אלף שנים על תולדות "אלמוחדון ודת אלתוחיד"

ד"ר ג'בר אבו רוכן מרצה ומנחה ומדריך מביא סקירה רחבה ומיוחדת על הדת הדרוזית מבחינה מספרית והיסטורית, "הדרוזים לא הצליחו להתרחב ולגדול מספרם מוערך כיום בפחות משני מיליון

15.08.2017 מאת: ד"ר ג'בר אבו רוכון
אלף שנים על תולדות "אלמוחדון ודת אלתוחיד"

הגישה ההסטורית, מציינת אלף שנות הסטוריה של קיום דת אלתוחיד במזרח התיכון ובעולם, הפצת הדת החלה בשנת 1017 ועד 1043, אז נסגרה ע"י הנביאים הדרוזיים, עד היום ולא מקבלים מאמינים חדשים.

הדרוזי מי שנולד להורים דרוזיים, השם "דרוז" נגזר משמו של אחד המטיפים והמייסדים הראשונים באותה תקופה, שנודע בשם "אלדרזי ", השם ההסטורי דרוזים גבר על השם הדתי והמקורי של אלמוחדון.

הגישה הדתית רוחנית,מציינת שאלמוחדון היו קיימים מאז בריאת העולם לפני מליוני שנים והתגלגלו לפי גלגול נשמות בכל תקופות ההסטוריה עם כל העמים והתרבויות, עד תקופת יסוד הדת בקהיר במצריים בזמן השלטון הפאטימי לפני אלף שנים.

בראשית דרכה של הדת הדרוזית,ציינו מייסדיה ומאמיניה חידושים ורפורמות בנושאים שונים, למשל איסור נישואי תערובת והתבוללות עם אחרים, לא דרוזים, איסור פוליגמיה, נישואין עם יותר מאשה, דרוזי מתחתן עם אשה אחת דרוזית ואם לא הוא מנודה מהמשפחה והקהילה, איסור כפיה דתית על אחרים, חופש בחירה בין דתי לחילוני, אמונה באלוהים ובגלגול נשמות ובגורל, תפילות פעמיים בשבוע בח'ילווה, בית התפילה הדרוזי, הקפדה על אורח חיים צנוע והתנהגות טובה, דרך ארץ קדמה לתורה, הימנעות מגרימת נזקים לאחרים, רדיפת צדק ואחווה ושלום, והגנה על האדם והאדמה והדת והקהילה, התקדמות וזרימה עם החיים והעולם.

הדרוזים לא הצליחו להתרחב ולגדול במרחב ובעולם,מספרם מוערך היום(2017) בפחות משני מיליון, בעיקר במזרח התיכון, ומהגרים למערב בעיקר אמריקה הצפונית והדרומית.

כל הישובים הדרוזים ממוקמים על ההרים מדרום תורכיה וצפון מערב ודרום סוריה והרי לבנון והגולן והגליל והכרמל בישראל, מטעמי ביטחון והישרדות וקיום ושמירה על היחוד הדתי רוחני, ומסורת ומנהגים.

אני קורא לכל הגורמים הדרוזיים בעולם,בעיקר בישראל,מוסדות וארגונים שונים,לערוך ולקיים כינוסים, ימי עיון, הרצאות, פסטיבלים שונים, ופעולות שונות ומגוונות, למען הפצת והרחבת הידע והמודעות בקרב שכבות הקהילות הדרוזיות בכל מקום, על האירוע ההסטורי הזה, אלף שנות הסטוריה !!!, חברות/ים תתעוררו, אל תהיו אדישים, תעשו מעשה, למען עצמכם וילדיכם והקהילה והדורות הבאים.

איחולים לחג קורבן, אלאדחא, שמח ומהנה, בריאות ואחווה ושלום, كل عام وانتم بخير

גבר אבו רוכן

המחבר הינו מרצה ומנחה ומדריך רב-תחומי,השכלה אקדמית בתחומיםובנושאים מזרחניות והסטוריה,גיאוגרפיה ולימודי סביבה, חינוך,ספרנות וספריות, פילוסופיה, מורה דרך תיירות, מנחה יוגה ומדיטציה, מוסמך ברפואה משלימה הוליסטית.

תגובות

11. الفقير لله سلمان عنتير לפני 7 שנים
الكرمل
10. سامي לפני 7 שנים
الى رقم 9 من الدالية
9. מדליה לפני 7 שנים
אני כבחורה שואלת
8. مواطن לפני 7 שנים
هذا الرجل كنز للبلدين
7. מורה לפני 7 שנים
השיחים צריכים ללמוד מהלא דתיים
6. מוחדון לפני 7 שנים
הצעה חשובה ומעניינת,,לחגיגות ה1000שנות הסטוריה,,,
5. לתפארת המדינה לפני 7 שנים
דר' גבר אבו רוקן
4. עיספאני לפני 7 שנים
לתפארת הדרוזים גבר
3. לומד לפני 7 שנים
לדעת יותר
2. م الداليه לפני 7 שנים
رجل كبير
1. דודו לפני 7 שנים
כל הכבוד מאוד מעניין

מומלצים