להתגאות במפקדים ובחיילי צה"ל הדרוזים

ההצלחה לא נגמרת, רס"ב תייסיר עטילה מבית ג'אן אחד מחמשת אחים שמצליחים בתפקידם בענפים השונים, תייסיר לא במקרה מפרגן לתא"ל טריף בדר, המהפך שגרם לחיילים רבים להצטרף ליחידות הרפואה.

21.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להתגאות במפקדים ובחיילי צה"ל הדרוזים

תייסיר אחד המפקדים הדרוזים בצה"ל שממלאים תפקידים מרכזיים, עושה את תפקידו במקצועיות רבה, מקבל תמיכה רחבה מהפיקוד העליון והוא לא מאכזב אף פעם, לפני שנה שוחחנו עמו על נפאל והיום מסכמים פעילות ענפה בכל הקשור לרפואה בצה"ל.

עבור תייסיר, זה לא דבר ברור מאליו להיות שייך לחיל הרפואה בצה"ל, "מדובר בחיל כה ערכי, כה מסייע ואכפתי, שלא מוותר בקלות, עושה את מיטב יכולתו להציל חיים, בעיני זה דבר אציל אין צבא אחר בעולם שיודע לעשות את זה בצורה הכי טובה".

רס"ב תייסיר עטילה, קצין ניהול של מרפאת היחידה בבית חולים 10, של מרפאות המרחב ושל מרפאות ביקור רופא, כ8 מרפאות שתייסיר אמון עליהם.

רס"ב תייסיר עטילה: "בקרוב נקיים תרגיל של היחידה הכירורגית המנכ"לית של חיל הרפואה אשר זכתה אחרי המשלחת לנפאל בתקן עולמי, זה מאפיין את האנשים והאיכות של האנשים שנמצאים ביחידה הזו, שכוללת מיטב הרופאים של המדינה, בנוסף אנחנו מתרגלים מצבי חירום, כדי לשמור על מוכנות לכל אירוע".

תייסיר עטילה

יש לציין שחייל דרוזי שמגיע מהכפר לומד תוכן שקבע משרד החינוך, שלא עולה בקנה אחד עם הדרישות לתקן הישראלי, מצליח לפרוץ דרך ולהשתלב בחברה הישראלית בכוחות עצמו ועל זה שאפו גדול.

רס"ב תייסיר עטילה: "כל דבר טוב והומניטרי נחרט בזיכרון ומעלה זיכרונות, כאשר לקחתי חלק במשלחת שסייעה בנפאל, יחד עם  ד"ר טריף בדר הקרפ"ר כיום, למדתי שכאשר שעושים טוב זה תמיד נחרט עמוק, אתה שואל איפה הייתי בסדר ואיפה לא, מאחר ומדובר בגאווה לאומית של שליחות אז אתה מרגיש גאה בזה שאתה מעניק מרפא לחולים".

רס"ב תייסיר: "מכל תרגיל או אירוע שמתרחש בצבא, בסופו של יום יושבים, עושים דיונים והפקת לקחים, דברים שצריך לשפר ודברים שיש לשמר, הכי טוב זה שאנחנו עושים אימונים בבית חוילם עצמו, אנחנו לא יושבים ומחכים מתי תהיה הרעידה הבאה, אנחנו שומרים על כושר ומתרגלים מתארים נוספים, עושים עם יחידות מיוחדות תרגיל טיפול נמרץ וכו', אין ספק שחיל הרפואה בזמן האחרון נמצא במגמת שיפור למידה ואנחנו עושים את מיטב יכולתינו להביא את הרפואה המיטבית לכלל חיילי הצבא ולכלל האזרחים".

רס"ב תייסיר עטילה: "יש עלייה במספר הדרוזים שמתגייסים ליחידות הרפואה בצבא, למזלנו יש מודעות לנושא, יש גם הרבה חיילים עתודאים שחלקם הצטרפו במסגרת תכנית שהצבא מוביל, יש שלוש תכניות שחיל הרפואה מריץ ואשר מצליחות מאוד, רפואה כללית, רפואת שיניים וסיעוד, יש לנו מספר לא קטן של אנשים שמשתלבים ותורמים את חלקם
ואני לא משייך את העניין הזה לפירוק הגדוד הדרוזי, אלא למודעות ולהבנה שמייחסים לעניין בבתי הספר ובקרב ההורים, היום תלמידים משקיעים ורוצים להצליח, התחרות היא מאוד קשה, מה לעשות שהמדינה שלנו היא של הישגים ותחרות, אז מטבע הדברים שאנשים מצטרפים לתכניות האלה, יש לנו מספר רופאים צעירים בבסיסים צבאיים".

"כל אדם תורם את חלקו, הלוחם גם כשהוא נלחם, המגמה היא לשמור על המדינה וחיי האזרחים".

תייסיר עטילה

רס"ב תייסיר עטילה: "בקשר לתת אלוף ד"ר טריף בדר שנכנס לתפקיד קרפ"ר, ראשית זו גאווה וכבוד גדול כאחד מהעדה שהוא פורץ דרך ומגיע לתפקיד הנעלה הזה להיות בראש הפירמידה של החייל, תא"ל בדר לא הגיע לתפקיד בשל היותו דרוזי, אלא בשל היכולות שלו, התפקידים שעשה, אני מכיר את ד"ר טריף משנת 1996 כשעוד הייתי חייל סדיר בגבול לבנון והוא היה קצין הרפואה של חטיבה 300, משם הוא סימן יעדים וכיוון גבוה, תמיד עשה תפקידי מפתח הן ברמת האוגדה, הן ברמת הבית חולים, הן ברמת הפיקוד, הוא הגיע בגלל הרזומה שלו, מתחילת דרכו כרופא, דרך החטיבה, בית חולים, אוגדה, בית ספר לרפואה, ושוב בית חולים, פיקוד, סגן קרפ"ר, מפקד משלחות, רופא ילדים מצוין, לכן את התפקיד קיבל בזכות הכישורים שלו, היכולות שלו והתפקידים שעשה".

"במהלך השירות שלי יצא לי לטפל בפצועים סורים, הייתי אחראי על בית חולים "תכלת ארגמן" בית חולים שדה שהקמנו, עזרתי והייתי המתאם עם הרופאים, אחר כך לקחתי חלק בסגירת הבית חולים על פי הנחייה בתוכנית מסודרת, כיום אין בית חולים בגולן שמטפל בסורים, אבל אנחנו עדיין מטפלים בפליטים הסורים והפצועים הסורים ומעניקים להם סיוע ועזרה הומניטרית, הם מגיעים לגבול ויש כוחות רפואה שחוברים איתם ומתאמים ועושים את הטיפול שדרוש, אנחנו מאמינים בהענקת טיפול מיטבי ולא משנה אם זה אויב מחבל או מישהו אחר, המשימה היא לתת השירות הרפואי המיטבי, לא מחכים להערכה כי מדובר פה בשליחות, לתת את הטיפול המוסרי שמאפיין אותנו כחיל רפואה".

רס"ב תייסיר עטילה: "יצא לי להיות בהרבה מבצעים ומשימות, יצא לי להיות מופקד עם מספר רופאים של עור אורטופדיה ופיזיותרפיה על דבר שנקרא "לוחם איתן" פרויקט הנגשה שעשינו, היינו מגיעים לשטחי הכינוס של היחידות ומעניקים להם טיפול בלב השטח, הסכנה מתגמדת אל מול השליחות והטיפול הרפואי. בעיני חיל הרפואה הוא חיל מוסרי ערכי, שחרט על דגלו לתת טיפול רפואי לכל חולה ולכל אדם ואני שמח שנופל בחלקי לקחת חלק בתרומה הזו".

רס"ב תייסיר נשוי ואבא לילד, שמקבל הרבה תמיכה עידוד והבנה מאשתו ומשפחתו, לתמיכה הזאת יש מחיר ויש הצלחות, החיבוק הזה במיוחד של בני ביתו, מעניק חמצן לתייסיר לפרוץ ליעדים הבאים שלו.

תייסיר עטילה

רס"ב תייסיר: "גדלתי בבית ביטחוני, עם 5 אחים קצינים, אבא ז"ל איש צבא, אל"מ בצבא, אח קצין בשב"ס, אחים פורצי דרך בפרקליטות המדינה, במשרד החינוך ובתאגיד השידור החדש, גדלנו להיות פטריוטים ולתת אל המיטב למדינה, אני שמח שנולדתי בבית כזה מחבק אוהב ותומך, אשתי עובדת בתקשוב בכרמיאל בזימון תורים לבית חולים".

רס"ב תייסיר עטילה: "אני רוצה לסיים שירות עם ארגז כלים מלא, אני מסיים לימודים לתואר שני בניהול מערכות חינוך עוד מעט, אז יש לי שתי אפשרויות או ללכת לתרום את חלקי בבית חולים או ללכת לנהל בית ספר. לכל צעיר אני אומר ללכת לתת את חלקו למדינה, הצבא מעצב את דמות הצעירים שיכולים לפרוץ דרכים והשמים הם הגבול, כך משתלבים באזרחות בצורה הכי טובה".

לחגי תשרי רס"ב תייסיר מאחל חג שמח לכל בית ישראל.

תגובות

1. איילה לפני 7 שנים
כל הכבוד

מומלצים