עליה באלימות במשפחה בחברה הדרוזית

סיבות רבות לאלימות במשפחות הצעירות הדרוזיות שהמקור שלהן כלכלי חברתי, חולשה ויחס אישי ובגידות וחשדות לבגידות, כל זה תחת עיני הרווחה והרשויות שלא נוקפות אצבע למרות התקציבים.

20.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
עליה באלימות במשפחה בחברה הדרוזית

המקלטים לנשים מוכות, בתי החולים והמרפאות, מלאים בתיקים של נשים דרוזיות ובעיקר צעירות שנפגעו פיזית כתוצאה מאלימות ע"י בן זוג או בני משפחה.

לממצאים שמציגים בפורטל הכרמל, מגלים שהאלימות מתחלקת למספר רמות, אלימות פיזית, מילולית וכלכלית.

אלימות מילולית בין בני זוג, שעיקרה הוא חוסר כבוד בין בני הזוג וזלזול שגולש לאלימות גם בפני ציבור, ההשלכות של אלימות זו במקרים מסוימים הן הרות אסון, במספר מקרים זהינו שיש אלימות פיזית משני בני הזוג.

חשוב לציין שהתיקים שנפתחים במשטרה מצד נשים בעיקר ויש תיקים בודדים שנפתחו ע"י גברים, כי הגבר הדרוזי גם כשהוא פגוע ע"י האישה ובני משפחתה, המנטליות מונעת ממנו לגשת לתחנת המשטרה.

ממכלול תיקי האלימות, אנו מוצאים כי נשים צעירות נמצאות באחוזים גדולים יותר במעגל האלימות והן בעיקר סובלות בגלל שלא הסתדרו עם ההורים והחליטו להתחתן מוקדם מדי עם הגבר שהפגין בפניהן הרבה אהבה והכלה, הן מגיעות לאלימות מוקדם מדי, חלקן בהיריון מתקדם ורובן הגיעו למסקנה שהן רוצות להתגרש ולוותר על העובר.

במקרים האלה כל גורמי הרווחה מעורבים לצורך מתן אישור למהלך כזה, מהלך כאוב ועצוב ומשאיר הרבה צלקות בקרב אותן נשים.

למרות הכל לצעירים ולצעירות אין כל ייעוץ מוקדם, כדי לא להגיע למצבים האלה, לא בתוך החברה ולא בתוך הרשות ולא ע"י בעלי מקצוע, כאן נשאלת השאלה מה עושים עם התקציבים ברווחה?

אלימות

חתך אחר של אלימות מגיע מסיטואציה בה האישה משכילה ונמצאת במעמד יותר גבוה מהגבר, דבר שגורם להרבה ויכוחים ואלימות.

מקרים אחרים של אלימות במשפחה מגיעים מהאוכלוסייה היותר בוגרת, משפחות עם ילדים גדולים, שם הגורם לאלימות בעיקר נובע מחשדות, שבמקרים מסוימים מתפתח לאלימות פיזית ומילולית קשה, ההשלכות של מקרים כאלה הרות אסון, ובלתי נסבלות לא לאותה משפחה ולא למרחב מסביבה.

המשטרה לאחרונה פתחה תיקי אלימות במשפחה מה שלא פתחה עשרות שנים, התיקים האלה מטופלים, בעיקר בן הזוג נעצר ומופנה לבית משפט, משם לקצין מבחן ובדרך לבתי המשפט לגירושין, גם אלה שהצליחו לגשר בין בני הזוג, אחרי תקופה קצרה נפרדו.

הפגיעה בילדים במקרי האלימות היא פגיעה כפולה, בממצאים שלנו מזהים כי הילדים מאוד פגיעים והופכים גם הם להיות אלימים לחברה.

בעלי מקצוע מצביעים שהבעיה באה בגלל ההתפתחות בחברה הישראלית והמעבר מחיי הכפר לחיי העיר, בעקבות הכלכלה נשים יוצאות לעבוד כדי לעזור בפרנסה, כאן הגבר בעיקר מרגיש שהוא נפגע ומכאן מתחילה הבעיה, אז האישה לא יודעת להתמודד ומרגישה שיש לה כוח ומתחילה לענות באותו טון, למרות שברוב המקרים האישה לא מתכוונת לפגוע בגבר.

לאורך כל השנים הייתה אלימות במשפחה ופגיעות מיניות ואחרות, אבל אף פעם לא היו במספרים האלה של תלונות.

היום קשה לאמוד את מספרן האמיתי של הנשים נפגעות האלימות, כי נשים מועטות במגזר הדרוזי אוזרות אומץ ומדווחות על מקרי האלימות, אולם מרבית מקרי האלימות במשפחה אינם ידועים ואינם מדווחים, בגלל הפחד של אותן נשים קורבנות אלימות מהחשיפה ומהתגובה של החברה ובעיקר מהתגובה של המשפחה הקרובה.

לא מעט נשים שמדווחות על אלימות נאלצות לעזוב את הבית ואת הכפר בכדי לשמור על חייהן, דבר שמאוד קשה עבורן.

מסתמן כי אחוז הנשים הנרצחות כתוצאה מאלימות במשפחה במגזר הדרוזי, הוא מזערי ביותר.

לפי הנתונים הארציים של אלימות במשפחה, של משטרת ישראל, מזהים אלפי תיקים שנפתחים בכל שנה על אלימות.

עולה כי בחודשים ינואר עד אוקטובר 2016 נפתחו במשטרת ישראל 18,907 תיקים בגין תלונות על אלימות בין בני זוג, מהם כשני שלישים ( 12,447 תיקים) בגין תלונות נשים.

בחודשים ינואר עד אוקטובר 2016 ביצעה המשטרה 6,666 מעצרים בגין עבירות של אלימות בין בני זוג, כ 74% מהם היו בגין תלונות נשים, על אלימות מצד בן זוגן. כ 59%- מהתיקים שנפתחו בגין תלונות נשים אודות אלימות במשפחה נגנזו או בתהליך גניזה בטענה לחוסר ראיות ולחוסר עניין לציבור.

בישראל חיות כיום כ- 200,000  נשים מוכות וכ- 600 אלף ילדים עדים לאלימות. כלומר, במדינת ישראל כלואים במעגל האלימות מיליון נשים, גברים וילדים.

שוב מתריעים שעל הרשויות המקומיות להתייחס לנתונים ולפעול במהרה לפני שהמעגל הזה יתרחב עוד.

אלימות

תגובות

4. בחור לפני 7 שנים
זה בגלל שהבנות לא מבינות כלום בחיים
3. אדם לפני 7 שנים
נשים תמיד צודקות
2. 178 לפני 7 שנים
123
1. רמי ט/ לפני 7 שנים
צודקים

מומלצים