צבא אסד ולוחמי חיזבאללה פתחו במתקפה על סווידה

אחרי שהושגה הפסקת אש באזורי הקרבות בסוריה, יחידות מהצבא הסורי יחד עם יחידות לוחמי חיזבאללה החלו במתקפה נגד המורדים באזור סווידה בהר הדרוזים, הקרב מתנהל עשרות ק"מ מהעיר סווידה.

16.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
צבא אסד ולוחמי חיזבאללה פתחו במתקפה על סווידה

בדיווחים בכלי תקשורת ערביים דווח על הסכם שהושג בין ארצות הברית לרוסיה, לגבי הפסקת אש בדרום סוריה, שתכלול השארת הנשיא בשאר אסד בשלטון, והרחקת איראן מאזורי הגבול, בהסכם מעורבות גם ישראל וירדן.

בסוגיית הגבול עם ישראל בגולן, ישראל לא רוצה באיראנים על הגבול הזה וכבר הבהירה את זה לא פעם, עכשיו ארה"ב ורוסיה פועלות בשיתוף פעולה להקמת אזורים בטוחים.

ההסכם הנוכחי כולל את מחוז קוניטרה מחוז דרעא ומחוז סווידה, שבהם כבר הכריזו על הפסקת אש.

אחרי שהפסקת האש יצאה לפועל, הרבה תושבים סורים שברחו מהאזורים האלה חשבו  לחזור לבתיהם, אלא שהמשטר הסורי וחיילי חיזבאללה שנמצאים בסוריה החליטו שצבא ירדן מנצל את הפסקת האש ומעביר למורדים נשקים כדי להילחם בצבא הסורי.

הטענה הזו נתנה לכוחות שריון גדולים של צבא סוריה ויחידות חיזבאללה לפתוח במתקפה על צבא המורדים באזור סווידה בדרום סוריה, באזור העיירות והכפרים תל עספר ואל קסר, כך שהקרבות מתחדשים שוב והפעם זה מתקרב לבתי התושבים הדרוזים שנשארו בסווידה.

יש לציין שמהלך זה של הצבא הסורי מערער את השקט בכל האזור, לאחר שהושגה הפסקת אש בתיווך ארצות הברית ורוסיה באזור דרעא, קוניטרה וסוויידה.

יש לציין שעד כה הכוחות הסוריים וחיזבאללה כבשו מעל לעשר כפרים באזור, כוחות צבא המורדים נאלצו לסגת מהאזור שנמצא במרחק של 33 ק"מ בלבד מהעיר סויידה, וקרוב לגבול הירדני ולגבול עם ישראל.

דרוזים בסוריה
.
סוריה

תגובות

1. יודע הרבה לפני 7 שנים
מצב הדרוזים שם לא טוב כלל

מומלצים