הלאל חלבי שוחרר לאחר קיצור בעונשו

שמחה גדולה במשפחת חלבי בדאלית אל כרמל, לאחר שנודע על שחרורו לפני המועד של הלאל חלבי שנשלח לכלא בגין, העברת מידע מסווג לאסיר משוחרר ממגדל שמס בנוגע לפעולות צה״ל בגבול ישראל סוריה.

25.07.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הלאל חלבי שוחרר לאחר קיצור בעונשו

 חשוב לציין שהלאל חלבי היה חייל טוב לוחם בשריון הורשע בעבירה מתוך תמימות שלא הכיר את המחבל אלמקת ממג'דל שמס שהיה אסיר משוחרר והלאל שילם וישלם מחיר כבד מאוד.

לדיווח שפורסם בפורטל הכרמל בתאריך 10/12/15

הלאל חלבי נשלח למאסר של 34 חודשים, הלאל חלבי לוחם בשריון הורשע בהעברת מידע מסווג לאסיר משוחרר ממגדל שמס בנוגע לפעולות צה״ל בגבול ישראל סוריה, וצוין כי הלאל גם אם לא התכוון לפגוע בביטחון המדינה, היה צריך להבין את הסיכון במעשיו.

קרובי משפחתו של הלאל המואשם בסיוע לאויב טענו לאורך כל המשפט שהוא פותה ונוצל, ע"י אלמקת אסיר משוחרר ממגדל שמס שמואשם בריגול במסגרת הפרשה לטובת סוריה.

בית הדין הצבאי במרכז גזר עונש חמור של 34 חודשי מאסר בפועל והורדה לדרגת טוראי על רב"ט הלאל חלבי, לוחם לשעבר בגדוד שריון שהורשע בעבירות חמורות של העברת ידיעה סודית ועזרה לאויב.

הלאל הורשע בהעברת מידע מסווג לאלמקת ממגדל שמס בנוגע לפעולות צה״ל בגבול ישראל סוריה, מידע אשר עלול לפגוע בביטחון המדינה.

בגזר הדין נקבע שמעשיו של הלאל חלבי מצביעים על מעילה באמון שניתן לו במסגרת היותו חייל בצה"ל והתפקיד בו שירת, וצוין כי גם אם לא התכוון לפגוע בביטחון המדינה, היה צריך להבין את הסיכון במעשיו.

עוד נקבע בגזר הדין כי החייל פעל בחוסר אחריות וניצל את תפקידו הצבאי ונגישותו למידע מסווג.

הלאל חלבי

תגובות

מומלצים