האישה התנדנדה והתמוטטה על הכביש

השעה הייתה שש וחצי בערב וג'וני ומחמוד יצאו מביה"ח בדרכם הביתה באותו מסלול נסיעה מוכר שהם מכירים היטב כבר שנים."פתאום ראינו מולנו גברת שהולכת בצורה מאוד לא יציבה", מספר מחמוד.

06.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
האישה התנדנדה והתמוטטה על הכביש

שני עובדים מהמערך הקרדיולוגי בביה"ח "כרמל" הצילו ברגע האחרון את חייה של תושבת חיפה, לאחר שבדרכם הביתה הם זיהו אותה מתמוטטת בחושך ללא דופק והכרה על הכביש. הם ביצעו בה החייאה והריצו אותה לחדר המיון. לאחר מספר שעות הם חזרו שוב לביה"ח לעשות לה צנתור והצילו אותה

את מסלול הנסיעה מבית החולים "כרמל" לביתם שבחיפה הם עושים יחד כבר כמעט 25 שנה. מחמוד עבד אל מועטי, סגן מנהלת הסיעוד במחלקה הקרדיולוגית, וג'וני שהלה, טכנולוג אחראי חדר צנתורים. הם שכנים הגרים באותה שכונה בחיפה. שניהם עובדים במערך הקרדיולוגי בביה"ח "כרמל" כבר עשרות שנים. ואמונים כל היום בעבודתם בהצלת חיים.

"זה נראה היה עוד יום עבודה שגרתי ב'כרמל"', מספר ג'וני, "סיימתי את העבודה בחדר הצנתורים התקשרתי לחבר שלי מחמוד וסיכמנו שניסע יחד הביתה".

השעה הייתה שש וחצי בערב. הערב היה חשוך וגשום, וג'וני ומחמוד יצאו מביה"ח בדרכם הביתה באותו מסלול נסיעה מוכר שהם מכירים היטב כבר שנים.

"פתאום ראינו מולנו גברת שהולכת בצורה מאוד לא יציבה", מספר מחמוד. "היא התחילה להתנדנד ופתאום בבת אחת היא קרסה ונפלה אל תוך הכביש החשוך". ג'וני ומחמוד לא חשבו פעמיים הם עצרו את הרכב שלהם באמצע הכביש, וקפצו החוצה לבדוק מה קרה לה ואיך אפשר לעזור.

"בדקנו אותה וראינו שאין לה דופק", מספר ג'וני, "מיד התחלנו בהחייאה ועיסויי לב ואחרי מספר דקות של עיסויים והנשמה היא פתחה מעט את העיניים ואמרה לנו שהיא לא הרגישה טוב והיא בדרכה לחדר המיון".

תוך כדי שהיא מספרת להם מה קרה איבדה אודליה שוב את ההכרה. ג'וני ומחמוד הכניסו אותה במהירות לרכב שלהם וטסו בחזרה לביה"ח. בחדר המיון קיבל צוות המלר"ד את אודליה מהאחים שהביאו אותה והעביר אותה בדחיפות לחדר ההלם לטיפול מהיר.

ד"ר עווני אליאס רופא בכיר בחדר המיון שקיבל את אודליה: "מיד חיברנו אותה למוניטור לב שמענו צפצוף ארוך וראינו קו ישר. הלב לא עבד כלל והיא לא נשמה. תכף ומיד התחלנו עם עיסויי לב וטיפול תרופתי אינטנסיבי כדי להחזיר אותה לחיים".

לאחר דקות ארוכות ומאבק עיקש בחדר ההלם של כל צוות המיון הצליח ד"ר אליאס בעזרת הצוות הרפואי המיומן להחזיר את הדופק והנשימה של אודליה והיא הועברה להמשך טיפול.

כשצוות המלר"ד נלחם על חייה של אודליה הבינו האחים גוני ומחמוד כי הם סיימו את תפקידם ועלו חזרה לרכבם בדרך הביתה. "בדרך דיברנו איזה מזל היה לאודליה שראינו אותה בחושך והספקנו להציל אותה. זה הרי היה יכול להיגמר רע ואחרת לגמרי", מספרים ג'וני ומחמוד.

האח ג'וני עוד לא הספיק להגיע הביתה ולהתיישב על הכיסא וטלפון בית החולים השיג אותו. "תגיע דחוף למחלקה" ביקשו בטלפון, יש לנו צנתור דחוף. ג'וני לא היה יכול להיות יותר מופתע כאשר על מיטת הצנתורים שכבה וחיכתה לו אודליה שרק לפני מספר שעות הוא והאח מחמוד הצילו באמצע הרחוב.

ג'וני יחד עם צוות המצנתרים הבכיר של המחלקה ד"ר נאדר חאדר וד"ר אמנון מרדלר החלו בצנתור של אודליה וביצעו לה בדיקות הדמיה. במהלך הצנתור אודליה מאבדת שוב את ההכרה והדופק, וצוות הרופאים והסיעוד מבצע בה החייאה בפעם השלישית על שולחן הצנתורים ומחזיר אותה לחיים.

"במהלך הצנתור והסיטי גילנו כי אודליה סובלת מתסחיפים ריאתיים גדולים שהם בעצם היו הגורם העיקרי לכל הבעיות", הסביר המצנתר ד"ר נאדר חאדר . לאחר האבחנה הזרקנו לה חומרים ממיסי קריש והצלחנו להציל אותה".

כבר למחרת הצנתור והטיפול החלמצבה של אודליה להשתפר במחלקה לטיפול נמרץ לב והיא התיישבה על מיטת המחלקה מחייכת ומאושרת. "אני בדרך כלל אדם בריא שאוהב מאוד לעבוד", מספרת אודליה. בת ה-60, תושבת חיפה,עצמאית ומנהלת משרד פרטי להנדסת בניין ומתמחה בטיפול בפרויקטים של תמא 38. "באותו היום החלטתי שאני קופצת לחדר המיון בכרמל לברר למה אני לא מרגישה טוב לאחרונה.

נסעתי לבד כי לא העליתי בדעתי שיש בכלל סיכוי שאני אאבד הכרה ואתעלף ברחוב. כנראה שעשיתי משהו טוב בחיים שלי, אלוהים אוהב אותי ודאג שאשאר בחיים".

"אנחנו חיים ונושמים הצלות חיים המון שנים אבל זה מקרה מאוד מיוחד", אומרים ג'וני ומחמוד. "זה נראה והרגיש לנו ממש כמו סרט הוליוודי, היינו לבד בשטח והצלחנו להציל אותה. לאודליה יש הרבה מאוד מזל היא ידעה מתי ליפול ואיפה, אם לא היינו לידה היא הייתה בוודאות מתה לצערנו. זה סיפוק אדיר ותחושה עילאית של הצלת חיים, זה ממלא אותנו בהרגשה של היי. מקרים כאלה הם אלו שנותנים לנו את הסיפוק והכוח להמשיך בעבודה שלנו וכשאנחנו רואים את התוצאה שהצלנו לה את החיים זה נותן לנו סיפוק אדיר".

"מעכשיו אני אחגוג שני ימי הולדת" אומרת אודליה "את היום בו נולדתי ואת היום בו נולדתי מחדש בביה"ח כרמל. חסר לי לחזור לעבודה לאנשים ולמשפחה. תודה לאחים ג'וני ומחמוד שהיו שם כדי להציל אותי. אין לי מילים כדי להודות על הטיפול המסור המקצועי והמאוד מיוחד לו זכיתי בכרמל. הצוות כאן הם מלאכים בלבן, קיבלתי את החיים שלי במתנה ואני אומרת לכולם רק תודה".

גיני מחמוד ואודיליה

האחים ג'וני ומחמוד ואודליה במחלקה ב"כרמל", צילום: אלי דדון

תגובות

3. דר אמין זידאן לפני 7 שנים
לא מופתע
2. אדהם לפני 7 שנים
כל הכבוד
1. חסון לפני 7 שנים
יישר כוח

מומלצים