לוח ציוד חקלאי המדריך לרוכשים

בעוד אבות אבותינו השתמשו בכוח הזרוע ובכוחה של הבהמה על מנת לחרוש את השדה ולבצע את כל הפעולות החקלאיות, הרי שכיום בשל הביקוש הרב והיקפי העבודה הגדולים המכונה מבצעת את רוב רובה של העבודה הקשה.

23.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
לוח ציוד חקלאי המדריך לרוכשים

ומכיוון שמדובר בענף כה מגוון ומסועף, הרי שבהתאם לכך גם סוגי הציוד השונים שניתן להשתמש בהם. את אותם פריטים וכלים נהוג לרכוש דרך לוח ציוד חקלאי שמציע את כל האפשרויות בצורה מרוכזת ויעילה למדי. כמובן שחשוב לגלוש מראש בלוח איכותי ומהימן מבחינת המידע ואנו כאן על מנת להציג בפניכם מדוע זה כל כך כדאי.

החשיבות של לוח ציוד חקלאי

לעומת כלים ממונעים אחרים, כלים כבדים המיועדים למטרות חקלאיות מאפיינים במחירים אסטרונומיים במידה ומעוניינים לרכוש אותם מיד ראשונה. הדבר גרם להתפתחות אדירה של שוק כלים מיד שנייה שנמכרים בעשרות אחוזים מתחת למחיר של כלי עבודה חדש, אך במרבית המקרים עדיין פועלים בצורה מצויינת כחדשים במידה וטופלו כהלכה. עיקרון המפתח הוא פשוט לבחור בכלי המתאים ובשביל זה חייבים למצוא לוח ציוד חקלאי שניתן לסמוך על נתוניו. לוח שכזה יכלול למעשה 2 ממשקים מרכזיים הקשורים זה בזה:

• מחירון – שמאות של ציוד חקלאי אינה דומה כלל ועיקר לשמאות של כלי רכב פרטיים. היא כוללת היבטים של סוג הכלי, הביקוש לו, מצבו המכני, חישוב שעות מנוע ועוד. המחירונים השונים קובעים את נקודת הייחוס למיקוח בין מוכר וקונה של ציוד יד שנייה, ולוח איכותי ייתן לכם את נקודת הפתיחה העדכנית ביותר מבחינתכם.

• לוח מכירה וקנייה – לאחר שיודעים מהי נקודת הייחוס למחירו של ציוד חקלאי זה או אחר, ניתן להסתכל בלוח המכירה והביקוש ולאתר אחר ציוד חקלאי שעונה על הגדרות המחיר הללו. באמצעות הלוח והמחירון הקונים יכולים לדעת מראש מה כספם יכול להשיג, ואילו המוכרים יודעים מה המקסימום שבאפשרותם לדרוש.

כמובן שישנה חשיבות גבוהה לבחירת הלוח המקצועי ביותר בתחום על מנת שתהיה התאמה אמיתית למצב הקיים בשוק ואמינות מבחינת הפרטים, כך שהמחירון לא יהיה מוטה מסיבות כאלו ואחרות. כמו כן יש לשים לב כי המחירונים קובעים בתחילה את מחירון הכלי החקלאי ברמת הבסיס בלבד. יש להוסיף למחיר הבסיס אחוזים נוספים בהתאם לתוספות שונות  שכולל הכלי כגון קבינה ממוזגת, הנעה 4 על 4 ועוד.

מה יכלול לוח ציוד חקלאי מקיף?

לוח ציוד חקלאי איכותי אמור לכלול את כל הדגמים והסוגים של כלים המשמשים לחקלאות כגון:
• טרקטורים – אלו הכלים החשובים ובדרך כלל גם היקרים ביותר בתעשיית החקלאות ולוחות איכותיים אמורים לכלול את כל סוגי הטרקטורים בסדרי גודל והספקי עבודה שונים, עם או ללא קבינה ובמגוון רחב של כפות לביצוע המשימות השונות.

• זורעות ושותלות – מכונות שנגררות ע"י טרקטורים ומבצעות את הפעולות בצורה ובאופן שמתאים לכל גידול ספציפי. הזורעות ברוב המקרים אינן זקוקות לתפעול של אדם והשותלות מפאת הרגישות של הצמחים כן מוזנות ע"י עובדים.

• מכבשי קש – מכונות שאוספות את החציר ודוחסות אותו לכדי תיבות או גלילים לשם אחסון קל ונוח בטרם מוגש כמזון ברפתות.

• מכסחות, מכונות גיזום ומרסקות – מכונות שנועדו לבצע הסרה של צמחייה בהתאם לצרכים השונים. המכסחות משמשות בעיקר לטיפול בעשביה, מכונות הגיזום נועדו לטפל בשיחים ועצים ואילו המרסקות נועדו לטפל בירקות שונים על מנת לטחון אותם ולהגיש אותם בתור מאכל לבהמה.• מכונות ריסוס – כוללות מנוע להנעה עצמית ופיזור תרסיס ההדברה או שהן נגררות אחרי טרקטור.

ולסיום טיפ קטן וחשוב - רצוי לחפש לוח ציוד חקלאי אשר מנוהל על ידי חברת שמאות אשר מתמחה בכל סוגי ה-צ.מ.ה. חברה שכזאת לא רק שתציג בפניכם את המחירונים ולוחות המכירה העדכניים ביותר, אלא אף תציע שירותים נלווים הכרחיים כגון הזמנת שמאי או סוקר מטעמם לשם תמחור כלים חדשים שאינם מעודכנים במאגר.

טרקטור

תגובות

מומלצים