מסתמן שלא יהרסו בתים בישובים הדרוזים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קיבל את הצעתו של וגיה כיוף לסיים את המחלוקת סביב 13 הבתים בעוספיה, בישיבה כה חשובה וגורלית נעדרו 6 ראשי מועצות, שאפו ענק לשיח' טריף וליועמ"ש מנדלבליט.

10.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 מסתמן שלא יהרסו בתים בישובים הדרוזים

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביח מנדלבליט מפנה את זמנו לשבת ולשמוע שעות את המגזר הדרוזי, זה עוד לא היה, מקורבי היועמ"ש סיפרו לנו שהיועץ יזם את המפגש הזה בתיאום עם שיח' מוופאק טריף.

יש לציין שכל נציגי הציבור הדרוזים הוזמנו למפגש עם היועץ המשפטי, רק חברי הכנסת עבדאללה אבו מערוף שזה היה יומו האחרון כחבר כנסת וחמד עמאר פינו את זמנם והגיעו למפגש החשוב הזה.

ראשי המועצות רפיק חלבי, ביאן קבלאן, ג'בר חמוד, זיאד דגש (במקומו נכח מהנדס המועצה), שוקי אבו לטיף, סלים טריף, לא הגיעו למפגש חשוב זה, כנראה שבישובים שלהם אין בעיות תכנון ובניה.

ראשי הרשויות שהגיעו העלו בפני היועמ"ש את עיקר הבעיות שלהם, שני חברי הכנסת עמאר ואבו מערוף הודו ליועמ"ש על הגעתו ודיברו על הבעיות הקשות שפוקדות את הכפר הדרוזי.

ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף, סימן 16 סעיפים והעלה אותם בפני היועמ"ש מנדלבליט, וגיה אמר ליועמ"ש "באנו לשמוע את תגובתכם, אנחנו הבאנו מנשר על פי הסיכום שהיה עם עו"ד קמיניץ, שבו חתמנו שלאחר שיהיו תכניות מתאר בכפרים הדרוזים, תהיה אכיפה מלאה, אנחנו מלאנו אחרי הבקשה הזו, למה מנהל התכנון עדין מסרב להסכים לדרישות שלנו?".

וגיה העלה את סוגיית 13 הבתים בעוספיה, הנמצאים בסכנת הריסה, מנדלבליט אמר שאפשר לאשר אותם נקודתית, אך לא לספח את כל השטחים סביב הבתים.

וגיה הציע ליועמ"ש בשם ראשי הרשויות שהם מוכנים לסיים את התכנון עד 1-1-18.

והיב חביש ראש מועצת ירכא התייחס לחוק קמיניץ ואמר: " חוק קמיניץ הגיע באיחור, היה צריך להתנות אותו באישור התכניות בישובים ורק אחר כך להפעילו".

מופיד מרעי ראש מועצת חורפיש ויו"ר פורום ראשי הרשויות "זה היה דיון חשוב ומקצועי שהיועמ"ש הקשיב לבעיות הכפרים, בנושא התכנון אנחנו נמצאים בו בשלבים מתקדמים והאכיפה תבוא אחרי סיום התכנון".

ח"כ חמד עמאר הודה ליועמ"ש ולשיח' מוופאק וציין שהישיבה מאוד חשובה בנושא התכנון והבניה שסובלים ממנה בכפרים "מקווה שהישיבה תחלחל לוועדות הכנסת והתכנון ואנחנו נתקדם, התכנון חייב להיות לפני האכיפה".

בעיות התכנון הן בעיות קריטיות וקשות במגזר הדרוזי, שיח' מוופאק טריף שהעלה את הסוגיה בפני מנדלבליט, ציין שבעדה הדרוזית מתחתנים מדי שנה 1000 זוגות צעירים, שהם זקוקים לדיור חדש בכפרים, העדר חלקות ומגרשים גורם למצוקה קשה בקרב הצעירים.

בנוסף שיח' טריף העלה סוגית התביעות המשפטיות שנמצאים בבתי המשפט והכתם הפלילי בגין הרשעה בעבירות בניה.

לדברים של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והיב חביש וגיה כיוף, חמד עמאר, מופיד מרעי, שיח' מוופאק טריף, בסרטון.

 

{YouTubeVideo id=08XIEMvlGHo}

לדיווח קודם בקישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מבקר בכפר הדרוזי

עורך דין ארז קמיניץ והשיח

תגובות

6. דליה לפני 7 שנים
ויג'יה מנהיג הכרמל
5. אבו עמיד לפני 7 שנים
אבו עמיד
4. אחמד לפני 7 שנים
ארז קמינץ
3. תושב עוספיה לפני 7 שנים
الله معك يا اصيل يا بطل الله يحميك وقويك وينصرك عل
2. גדול לפני 7 שנים
וגיה גדוללל נקודה
1. אסד לפני 7 שנים
כל הכבוד

מומלצים