"ברפואה כמו באהבה אין תמיד כן ואין אף פעם לא"

ד"ר אמין זידאן רופא בכיר ומוביל בקופת חולים מאוחדת בעוספיה, בשיחה לפורטל הכרמל על מרכיבי התחלואה וממה צריכים להישמר, ד"ר אמין מזהיר מחמש סיבות הגורמות לתחלואה ומוות

19.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
"ברפואה כמו באהבה אין תמיד כן ואין אף פעם לא"

בקופת חולים מאוחדת עוספיה יותר מ 4000 חברים בקופה שממשיכה לגדול, צוות הקופה שתורם ונותן לחברה לאורך כל השנה, בחיבוק הדרכה וליווי לכל פרט ופרט בקהילה.

ד"ר אמין זידאן ששם דגש על בריאות הציבור, מתייחס לסיבות תחלואה שהחברה אינה מודעת להן ואם כן מתעלמת מהן.

ד"ר אמין זידאן: "לגבי ריבוי פינויים מהכרמל, העניין הזה צריך להיבדק בצורה מקצועית ומדעית, אני עוקב אחרי הדיווחים שלכם בפורטל הכרמל בנדון".

ד"ר אמין זידאן: "נעשו הרבה מחקרים גלובאליים בהרבה מדינות, שירדו לפרטי פרטים של אנשים, מעל 70 פרמטרים שנבדקו ובסיכום הגיעו למכלול עוגת התחלואה והתמותה, בכל המדינות במקום הראשון העישון האקטיבי והפסיבי גורם התמותה מספר אחד שניתן למניעה, פלח העישון גדול מאוד באוכלוסיית המיעוטים שאחוז העישון מגיע ל 50%. גורמים אחרים לתחלואה במקום השני והשלישי יתר לחץ דם והשמנה. במקום הרביעי והחמישי שתיית אלכוהול וחוסר פעילות גופנית".

ד"ר אמין זידאן: "התזונה לא רק שהיא קשורה ל4 סיבות הראשונות בתחלואה, היא גם משפיעה על המשקל שלנו והתנועה שלנו, לגבי הזיהום הסביבתי, אין ספק שהיום האיזון של הגוף מושפע מהסביבה בה אנו חיים, מהעבודה וכו', היות שאנו נמצאים באזור של זיהום אוויר כתוצאה ממפעלים, כאן נדרשת זרוע מאוד אמיצה של שלטון מרכזי וחוקים שיאפשרו לנו הנגשה לדברים יותר בריאים וימנעו חשיפה לדברים מסוכנים".

"כחברה צריכים להשפיע שבחירות הילדים שלנו יהיו יותר בריאותיות, חוליית הבריאות היא הדבר הכי חשוב לאדם, אנחנו צריכים לשלב ידיים, החינוך, יחד עם הרשויות המוניציפאליות והתקשורת בנושא זה".

דר אמין זידאן

ד"ר אמין זידאן: "יש המלצות של משרד הבריאות באופן ברור ביותר, לעודד את החיסונים לקראת החורף לשפעת, בנוסף חיסון נגד דלקת ריאות, לנשים בהריון מאוד חשוב להתחסן נגד שפעת, כי החיסון שומר על ההריון שלהם".

"לגבי בתי הספר יש שיתוף פעולה מלא עם הקופה והצוות המקצועי, האחות מונירה חמדאן מתאמת קידום הבריאות בקהילה, בשבוע הבא אנו מקיימים סדרה של הרצאות בבית הקשיש בנושא קידום הבריאות בקהילה".

"בשנים האחרונות תוחלת חיי האדם גדלה בשלושה חודשים כל שנה, אנשים מגיעים לגילאים מופלגים".

ד"ר אמין זידאן: "לקראת חג הקורבן, אני מאחל חג שמח לכולם, תלכו ותבלו בחיק המשפחה".

 

לראיון המלא בסרטון

 {YouTubeVideo id=lSdwG2pObgU}

תגובות

16. בת אל לפני 7 שנים
לדר זידאן
15. רפי לפני 7 שנים
דבריך מעניינים דוקטור
14. מטופל לפני 7 שנים
תודה ענקית לכולם
13. אמאני לפני 7 שנים
בריאות ונחת לכולם
12. עספאני לפני 7 שנים
כל הכבוד לדר' אמין
11. מבוטח לפני 7 שנים
זו האמת ד"ר אמין
10. תופיק. עספיא לפני 7 שנים
איש אשכולות
9. תושבים לפני 7 שנים
שירותי בריאות ורפואה ברמה גבוהה מאד,,
8. سامي לפני 7 שנים
الله يقويك دكتور
7. כמאל לפני 7 שנים
כל הכבוד דוקטור
6. מונה לפני 7 שנים
ישר כוח
5. חבר קופה לפני 7 שנים
מרגשים בטוחים בקופה
4. מנסורי לפני 7 שנים
אין על קופת חולים מאוחדת ובמיוחד דר אמין
3. נסים דבור לפני 7 שנים
הקופה המובילה בכרמל
2. יעקוב שרוף לפני 7 שנים
קופת חולים מאוחדת
1. אמל ע׳ לפני 7 שנים
רפואה מונעת זה בסיס הבריאות

מומלצים