השתלת שיניים ביום אחד מה חשוב לדעת

ידוע לכל כי תהליך השתלת שיניים הוא תהליך ארוך ומייגע אשר נפרש על פרק זמן של חודשים. אולם כיום, ישנה מציאות חדשנית אשר מציעות לא מעט מרפאות שיניים הקרויה השתלת שיניים ביום אחד.

17.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
השתלת שיניים ביום אחד מה חשוב לדעת

על אף שיהיו ספקנים שישאלו כיצד מתבצע תהליך כה מורכב בום, הרי שכיום בעזרת רופאי שיניים המומחים בתחום השתלים הדנטליים ומציעים שיטה של שתלים לשיניים ביום אחד, כלומר ניתן ליהנות מחיוך מושלם לאחר ביקור אחד במרפאה.

השיטה המסורתית של השתלים הדנטאליים

השיטה המסורתית והנפוצה של התקנת השתלים הדנטליים גבלה בכמה וכמה ביקורים במרפאה לצורך התקנת השתלים. בשלב הראשון היו מתבצעות עקירות של השיניים אשר במקומן היה צורך להשתיל שתל. לאחר פרק זמן של החלמה מהעקירה, היה צורך להגיע אל מרפאת השיניים בכדי להחדיר את השתל אל העצם ולאחר המתנה של עוד פרק זמן, הכתרים הקבועים היו מורכבים על השתל עצמו. תהליך זה הוא תהליך ארוך טווח והאדם אשר עובר את התהליך סובל  מכאבים אחרי כל ביקור אצל רופא השיניים לצורך שלב בתהליך ההשתלה וכן, איננו יכול לחייך כפי שצריך כי עדיין לא הושלם התהליך אשר יבטיח לו את השיניים שאיתן הוא יוכל לחייך חיוך מושלם.

מהי השתלת שתלים ביום?

השתלת שתלים ביום היא שיטה חדשנית אשר מציעות מרפאות שיניים שונות. בשיטה זו, כל תהליך ההשתלה של מספר שיניים או אפילו של כלל שיניים בפה, מתבצע בביקור אחד אצל רופא השיניים. באותו הביקור תתבצע גם העיקר, גם השתלת השתל וגם הרכבת הפרוטזה של השן על השתל עצמו. בשיטה זו ישנם רופאים אשר ישתילו בפה ארבעה שתלים שיהוו את הבסיס לשיניים כולם וישנם רופאים אשר יבצעו כל שתל של שן באופן נפרד. מכל מקום, התהליך הוא תהליך זהה ולאחר פרק הזמן שהוקצב לצורך ביצוע השתלות השיניים באותו היום, ייקח לך כמה ימים להתאושש ולהתמודד עם הכאבים השונים ולאחריהם- תוכל לחזור לתפקוד רגיל ושגרתי.

מהי ההכנה הנדרשת עבור השתלת שתלים ביום?

חשוב לדעת שלא כל אדם יכול להיעזר בשיטת השתלת שתלים ביום. ישנם כאלו אשר מעשנים והם לא יוכלו ליהנות משיטה זו וכן, ישנם כאלה אשר בכדי להשתיל אצלם שתלים, יש צורך בהשתלת עצם נוספת. לכן, בטרם קובעים עם מרפאת השיניים והרופא את הזמן הרלוונטי עבורכם לצורך השתלה ביום, יש צורך לבצע בדיקת CT של חלל הפה שמטרתה לאבחן האם אתם יכולים לעבור את התהליך. כמו כן, לאחר הבדיקה הרופא יבחן את המיקום המדויק בחלל הפה שבו עליו להניח את השתלים ויתכנן תכנית עבודה במידה ואתם נמצאים מתאימים לעבור את התהליך.

על אף שישנם כאלו שחושבים שמכיוון שתהליך השתלת השתלים נעשה ביום הוא בוודאי פחות טוב, הרי שאין הדבר נכון ויש שיגידו שתהליך זה הוא אפילו יותר טוב מהתהליך הרגיל. ראשית, האדם סובל את כל הכאבים באופן חד פעמי ולא באופן רב פעמי לאחר כל טיפול ויכול ליהנות מחיוך מושלם כבר יום לאחר השתלת השתלים ושנית, יש שאומרים שהשתלת השתלים מיד לאחר העקירה היא דבר טוב יותר אשר מסייע לעצם לקלוט באופן הטוב ביותר את השתל.

השתלת שיניים ביום אחד

תגובות

מומלצים