חברות הביטוח יוכלו לתבוע בבית המשפט רק לאחר הודעה בכתב לפוגע

האשם בתאונת דרכים לא יופתע בכתב תביעה מבית המשפט הדורש ממנו לשפות את חברת הביטוח

18.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) (תיקון מס' 35), התשע"ז-2017 , נספח מס' כ-709/א' (פ/1162/20)

הצעת החוק אושרה בתמיכתם של 32 חברי כנסת וללא מתנגדים

הצעת החוק אותה יזמו חביר הכנסת אורי מקלב ומשה גפני קובעת כי חברת ביטוח שברצונה להגיש תביעה נגד צד שלישי לפיצוי או לשיפוי, בקשר לתגמולי ביטוח ששילמה החברה למוטב אצלה, תהיה חייבת לשלוח לצד השלישי הודעה בכתב על כוונתו להגיש נגדו תביעה כאמור 30 ימים לפחות לפני הגשת התביעה, כתנאי להגשתה. הודעה כאמור תכלול את שם המבטח ודרכי ההתקשרות עמו ופירוט של עילת התביעה, ויצורפו לה המסמכים המהותיים הנוגעים לתביעה.
עוד מוצע כי הוראות התיקון המוצע יחולו על הודעות לצד שלישי שיישלחו ועל תביעות שיוגשו לבית המשפט מיום תחילתו של התיקון ואילך.

בנוסף, מוצע כי במצב שבו מבטח הגיש תביעה בניגוד לאמור, בית המשפט שדן בתביעה רשאי יהיה לפסוק הוצאות לטובת הצד השלישי, וכן רשאי הוא להורות על מחיקת התביעה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הצעת החוק תחסוך לאזרח את הוצאות בית המשפט שכר עורך דין. למה צריך לקחת את האדם לבית המשפט כשאפשר לדבר איתו??  ח"כ מיקי רוזנטל מאוד סייע להעביר את הצעת החוק. הצלחנו בסוף לשכנע גם את הממשלה.החוק הזה עושה טוב לאזרחים.

ח"כ אורי מקלב יוזם הצעת החוק אמר כי החוק הסופי נותן בשלושה דברים יותר מהנוסח המקורי של ההצעה.
החוק אמר שצריך לשלוח מכתב, אתן חייבתם, יש אפשרות לשופט למחיקת התביעה במקרה שחברת הביטוח לא שלחה מכתב, ההצעה לא מדברת רק על אדם פרטי אלא גם על חברות ובעלי עסקים

תגובות

מומלצים