לא אמרו להורים שהתינוק שלהם נולד עם מום באבר המין

תביעת רשלנות רפואית נגד בית חולים ומוהל, התינוק עבר ברית מילה שאסור היה לבצע עקב המום, נזקק לניתוח לתיקון האיבר ויזדקק לניתוחים נוספים, מומחה רפואי קבע: היה צורך למנוע את עריכת הברית.

18.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לא אמרו להורים שהתינוק שלהם נולד עם מום באבר המין

על מקרים שבהם המוהל "פישל" בברית כבר שמענו, אבל במקרה הזה, הרשלנות הרפואית כך נטען היתה של בית החולים שבו נולד התינוק וגם של המוהל. שניהם לא אמרו להורים שתינוקם נולד עם מום באיבר המין  ולכן אסור היה לבצע את ברית המילה.

בכתב תביעה שהוגש לבית משפט השלום בחיפה על ידי עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לרשלנות רפואית, תובעים תושבי הצפון, הורי התינוק שכיום כבר בן 5 שנים את בית החולים שבו נולד בצפון הארץ ואת המוהל תושב  הצפון  בדרישה לפיצוי על הנזק הגופני שנגרם לבנם.

על פי התביעה התינוק נולד בריא ונבדק בבית החולים על ידי הצוות ושוחרר במצב תקין "מבלי שניתנו הוראות כלשהן להוריו".

ההורים פנו למוהל וביקשו לבצע ברית מילה כמקובל על פי המסורת, המוהל בדק את התינוק וביצע את הברית ביום השמיני ללידה כשלדברי המשתתפים התינוק צעק ובכה במהלך הברית. כעבור כמה שעות, הבחינה האם בנמק סביב איבר המין, הזעיקה את המוהל  שבדק ואמר כי "מדובר בתגובה טבעית".

כאשר התינוק המשיך לבכות ולצעוק, הגיעו ההורים לחדר המיון בבית החולים שבו נולד. כירורג שבדק אותו קבע כי "מדובר בממצאים שיגרתים אחרי ברית מילה" והתינוק שוחרר לביתו.

עברו עוד כמה ימים ורופא ילדים שבדק אותו קבע כי "מדובר במום מולד ועקב כך אסור היה לבצע ברית מילה".

התינוק הופנה לאורולוג ילדים  שאבחן את הבעיה והמליץ על ניתוח תיקון שבוצע  בבית חולים אחר ונקבע כי בהמשך יבוצעו ניתוחים נוספים.

לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה לאורולוגיה שקבע כי "בית החולים התרשל באבחון המום ובכך שלא יידע את ההורים". כמו כן קבע כי "המוהל לא אבחן את המום וביצע את ברית המילה במקום לבצע הקזת דם סמלית בלבד". התביעה משאירה לבית המשפט לקבוע את גובה הפיצויים על הנזקים הקיימים והעתידיים של הילד.

עורך דין סמי אבו ורדה

תגובות

מומלצים