סובלים משורשים בביוב? כך תתמודדו עם הבעיה

במדינת ישראל, חדירת שורשים למערכת הביוב היא עניין שכיח שמדיר שינה מבעלי בתים רבים אך לא רק, גם בעלי עסקים ואפילו דיירי בניינים, נחשפים להשלכות של חדירת שורשים אל מערכת הביוב שלהם.

19.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סובלים משורשים בביוב? כך תתמודדו עם הבעיה

ריכזנו בעבורכם את המדריך להתמודדות מוצלחת עם שורשים בביוב כך שלא רק תפתרו את הבעיה הנקודתית – אלא תעשו זאת באופן כזה שהיא לא תחזור לבקר...

תופעת השורשים בביוב בישראל

שורשים במערכת הביוב הוא נושא כאוב היכול לגרום נזק רב ופגיעה הן לקווי הביוב ולתפקודם והן לשגרת החיים.
קודם כל צריך להבין שאת הבעיה אי אפשר לפתור על ידי הזמנת אינסטלטור ברגע ששורשים חדרו למערכת הביוב נדרשת התערבות כירורגית לשם עקירת השורשים וטיפול כימי מבוקר לשם טיפול מונע בעתיד.

חדירה של שורשים היא אחד הגורמים המרכזיים לסתימות ולהצפות במערכת הביוב ולכן אם אתם סובלים מהבעיה והיא כל הזמן חוזרת הגיע הזמן לטפל בשורש העניין ברצינות - תרתי משמע).

ראשית כל יש לערוך צילום של קווי הביוב לשם איתור מקום חדירת השורשים ולשם בדיקה האם בכך מדובר.
יכול להיות שהבעיה נעוצה במקום אחר, בסדקים לאורך הצינורות או בכל בעיה אחרת הקשורה לבלאי שמתרחש עם הזמן.

ברגע שאיתרנו את הבעיה באמצעות צילום מתקדם של קווי הביוב המבוסס על מצלמות המיועדות לכך במיוחד וגילינו את מקומם של השורשים, נוכל כעת לטפל במפגע.

טיפול בשורשים שחדרו למערכת הביוב

טיפול בשורשים שחדרו למערכת הביוב מתחיל עם מכונה מיוחדת המוחדרת אל הצינור לשם חיתוך של השורשים שפלשו למערכת.

לאחר שחתכנו את השורש אנחנו מבצעים צילום בשנית של קווי הביוב לשם בדיקה נוספת. לעתים יש צורך בחיתוך נוסף על מנת לעקור את השורש לגמרי. לאחר מכן באמצעות ביובית אנחנו מנקים ביסודיות את הביוב ובסיום הפעולה אנחנו שמים רעל נגד שורשים בשביל לטפל בהישנות הבעיה.

כל החומרים הכימיים צריכים להיות בפיקוח ולעמוד בכל התקנים הנדרשים.

פתרון נוסף לבעיית מתייחס למקרה שבו הבעיה החריפה והשורשים חדרו למקומות שונים לאורך הביוב.
שורשים נמשכים מטבעם למים ומי הביוב הם מקור מעולה עבורם. השורשים יכולים להיכנס דרך כל סדק אפילו דרך סדקים הנראים לנו מזעריים. לכן הפתרון לכך במקרים מסוימים הוא באמצעות שרוול.

שרוול הוא החדרת בלון שעליו מלופפות יריעות סיבי זכוכית. היריעות של הבלון מחוזקות באמצעות חומר כימי ובאמצעות ניפוח הבלון הן מוצמדות לדפנות הביוב ויוצרות קו ביוב חזק ועמיד בפני פלישה של שורשים.

כל הפעולה מתבצעת כמובן לאחר חיתוך השורשים הפולשניים ושטיפת קווי הביוב באמצעות ביובית המותאמת לכך במיוחד.

שיטה נוספת לטיפול היכולה להיות יעילה היא שימוש במי סילון בלחץ גבוה באמצעות צינור המותקן על גב ביובית. באמצעות לחץ המים השורשים מועפים מן הצנרת ומתבצע ניקיון יסודי של קווי הביוב.

חשוב גם בנוסף לטיפול בשורשים לבדוק את תקינות הצנרת באופן כללי לבצע תיקון ואחזקה על בסיס שוטף לשם מניעת מפגעים נוספים בעתיד.

חשיבות השמירה על צנרת הביוב

צנרת הביוב מאפשרת לכולנו לחיות חיים תקינים במסגרת העולם המודרני. אנחנו משתמשים במים על בסיס יום יומי לשם שטיפת כלים, הליכה לשירותים, מקלחות וצרכים רבים נוספים.

לכן מחובתנו גם לדאוג שהמערכת תפעל כמו שצריך. אם אתם דיירי בניין משותף חלוקת האחריות מתבצעת בין כל דיירי הבניין אך ישנם דברים באחריותה של העירייה.

בטיפול בשורשים בביוב יש צורך בידע וכלים מתאימים ולכן אנו סבורים שבניגוד לתחומים אחרים, בטיפול בשורשים שחדרו לביוב, אין תחליף לטיפול על ידי בעלי מקצוע המומחים לכך.

התפקוד התקין של מערכות הביוב אחראי לאיכות החיים של כולנו. לכן ידע בנושא יכול לתרום להתנהלות נבונה שיכולה לחסוך לכם עגמת נפש מיותרת בתוספת אלפי שקלים לתיקון הנזקים.

אנחנו מאמינים ששיתוף ידע בעולם טכנולוגי הוא הדרך להבטיח את השירות הטוב ביותר עבור הקוראים שלנו. בעולם שבו הגבולות פתוחים חשוב שכל אחד מכם יוכל לדעת בדיוק איזה שירות הוא מקבל והאם זהו השירות המתאים ביותר עבורו.

חדירת שורשים למערכת הביוב

תגובות

מומלצים