ועדות התכנון המחוזית והמקומית נלחמות בנו

שיח' ריאד מרזוק בראיון לפורטל הכרמל בעניין דרישת רפיק, ומדיניות התכנון במיוחד לאור כתבי האישום שמוגשים לבתי המשפט, ריאד "מה שנעשה ע"י מועצת דליה זה לא יאה", סרטון

20.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ועדות התכנון המחוזית והמקומית נלחמות בנו

שיח' ריאד מרזוק איש מנהלת האדמות בעוספיה מעורב מאז עיריית הכרמל בכל הקשור לתכנון, הוא מאמין שניתן להתקדם בכל הקשור לתכנון רק בתנאי שהכפרים יהיו מעורבים וחברים בועדות שקמות.

שיח' ריאד:"רפיק הודיע לועדה הציבורית של עוספיה שהוא לא רוצה סנטימטר אחד מאדמות עוספיה, לימים גלינו שמועצת דליה הגישה בקשה להרחבת תחום שיפוט לאותם שטחים ששייכים לעוספיה, כ 1956 דונם ו 700 מטר, ביקשה להוסיף לשטח השיפוט שלה, כאשר בשנת 2014 מועצת עוספיה הכינה בקשה להרחבת שטח השיפוט שלה והגישה אותם שטחים ששייכים במקור לעוספיה ההיסטורית ושייכים כיום לעוספיה".

שיח' ריאד: "עוספיה לא ביקשה משטח השיפוט של דליה אדמות, סנטימטר אחד לא ביקשנו להתרחב מכיוון דליה,
מה שנעשה ע"י מועצת דליה זה לא יאה, רפיק ניסה להסביר שמדובר בשטחים גליליים, כנראה שלא הבין את משמעות הבקשה הזו שלו, זה יצר מצב שכל הגורמים הרלוונטיים אמרו שיש מחלוקת בין שתי המועצות".

ריאד מרזוק

שיח' ריאד: "הועדה המחוזית נלחמת בעוספיה בשביל להשאיר שטחים גליליים בין דליה ועוספיה, לרפיק ווגיה אני אומר לא חסר לנו גורמים שלא רוצים שאנחנו נתפתח, מדוע מדיניות התכנון הכושלת הזו מאז 1941 ועד היום לא משתנה?, עד שנת 1961 קק"ל גאל קרקעות בכרמל, עוד לפני קום המדינה קק"ל ביצעה עסקאות וגנבה קרקעות לאנשים, יש נוסחי טאבו שאנשים קנו אדמות במכירה פומבית, ערבי קנה קרקע כזו כאשר העילה למכירה שהזקנים של הכפר היו חייבים לבנקים, ב 1941 מה הבינו זקנים בבנקים? באותו יום העסקה נרשמה על שמו של האיש ועברה לקק"ל".

"העם היחיד שבהיסטוריה הלך עם היהודים הוא העם הדרוזי, שלא מהווה שום סיכון דמוגרפי ולא בא לשלוט במדינה, להפך אנחנו רוצים שמדינת ישראל תשאר לעד, לא מגיע לדרוזים היחס הזה".

שיח' ריאד: "רט"ג התחילה לייעד קרקעות לכל מני דברים, תכניות מתאר לא קמו בישובים עד אמצע שנות השמונים, הקימו את רכס הכרמל ומינו את יוסף קויתי, המכון לחקר הישוב מהטכניון בא ואפיין את השטחים בכרמל, איזה שטחים יעברו לטובת הכפר ואיזה שטחים צריכים לעבור לרט"ג, בהתחלת שנות התשעים החלה רט"ג יחד עם קק"ל בתכנית ג1209 וביקשו להרחיב את שטח הגן הלאומי, משמעות התכנית לקחת את אום אלשוקף וזראעה בעוספיה, כך הייתה המחשבה שאם לא נשנה את ייעוד הקרקעות הדרוזים ייבנו עליהם, בסופו של דבר התכנית ג1209 הופקדה".

"ב 2004 הגשנו התנגדות וגרענו את 700 הדונם באום אלשוקף, בינתיים כל הקרקעות הופקעו, המדינה רצתה לעשות תשתיות לאומיות, הלכה ותכננה באדמות הדרוזים בג'למה ומנסורה, אנחנו לא רוצים שמישהו יתכנן עוד יותר על האדמות שלנו מבלי שהמועצות שלנו יהיו מעורבות בהליך".

שיח' ריאד: "מדיניות האכיפה בכל פעם שרצו לכפות עלינו תכנון המטירו תביעות משפטיות, פתחו תיקים פליליים לצעירים, באו ואמרו תסכימו לתכנון, אחרת תקבלו קנסות ותביעות, 3 מרכיבים יש לתכנון: חקיקה, מנהל ופוליטיקה, כאשר במחוזותינו החקיקה קיימת, מעבר לחקיקה מדיניות התכנון לא נראית כאן".

"איך יתכן שוועדת היגוי לתכנית מתאר אין לה אף נציג מהישוב?, ועדה מחוזית שדנה בתכנון של הכפרים, מורכבת מנציג רט"ג, נציג משרד להגנת הסביבה ונציג החברה להגנת הטבע, איפה משרד הפנים כאן? אין לו נציג כי זו המדיניות, זה צריך להיפסק מידית, שלושים שנה שלא הונפק מגרש לצעיר אחד בשני הכפרים דליה ועוספיה".

 {YouTubeVideo id=c_1MxEyGgGg}

תגובות

15. פואד לפני 7 שנים
הכתובת על הקיר
14. תושב נפגע לפני 7 שנים
בעיות אמת
13. תושה הכרמל לפני 7 שנים
לאדון מספר 10 אתה רפיק
12. עספיא לפני 7 שנים
לחברים בדליה ועיספיא
11. ابن الكرمل לפני 7 שנים
محلل سياسي
10. מקורב לפני 7 שנים
את האמת
9. תכנון ואנחנו לפני 7 שנים
אנחנו והתכנון
8. חלבי לפני 7 שנים
צריך להשתנות דחוף
7. תושב הכפרים לפני 7 שנים
לרחאד אני שואל
6. فايد לפני 7 שנים
للمحلل السياسي
5. אמאל לפני 7 שנים
הגיע הזמן לרדת מהעץ
4. סמיר לפני 7 שנים
תיכנון זה עמוד השדרה של הכפרים
3. ריאד מרזוק לפני 7 שנים
רפיק חלבי
2. محلل سياسي לפני 7 שנים
صحيح كلامك أخ رياض
1. סלים לפני 7 שנים
כל מילה בסלע

מומלצים