4 תושבי עוספיה נתבעים על בניה ללא היתר בניה

תביעות נגד תושבים דרוזים שמואשמים בבניה לא חוקית מוגשים לבתי המשפט בכל יום ע"י שלטונות החוק, כתב אישום נוסף נגד 4 תושבים ממשפחת זאהר בגין בניה ללא היתר, פרטים

18.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
4 תושבי עוספיה נתבעים על בניה ללא היתר בניה

מאז אישור כנסת ישראל לחוק אכיפת הבניה חוק קמיניץ, התושבים הדרוזים שבנו באדמתם הפרטית, הפכו למטרה לשלטונות החוק.

רגע אחרי הישיבה עם היועץ המשפטי לממשלה בנביא אלחדר עה"ש, למרות ההבנות שהוסגו המשיכו להגיע כתבי אישום.

מדינת ישראל הגישה כתב אישום לבית המשפט בחיפה נגד 4 תושבים ממשפחת זאהר מעוספיה, באשמת עבירה של בניה ושימוש בקרקע ללא היתר.

התביעה הוגשה באמצעות פרקליטות המדינה והמחלקה להנחיות תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה.

הנתבעים בעלי משפחות מוכרים מעוספיה, לכל אחד יש את החיים שלו ותרומתם רבה לחברה ולמדינה.

כתב התביעה מתייחס לכך שבמועדים הרלוונטיים לכתב האישום היו הנאשמים הבעלים של חלק מהמקרקעין, כל הנאשמים היו מחזיקים, כבעלים המשתמשים במקרקעין אשר מצויים בתחום שיפוט ועדת תכנון ובניה רכס הכרמל.

על פי התוכניות על המקרקעין, יעוד המקרקעין הינו חקלאי וגן לאומי, בית המשפט מפרט את התוכניות החלות על המקרקעין,תמ"א 8 ותמ"מ 6 ותוכנית ג' 566 לחוק התכנון והבניה קרקע לאומי.

ארבעת תושבי עוספיה נאשמים שבין השנים 2014 ל 2015 בנו מבנה קשיח בקומה אחת בגודל 195 מטר מרובע ללא היתר כדין.

העבירה מתייחסת לכך שהם עברו על חוקי התכנון והבניה ועבירה של שימוש וסטיה מתוכנית.

עספיה

חשוב לציין כי משרדי המדינה וועדות התכנון נמצאים בדיונים ממושכים בעניין בסוגיית הקו הכחול שעוד לא נסגר בכפר עוספיה והיו כבר מגעים בין כל הגורמים הרלוונטים במשרדי התכנון והמדינה.

מספר כתבי האישום שמוגשים בבתי המשפט על עבירות תכנון הוא מספר גדול, שאותם נתבעים ברובם מורשעים בקנסות כספיים ורישום פלילי במקרה הטוב, וחלקם מקבלים צווי הריסה, קנס כספי גבוה ומעצר.

ראש מועצת עוספיה וגיה כיוף התייחס השבוע לעניין בראיון לפורטל הכרמל ואמר: "בנושא התכנון וצווי ההריסה, אי אפשר לשחק את המשחק הזה, אנחנו עשינו מה שרציתם, ואמרנו שאחרי שנקבע את הקו הכחול, כל מי שיצא מקו זה ילך לבית משפט, באנו וחתמנו על מסמך וחילקנו אותו, הם לא תכננו ונתנו לנו לבנות, לא תאושר שום תכנית בכל הכפרים הדרוזים כל עוד ולא תהיה ליגליזציה לכל הבתים".

וגיה:"אני לא חתמתי על תכנית מתאר לא ב 2013 ולא ב2014, אני לא אסתפק ב 300 דונם כמו אחרים, אם לא יתנו לי 5700 הדונם שביקשתי בתכנית המתאר על פי הגבולות, לא תהיה תכנית".

לכל הכתבה בקישור

תגובות

4. בחורה לפני 7 שנים
לנתבעים שלום
3. יודע דבר לפני 7 שנים
וגיה אנו סמכים עליך ועל האנשים איתך
2. موحد كرملي- عسفيا לפני 7 שנים
سعير الكراهية
1. عامر לפני 7 שנים
وين اعظاء المكانس (النواب)

מומלצים