אחראי הנשקייה גנב את הנשק

במסגרת תפקידו, בין היתר, היה אמון רס"ב צאלח ג'בר על קבלת אמל"ח, אחסונו בנשקיה, והנפקתו לשוטרי המרחב, האמונים על השמירה והסדר בעיר העתיקה בירושלים ובהר הבית.

21.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון

כתב אישום נגד אחראי נשקייה במשטרת ישראל ונאשמים נוספים בגין עבירות נשק ועוד

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד ליאורה נהון, הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד רס"ב צאלח ג'בר, אחראי הנשקייה במרחב דוד במשטרת ישראל בגין עבירה בנשק (ריבוי עבירות), גניבה בידי עובד ציבור (ריבוי עבירות), שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

בכתב האישום נאשמים גם האדי ג'בר, בן דודו של השוטר, וחברו, ודאע אבוקטיש בעבירה בנשק ובניסיון לעבירה בנשק. בנוסף, נאשם אבוקטיש בקשירת קשר לביצוע פשע. התיק נחקר על ידי צוות חשיפה במחלקה לחקירות שוטרים.

על פי כתב האישום, צאלח שירת כאחראי הנשקייה במרחב דוד במשטרה. במסגרת תפקידו, בין היתר, היה אמון צאלח על קבלת אמל"ח, אחסונו בנשקיה, והנפקתו לשוטרי המרחב, האמונים על השמירה והסדר בעיר העתיקה בירושלים ובהר הבית.

צאלח נהג ליטול שלא כדין אמל"ח מהנשקיה, ולהעבירו באמצעות האדי, קרוב משפחתו, ששימש כמתווך. החל משנת 2016 ולמשך תקופה של שנה, אחת לשלושה שבועות לערך, נהג צאלח להעביר להאדי מאות כדורי אקדח.

במקרים נוספים קשר צאלח קשר עם האדי להעביר לו ארגזי רימוני הלם וחלקי אמל"ח נוספים. לאחר שצאלח דיווח להאדי על הימצאות אמל"ח ברשותו, האדי דיווח לודאע, חברו, ויחד קשרו קשר לקבל את האמל"ח. הנאשמים נהגו לעשות שימוש בשמות קוד כגון "צינורות", "ברזים", ארנבים", "חבילות", על מנת לתאר אמל"ח לסוגיו.

צלאח נאשם עוד בעבירת גניבה בידי עובד ציבור בכך שביצע את העבירות האמורות במסגרת תפקידו כשוטר אשר היה אמון על הנפקת האמל"ח, וכן בשיבוש מהלכי משפט בכך שדיווח על מעצרו על אתר לשאר הנאשמים.

בנוסף נאשם כי השיג מהמרשם הפלילי מידע שאינו זכאי לקבלו, אודות פרטי רכב של נהג שהיה מעורב עם קרוב משפחתו בתאונת דרכים. 

תגובות

מומלצים