שיא של פינויים לבתי חולים מדליה ועוספיה

עשרות פינויים והחייאות בסוף השבוע בדאלית אל כרמל ועוספיה, עבודה מסביב לשעון של כוחות ההצלה הפועלים באזור במיוחד צוותי מד"א, כל זה קורה מתחת לרדאר של הרשות שלא מנסה לבדוק מה הגורם לזה.

13.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שיא של פינויים לבתי חולים מדליה ועוספיה

בכפרים דאלית אל כרמל ועוספיה, בכל יום אנו עדים ליותר ויותר מקרים של צעירים וצעירות, ילדים ומבוגרים, שנזקקים לפינוי לבתי חולים עקב כל מני מחלות, לחצים בחזה, התעלפות, קשיי נשימה, מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר ועוד.

ככל שמנסים לבדוק ולחקור את המצב, מגלים גורמים רבים הקשורים למחלות שעיקרם זה איכות האוויר שנמצא בכרמל, מזון ושתיית משקאות אנרגטיים, אוכל לא מבוקר ומפוקח כגון בשר שמוברח ולא מאושר, ביצים ללא פיקוח, ועוד ועוד.

בשני הכפרים ישנה אוכלוסייה גדולה של קשישים שהגיעו לגיל 85 עד 97, האוכלוסייה הקשישה נזקקת לטיפול ראשוני ופינוי לבית חולים במקרים רבים בכל ימי השבוע, בנוסף לנפגעים האחרים ולחולים בכל מני מחלות שצריכים טיפול כל הזמן.

אמבולנס

לא עובר יום בלי מספר פינויים של צעירים עקב מחלות פתאומיות, צעירים וצעירות בריאים שנופלים בפתאומיות ונזקקים לטיפול, עיקר הפינויים באים כלחצים בחזה ובדרכי הנשימה.

בנוסף למחלות הפתאומיות יש הרבה מקרים של התדרדרות במצבי חולים כרוניים בדאלית אל כרמל ועוספיה, שלא תמיד זה מסתיים בטוב ובמיוחד במבוגרים.

לא יכול להיות שבכל יום יש יותר פינויים של חולים שחלקם נפטרים והרשות המקומית עושה את עצמה לא רואה.

יש להזכיר כי בחודשי הקיץ ובשל החום הכבד נרשמים יותר פינויים של קוצר נשימה ותשישות בקרב צעירים ומבוגרים ויש סכנה מוגברת לציבור עקב טמפרטורות גבוהות ועליה בלחות.

הסכנה קיימת במיוחד כאשר יש גל חום שנמשך מספר ימים ברצף וכאשר יש עומס חום ניכר של שילוב של טמפרטורות גבוהות עם ולחות יחסית גבוהה, או טמפרטורות גבוהות ביותר מאד גם ללא לחות גבוהה.

צוותי מדא


יש מקרים בהם הגוף לא מסוגל לקרר את עצמו בסביבה החמה, מנגנון ההזעה אינו יעיל, וטמפרטורת הגוף עולה במהירות, לעתים מעל 41 מעלות צלזיוס בתוך רבע שעה ויש מקרים של תשישות חום, שזה מצב מתון יותר של פגיעה מחום, ועלול להתפתח לאחר חשיפה לחום במשך מספר ימים בהיעדר שתיה מספקת.

הסכנה הבריאותית ממזג אויר חם גדולה במיוחד בגיל המבוגר.

סכנה גדולה עוד יותר קיימת עבור אנשים הסובלים מהשמנת יתר, מחלות כרוניות, מטופלים בתרופות מסוימות, בעת מחלה חריפה או במצב של חסר בנוזלים (התייבשות).

אנשים המטופלים בתרופות הפועלות על מערכת העצבים המרכזית (המוח), כגון: תרופות להרגעה, לשינה, למחלת פרקינסון, ולבעיות נפשיות מסוימות. תרופות אלו עלולות להגביר את הרגישות לפגיעה מחום.

תגובות

6. א לפני 7 שנים
כסף
5. אימא לילדים לפני 7 שנים
שהבת שלי חלתה
4. עיספיא לפני 7 שנים
הכל מחליל בבתי הזקוק בחיפה
3. איש טוב לפני 7 שנים
לדעתי זה רק בגלל האוויר
2. محلل سياسي לפני 7 שנים
أخواني وأخواتي الكرام
1. איש חירום לפני 7 שנים
המועצות רדומות לגמרי

מומלצים