטל למשפחתה של סמירה.

מוניר נטור אחיה של סמירה דיבר כנציג המשפחה והודה בדמעות לכל עשרות האחים והאחיות שהגיעו לכבד את זכרה. " אני מבקש להודות לכם על הכבוד שכולכם חולקים לסמירה שלנו, לעולם לא נשכח את בית חולים כרמל ונמשיך ונתמוך בימי מחקר לזכרה של סמירה היקרה שהלכה מאיתנו כשאנו כואבים ובוכים".

בחלק המקצועי של יום המחקר הציגה מתאמת המחקר ממרפאת הכבד אורלי אזולאי את נושא איתור מטופלי כבד נגיפית מסוג C  והפנייתם לטיפול אנטי ויראלי.

מנהלת הסיעוד במכון ההמטואונקולוגי רגינה דרליוק הציגה את נושא שילוב הגישה הפליאטיבית הרב תחומית בטיפול בחולים המטואונקולוגיים.

רומן פילשטינסקי מהמחלקה לניתוחי לב וחזה הציג את נושא הסיכונים הסביבתיים הקשורים בלימפומה שאיינה הודג'קין.

אחות מחלקת כלי דם נטלי שוורצברג הציגה עבודה על השפעת החתך הניתוחי בניתוח אנדווסקולרי לטיפול במפרצת ביטנית, וסגרה את יום עידוד המחקר הגב' דלית וילהלם מאוניברסיטת חיפה בהרצאה- גילגולו של רעיון ממחשבה למחקר.

" זה היה יום מוצלח ופורה, סיכמה את יום עידוד המחקר מנהלת הסיעוד דלית פינטל. אני חושבת שזו היתה דרך מכובדת וראויה להנצחת זכרה של האחות סמירה ז"ל ואני מקווה ובטוחה שנמשיך במסורת זו ".

משפחת נאטור

בצילום משפחתה של סמירה עם הנהלת ביה"ח כרמל, צילום אלי דדון 

תגובות

מומלצים