משחק באקדח כדורי גומי הוביל לפגיעה קשה בעינו של ילד

עלייה בפגיעות של ילדים בקיץ , ילד בן 9 נפצע בעין במהלך משחק עם אקדח כדורי גומי, כדור אחד פגע בעינו וגרם לכאבים עזים וטשטוש בראיה, הילד נאלץ לעבור ניתוח להצלת ראייתו.

18.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
משחק באקדח כדורי גומי הוביל לפגיעה קשה בעינו של ילד

הוריו של הילד סעאידה יעקב סיפרו עם הגעתו לבית החולים כי במהלך משחק באקדח כדורי גומי, כדור אחד פגע בעינו וגרם לכאבים עזים וטשטוש בראיה.

לדברי ד"ר אורלי הלחמי, רופאה בכירה במחלקת עיניים במרכז רפואי העמק, סבל הילד מדימום תוך-עיני שלא נספג בטיפול שמרני וכן סבל מעלייה בלחץ התוך-עיני, והיתה סכנה ממשית שראייתו תפגע לצמיתות, ולכן הוחלט לנתחו כדי להציל את העין. במהלך הניתוח שבוצע בהרדמה כללית, נשטפו הדימום וקרישי הדם עד לקבלת עין צלולה שאיננה מדממת.

"לאחר הניתוח מצב העין השתפר מאד וכבר למחרת בבדיקת חדות הראייה חל שיפור והוא ראה 6/6. הלחץ התוך-עיני ירד לרמות תקינות והדימום נספג, הילד לא סבל מטשטוש ראייה ולא סבל מכאבים. הניתוח בהחלט השיג את מטרתו. לאחר מספר ימים הילד הגיע לביקורת וראינו שמצבו ממשיך להיות מצוין ואפשר היה לאשר לו להצטרף להוריו לנופש בחו״ל", סיפרה ד"ר הלחמי.

בשל חומרת הפגיעה הוא יזדקק למעקב כדי לוודא שלא מתפתח אצלו מצב של קטרקט בעין הנוצר בתקופה של ימים עד חודשים לאחר חבלות קשות בעין. "מצב זה מתאפיין בכך שעדשת העין נהיית עכורה והראייה מטשטשת ולרוב מצריך ניתוח להסרת הקטרקט. כרגע עדשת העין של הילד במצב מצוין, ואנו מקווים שהיא גם תישאר שקופה". מסבירה ד"ר הלחמי.

"חשוב לי להפנות את תשומת הלב לכך שגם משחקים שאנחנו לא חושבים שיגרמו נזק, כמו אקדח כדורי גומי, עלולים לגרום לנזק קשה ואפילו בלתי הפיך לשלמות העין והראיה. לכן, על ההורים להיות ערניים ולהדריך את ילדיהם לשימוש בטוח ולמניעת תאונות", מדגישה ד"ר הלחמי את חשיבות הזהירות, במיוחד בחודשי הקיץ בהם הילדים נמצאים יותר בבית ושיעור הפגיעות של ילדים עולה בצורה חדה בחדשים אלה של החופש הגדול.

פגיעת כדור גומי

תגובות

מומלצים