שדרוג מערך התחבורה הציבורית בגליל העליון והמזרחי

במסגרת השדרוג, הופעלו באופן הדרגתי 8 קווי אוטובוסים חדשים ובוצעו התאמות ושיפורים במסלולים ובתדיריות נסיעה של 11 קווים קיימים.

06.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

משרד התחבורה החל להפעיל את הפעימה הראשונה בשדרוג מערך התחבורה הציבורית בגליל העליון והמזרחי. השדרוג במערך התחבורה הציבורית התמקד ביישובי המועצות האזוריות גליל עליון, מבואות החרמון, מרום הגליל ועמק הירדן, וכן במועצות המקומיות יסוד המעלה, מטולה וראש פינה. השדרוג הוחל על כל החברות האוטובוסים המפעילות תחבורה ציבורית באזור, ובהן אגד, נתיב אקספרס, סופרבוס וחברת רמה.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי השדרוג הינו חלק מרפורמה כוללת לשיפור התחבורה הציבורית והתאמתה לצרכי הנוסעים. "מהלך זה ייתן פתרון אמיתי לתושבי הגליל, הסובלים מריחוק פיזי ממרכזי האוכלוסייה, והוא צפוי לשפר משמעותית את הנגישות שלהם למוקדי מסחר ותעסוקה, ולחסוך להם זמן יקר וכסף" הוסיף כץ.

השדרוג בוצע לאחר עבודת מטה מעמיקה בשיתוף חברת יפה נוף, תוך בחינת מערך התחבורה הכולל באזור והתאמתו לצרכי התושבים. המהלך נעשה בשיתוף פעולה מלא עם אשכול גליל מזרחי והרשויות המקומיות, שהעבירו למשרד התחבורה את הצרכים של כל ישוב וישוב, ונענו בהתאם.

מערך התחבורה הציבורית המשודרג כולל הפעלת של 8 קווים חדשים, במסלולים המקשרים את הישובים אל הערים המרכזיות ולמרכזי פעילות משמעותיים, ושדרוג של 11 קווים קיימים. כמו כן, במהלך החודשים הקרובים יותקנו בישובים תחנות אוטובוס חדשות בהתאם למסלולים החדשים שנקבעו.

בין הקווים החדשים שהופעלו בפעימה הראשונה קו 25 ממרכז ביג בטבריה לאפיקים (דרך פוריה ואלומות), קו 46 מעלמה לבר יוחאי (דרך ריחאנייה, כרם בן זמרה, דלתון ומרום הגליל) וקו 178 ממכללת תל חי לסאסא (דרך קרית שמונה, אביבים, יראון, ברעם ודוב"ב).

כמו כן, שודרגו גם קווים 30 ו-35 ממכללת תל חי לכפר סאלד (דרך קרית שמונה, שדה נחמיה, עמיר ושמיר) ולשאר ישוב (דרך קרית שמונה, בית הלל וקיבוץ הגושרים), קו 36 מקרית שמונה לשניר (דרך המכללה, מעיין ברוך, דפנה ודן) וקו 23  מטבריה לתל קציר (דרך קיבוץ כנרת ודגניה א' וב').

במסגרת הפעימה השנייה של השדרוג יופעלו בחודשים הקרובים גם קווים חדשים, בהם קו מס' 48 מבר יוחאי לכלנית (דרך מרום הגליל, כפר חנניה, חזון, מעאר וטפחות) וקו מספר 49 מכרמיאל לכלנית (דרך שזור, כפר חנניה, מעאר וטפחות).

השר כץ: "המהלך יתן פתרון אמיתי לתושבי הגליל והוא צפוי לשפר את הנגישות שלהם למוקדי מסחר ותעסוקה, ולחסוך להם זמן יקר וכסף"

מנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן שיבח את משרד התחבורה על הובלת שדרוג מערך התחבורה הציבורית בגליל המזרחי ואמר: "הושקעו פה משאבים רבים ואנו בטוחים כי המערך החדש ישרת את התושבים באופן מיטבי. צוות מיוחד של חברת יפה נוף יעקוב אחר ביצוע הרפורמה, יחד עם הרשויות המקומיות, ולאחר היישום נוסיף לדייק ולהתאים את השירות לצרכי הנוסעים".

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן ציין כי מערך התחבורה הציבורית החדש ביישובי הגליל המזרחי מהווה בשורה משמעותית לתושבים. "מדובר בתוספות שירות אשר יקלו על שגרת חייהם של משתמשי התחבורה הציבורית באזורים אלה", הוסיף חן.

שדרוג מערך התחבורה הציבורית מלווה במערך פרסומי והסברתי מקיף לתושבים, הכולל מודעות בעיתונות המקומית, עלונים לתושבים וכרזות במרכזי הפעילות.

תגובות

מומלצים