ירידה משמעותית בפשיעה החקלאית

07.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ירידה משמעותית בפשיעה החקלאית

עם סיום החציון הראשון של שנת 2017 וביחס לתקופה המקבילה אשתקד, נרשמה ירידה משמעותית של 18% בכמות אירועי הפשיעה החקלאית (386 תיקים נפתחו מתחילת השנה לעומת 473 תיקים שנפתחו בתקופה המקבילה אשתקד).

ירידה של כ-25% נרשמה באירועי גניבות בעלי החיים אל מול התקופה המקבילה אשתקד (137 תיקים לעומת 184).
כחלק מהירידה במספר אירועי גניבת בעלי החיים נרשמה ירידה של כ- 18% במספר האירועים בהם נגנבו צאן ובקר (128 תיקים לעומת 156 אשתקד).

ירידה משמעותית של 56%, נרשמה גם ביחס לכמות ראשי הבקר והצאן שנגנבו בחציון הראשון של השנה (989 ראשים שנגנבו מאז תחילת השנה אל מול 2245 בתקופה המקבילה אשתקד).

ירידה משמעותית נוספת של כ-62%, נרשמה גם בכמות הטרקטורים שנגנבו (18 טרקטורים שנגנבו מתחילת השנה אל מול 47 טרקטורים בתקופה המקבילה אשתקד). מתוך אלו שנגנבו, איתרו לוחמי מג״ב והחזירו לבעליהם 9 טרקטורים גנובים- כמות המהווה כ-50% מסך כמות הטרקטורים שנגנבו מאז תחילת השנה.

ירידות אלו הנם תולדה של אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת. במסגרת פעילות המשטרה ומג״ב בנושא. מאז תחילת השנה נעצרו 93 חשודים בתחום הפשיעה החקלאית (לעומת 78 חשודים שנעצרו בתקופה המקבילה אשתקד). מדובר בעלייה של כ- 17% במספר העצורים.

עלייה משמעותית עוד יותר, נרשמה גם באחוזי הפיענוח. עלייה של 136% בכמות  כתבי האישום שהוגשו כנגד עברייני הפשיעה החקלאית בחציון הראשון של שנת 2017 (78 כתבי אישום אל מול 33 בתקופה המקבילה אשתקד). מדובר בנתון המעיד יותר מכל על אפקטיביות הפעילות והאכיפה המשמעותית בתחום הפשיעה החקלאית, לאור ירידה בכמות התיקים אל מול עליה בכמות המעצרים וכתבי האישום. 

במשטרת ישראל מציינים כי נתונים אלו מוכיחים באופן חד משמעי את היעילות הגבוהה בפעילויות המשטרה בתחום זה, פעילות המשלבת מספר רבדים. החל בפעילות שוטפת, גלויה וסמויה, המתבצעת ע"י יחידות משמר הגבול הפרוסות הרחבי הארץ בסיוע אלפי מתנדבים. המשך בפעילות ממוקדת כנגד מחוללי הפשיעה המתבצעת ע"י היחידות המרכזיות של מג"ב לרבות שימוש במודיעין ובאמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים ביותר במשטרת ישראל. וכלה בפעילות חקירתית איכותית שמביאה בסופו של דבר לגיבוש כתבי האישום ולהעמדתם לדין של העבריינים.

במהלך החציון הראשון של שנת 2017, פוענחו מספר רב של אירועים ופרשיות מרכזיות כנגד מחוללי הפשיעה כאמור.
להלן הפעילויות המרכזיות הראויות לציון בהקשר זה:

1. במג"ב צפון ניהלו פרשיה כנגד מספר חברי כנופיה שביצעו גניבות של תוצרת חקלאית בכמויות מסחרית לרבות קווי ואבוקדו. לאחר איסוף כלל הראיות יצאו השוטרים למבצע מעצרים במסגרתו נעצרו 4 חשודים, חברי הכנופיה וכנגדם אף הוגש כתב אישום בתאריך 24.04.17 ובו 14 אישומים שונים.

2. במג"ב דרום הביאו למעצרם של שני חשודים, חברי כנופית גנבי בקר, אשר חשודים במעורבות במספר מקרים של גניבות באזור הדרום והמרכז. לאחר חקירה מאמצת נתפסו השניים "על חם" כשניסו לגנוב עגלים מיישוב בדרום בתאריך 12.01.17. בתום החקירה הוגש כנגדם כתב אישום.

3. במג"ב מרכז ניהלו חקירה כנגד חברי כנופיה שהתמחתה בגניבת רכוש, טרקטורים ובעלי חיים בכל רחבי הארץ. החקירה הביאה למעצרם "על חם" של 2 חשודים בזמן שניסו לגנוב טרקטור מיישוב באזור המרכז בתאריך 10.05.17. בתום חקירתם הוגש כנגדם כתב אישום.

4. במג"ב צפון ניהלו בחודשים האחרונים חקירה בגין מספר מקרים בהם נגנבו עיזים מיישוב בצפון. החקירה והפעילות הובילו למציאתן ולהחזרתן של כ- 47 עיזים מתוך 57 שנגנבו ולמעצרו של חשוד בחודש יוני 2017. בהמשך הוגש כנגדו כתב אישום ובו 18 אישומים על מספר אירועי גניבה.

פרשיות אלו ופרשיות רבות אחרות שנוהלו ופוענחו במשטרה, הן שהביאו יותר מכל לירידה המשמעותית בפשיעה החקלאית במדינת ישראל. במג"ב מציינים כי ההשפעות של המעצרים ומיצוי הדין כנגד העבריינים מורגשות היטב בשטח.

במשטרת ישראל ומשמר הגבול ימשיכו להיאבק בנחישות בפשיעה החקלאית על כל גווניה, במטרה לעצור את העבריינים ולהעמידם לדין, למנוע ולסכל פשיעה חקלאית באשר היא ולהבטיח את ביטחונם ושלמות רכושם של החקלאים ומגדלי הבקר בישראל.

טרקטור גנוב

צילום: דוברות המשטרה.

תגובות

1. אחמד לפני 7 שנים
אלה גנבים ???

מומלצים