מג"ד בא"ח העורף סא״ל איתי לוי קרביים אלינו

סא״ל איתי לוי אשר יסיים את תפקידו באוגוסט הקרוב, הוביל את הליך הכשרת הלוחמים בחטיבת החילוץ, במהלכה מוכשרים הלוחמים והלוחמות לשלוש כשרויות: חי"ר, חילוץ ואב"כ, לדרוזים יש חלק גדול.

21.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מג"ד בא"ח העורף סא״ל איתי לוי קרביים אלינו

סא״ל איתי לוי רק בן 37 ממשיך בצבא בתפקיד אחר בראיון לפורטל הכרמל מספר על חשיבות החטיבה וההכשרה שיכולה להוביל את החיילים באזרחות למקצוע מבוקש.

סא״ל איתי לוי:" החיילים הם כוחות של לוחמים ולוחמות סדירים שאחראים לתת מענה לכל אירוע חילוץ, קונבנציונלי ובלתי קונבנציונלי, בארץ ובחו"ל, החטיבה היא הכוח הזמין הראשוני לתת מענה מיידי".

"החטיבה שלנו בנויה מארבעה גדודים לוחמים, הלוחמים והלוחמות עוברים הכשרה של חצי שנה בשלוש כשרויות: חי"ר, חילוץ ואב"כ, הגדודים שלנו נמצאים בגדרות הבט"ש, בדגש על גדרות יהודה ושומרון ואיו"ש ומבצעים פעילות של ביטחון ושמירה על הישובים, וגם פעילות היקפית של שמירה והגנה על הישובים והצירים, וגם פעילות התקפית בלילות בתוך הכפרים הפלסטינים".

סא״ל איתי לוי:"כשירות החילוץ במספר מתארים, בדגש על חילוץ ברעידות אדמה וחילוץ ממבנים, אם זה מבנים שקרסו מטיל ים שפגעו או מקריסת מבנים מחומר נפץ, המטרה הצלת חיים, אנחנו מכשירים ומלמדים את ה אנשים שלנו עם כל מני כלים של חילוץ לתת מענה ולהוציא אנשים מתחת להריסות".

"בסוגיית האב"כ אנחנו נותנים מענה לכל אירוע גדול, לאתר לסגור ולתת מענה ראשוני, טיפול וטיהור המקום".

סא״ל איתי לוי: "החיילים שמגיעים אלינו כולם עם פרופיל קרבי, של 72 ומעלה, אני אחראי על כל נושא הגיוס אצלנו, ויש לציין לשבח את המוטיבציה והאופי של הלוחמים והלוחמות, הם מבינים שיש בו משהו ייחודי, שקיים רק אצלנו מעבר לחי"ר, יש בו גם יעוד שהוא הצלת חיים, שזה גם לוחם וגם מחלץ".

איתי לוי

סא״ל איתי לוי: "ההכשרה הזו פותחת גם דלתות אחרות ואפשר תמיד להתקדם הלאה, עם אוריינטציה של חילוץ ניתן להתקבל למשל לכב"ה, כמות החובשים הקרביים אצלנו גדולה מהיחידות האחרות, מטפל מחלץ, מגיש עזרה ראשונה ברמה יותר גבוהה מחייל רגיל".

"אנחנו עושים עבודת מלש"ב מאוד אינטנסיבית, מגיעים לכל מקום, גם לתיכונים וגם למכינות, מגיעים לאירועים השונים של הצבא ומסבירים על היחידה, מגיעים למקומות שבהם אפשר לגייס, בשנתיים שאני מפקד אני רואה גידול משמעותי בחיילים הדרוזים שמגיעים ליחידה, למרות שאני יודע שזה עובר מפה לאוזן".

סא״ל איתי לוי: "מה שמאפיין את החטיבה, זה שחרטנו על דגלנו נושא אהבת האדם, ונושא הדיבור בגובה העיניים, והיחס ההוגן והמכבד לכל אחד באשר הוא, הדבר הזה נותן מקום לכולם שיש שוויון הזדמנויות מלא.

"לגבי החיילים הדרוזים, מספר המכ"ים והמ"מ אצלנו זה מאוד גדול, קציני אג"ם בגדוד, ויש לציין שסגן מפקד החטיבה הקודם שלנו הוא דרוזי, והיב פארס".

"פיקוד העורף מחולק למחוזות והמענה הוא לכל מקום, כולם שווים כאן, לוחם שלנו יכול למצוא את עצמו בסיטואציה של הגנה על הבית".

סא״ל איתי לוי: "תושבי ישראל צריכים להבין שאנחנו מתכוננים כי תמיד יש אנשים מסביב שרוצים ברעתנו, וזה דבר שלא השתנה משחר הקמת המדינה, לכן עדיף לנו לעסוק במוכנות, ולהיות מוכנים לכל תרחיש, כי זו המחויבות והשליחות שלנו".

"המסר שלי שיש לנו יחידה צעירה יחסית אבל מיוחדת במינה שיש בה שילוב של לחימה והצלת חיים, ובלב כל זה הטיפול באנשים, "הכל בגובה העיניים אצלנו זה לא סיסמה זה דרך חיים".

 

{YouTubeVideo id=OGZ_Fh5AHhc}

תגובות

מומלצים