רכב חילוץ והצלה ע"ש המפקד ארז גרשטיין ז"ל

תא"ל ארז גרשטיין נהרג ב1999 ממטען צד בלבנון, יחד עם נהגו רס"ב עמאד אבו ריש, סמ"ר עמר אל-קבץ והעיתונאי אילן רועה, היום מונצח לזכרו בתרומה רכב חילוץ והצלה וציוד החייאה בקיבוץ משמר העמק.

05.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רכב חילוץ והצלה ע"ש המפקד ארז גרשטיין ז"ל

בקיבוץ משמר העמק התחדשו כונני סניף יקנעם-מגידו של איחוד הצלה ברכב חילוץ והצלה שהוקדש לעילוי נשמת המפקד הדגול ארז גרשטיין ז"ל.

המעמד היה מרגש במיוחד והשתתפו בו ראש מועצה אזורית מגידו איציק חולבסקי ששיבח את האירגון בכלל ואת מתנדבי הסניף בפרט שהפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהנוף בעמק.

ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי שיבח גם כן את כונני הסניף על התרומה התמידית בכל דבר ועניין ובכל שעה במהלך היממה, דבר שלא מובן מאליו.

בערב זה חולקו גם תעודות הוקרה לתורמים, לכוננים מצטיינים והושק אף מכשיר דיפיברילטור מציל חיים חדש.

את הערב חתם וסיכם מנכל איחוד הצלה משה טיטלבוים ששיבח את מתנדבי​ הסניף שעושים למען הזולת לילות כימים ללא הבדל של דת גזע ומין.

לטקס ההשקה הגיעו גם מפקדיו, פקודיו חבריו ומשפחתו של ארז גרשטיין ז"ל, וההתרגשות הגיעה לשיאה בזמן שאלמנתו, אמו ואחותו יחד עם ראש מועצה אזורית מגידו איציק חולבסקי והנהלת האירגון הגיעו להסיר את הלוט ולאחל שישמש רכב זה ישמש רק לשמחות ויהיה מובטל מעבודת חילוץ.

ערב זה הסתיים בשעות הקטנות של הלילה עם גיבוש פקודיו של ארז גרשטיין ז"ל שחלקם לא התראו כבר למעלה מ-20 שנה.

ב-28 בפברואר 1999 נהרג גרשטיין ממטען צד של חזבאללה שהופעל לעבר מכונית המרצדס המשוריינת שבה נסע בקרבת מוצב כאוכבא ברצועת הביטחון ליד צומת סוק אל חאן, לאחר שחזר מביקור של ניחום אבלים בביתו של איש צד"ל שנהרג, בכפר הלבנוני שבעא.

השיירה נסעה לכיוון מפקדת עוצבת לבנון במטולה. בפיצוץ, שגרם להתהפכות המכונית, נהרגו גם נהגו רס"ב עימאד אבו ריש, קשרו סמ"ר עמר אל-קבץ וכתב קול ישראל בצפון אילן רועה, שהתלווה אל גרשטיין למשימת סיקור.

מותו של הקצין הבכיר בלבנון, היה הגורם האחרון ליציאת צה"ל מלבנון במאי 2000.

איציק חולבסקי ראש המועצה האזורית מגידו:" איחוד והצלה עושה עבודת קודש בהצלת חיים בארץ כולה ובאזור שלנו בפרט .אני מאחל לארגון החשוב להמשיך ולצמוח בפעילות החשובה והמשמעותית שהוא עושה. אני  מברך את הארגון   והמתנדבים המקצועיים והמסורים באזורנו  לרגל קבלת רכב החילוץ וההצלה ונקווה שלא נזדקק לו הרבה כבוד גדול הוא להנציח מפקד אגדי כמו ארז גרשטיין ז"ל שהמורשת שלו חקוקה בהיסטוריה של סיירת גולני , חטיבת גולני וצה"ל כולו".

רכב החילוץ על שם גרשטיין

תגובות

מומלצים