מה מרגישות הגננות בגני הילדים?

רוב הגננות אוהבות את עבודתן ומעידות על יחסים חיוביים בין צוות הגן עם זאת, חשות עומס וכשליש מהן מרגישות שחיקה ובדידות בעבודתן, לגננות יש קשר עמוק עם הילדים והן תומכות בהם ומי תומך בגננות?

17.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
מה מרגישות הגננות בגני הילדים?

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב : בשנת הלימודים תשע"ו החלה ראמ"ה לבחון את האקלים והסביבה הפדגוגית בגני הילדים, כדי להסתייע בממצאים לשם בחינה והתקדמות.

מהנתונים עולה כי רוב הגננות אוהבות את עבודתן ומעידות על יחסים חיוביים בין צוות הגן. עם זאת, חשות עומס וכשליש מהן מרגישות שחיקה ובדידות בעבודתן.

עוד מדווחות הגננות שהאקלים החברתי בגנים לרוב חיובי. לגננות היכרות עומק עם הילדים (כ-90%) ויש בידיהן כלים לעקוב אחר התפתחותם כ-80%.

אני מבקש להודות לחגית גליקמן, מנכ"לית ולצוות ראמ"ה וכן לסימה חדד , המפקחת הארצית לגיל הרך על תכלול נושא חשוב זה".

מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון: '"נתונים מעלים, בין היתר, סוגיות שדורשות שיפור: תחזוקת הגן, רמת הצפיפות; פיתוח מקצועי; ונושאים הנוגעים לתמיכה בילדים עם צרכים מיוחדים.

בדומה לגננות, גם בקרב ההורים ניכר כי רובם מחזיקים בתפיסות חיוביות בנוגע להיבטים מרכזיים של האקלים בגנים. הם מביעים שביעות רצון כללית גבוהה מהגן כ-90%, מדווחים על יחסים חיוביים בין צוות הגן לילדים כ-80%, סבורים כי הצוות מקדם את הילדים כ-85% ומקדיש מאמצים למנוע אלימות כ-90%. שיעורי דיווח נמוכים יותר נרשמו לגבי קבלת מידע מספק מהגננת, ניקיון וטיפוח הגן והחצר ומידת שיתוף ההורים".

דובר המחוז דויד גורלי מציין כי במחוז צפון 72 אלף ילדים בגיל הרך הלומדים ב 2729 גנים , בכל המגזרים, המחוז מעסיק סה"כ 3238 גננות , מהן 146 הן גננות מובילות . 

תגובות

מומלצים