כתב אישום נגד אמגד גבארין שסייע למחבלים שרצחו את השוטרים הדרוזים

חוקרי היחידה המרכזית ושירות הביטחון הכללי גיבשו תשתית ראייתית נגד אמג'ד מוחמד גבארין בן 45 תושב א.א.פאחם בחשד כי סייע לשלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית במהלכו נרצחו רס"מ האיל סתאוי ורס"מ כמיל שנאן.

24.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
כתב אישום נגד אמגד גבארין שסייע למחבלים שרצחו את השוטרים הדרוזים

מחומר החקירה עולה כי הנאשם אשר היתה לו היכרות מוקדמת עם המפגעים ידע על כוונותיהם לבצע את הפיגוע בהר הבית, על הכנותיהם ולא עשה דבר על מנת למונעו כן נאשם בקשירת קשר וסיוע למפגעים בכך שהסיע את המחבלים החמושים עד סמוך לנקודת ההסעה ממנה יצאו לבצע את הפיגוע בהר הבית.

פרקליטות מחוז  חיפה הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בעיר  כתב אישום נגד אמג'ד בן מחמד ג'בארין בן 34 תאום אל פחם  בגין ביצוע עבירות של  סיוע לרצח, סיוע לחבלה של ממש , פעולה בנשק למטרות טרור (הובלה והחזקה) , שיבוש מהלכי משפט וקשר לפשע. וזאת  על מנת לסייע למחבלים בביצוע הפיגוע בהר הבית, במהלכו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל ונפגעו שוטרים נוספים.

מעובדות כתב האישום אשר הוגש באמצעות עוה"ד שלי זאבי- ברזילי ועוה"ד מאיה מצליח עולה כי הנאשם קרוב משפחה של אחד ומכרם של שניים ממבצעי הפיגוע בהר הבית,  היה מודע לתוכנית הפיגוע של המחבלים כבר בשלבים המוקדמים שלה, עוד במהלך חג הרמדאן, שחל בין התאריכים 26.5.17 ל- 24.6.17  שוחחו מחמד, חאמד ומפדי- המחבלים , בנוכחות הנאשם, אודות כוונתם לבצע פיגוע ירי בו יירצחו בני אדם.

תחילה התפתח ויכוח בין מחמד לחאמד באשר ליעד הפיגוע ומתווה ביצועו. מחמד הציע לבצע את הפיגוע לעבר מתנחל יהודי, ואילו חאמד הציע לבצע את הפיגוע במתחם "אל אקצא" שבהר הבית בירושלים. מחמד התנגד להצעתו של חאמד בטענה כי יהיה קשה לבצע פיגוע ירי בירושלים, במיוחד באזור מתחם "אל אקצא", ואולם לבסוף הגיעו להסכמה כי פיגוע הירי יתבצע ב"אל אקצא", כשהנאשם מודע לכך שמדובר בתכנון לבצע מעשה טרור שייצא אל הפועל מתוך מניע דתי, לאומני או אידאולוגי.

בהמשך , נוכח הנאשם גם בשיחותיהם לגבי מתווה הפיגוע, ראה את הנשקים ששימשו לפיגוע, הסיע את המחבלים לאימוני ירי באותם נשקים ובשלב מסוים אף הוצע לו לבצע ביחד עימם את הפיגוע והוא סרב.

עוד עולה כי הנאשם נסע  עם שניים מהמחבלים להר הבית, שם ראה כי הם בוחנים את מצלמות האבטחה. ובערב הפיגוע, ראה הנאשם  את המחבלים מתחמשים במסגד  "אלמלסה" באום אל פחם  , לקראת ביצוע הפיגוע, והבין כי הם יוצאים לבצעו בהר הבית

הנאשם הסיע את המחבלים לנקודת ההסעה באום אל פחם ביודעו כי הם יוצאים לבצע את הפיגוע וכשהם חמושים בכלי הנשק ששימשו אותם בביצועו. טרם ההסעה, מסרו המחבלים לנאשם  את חפציהם האישיים וביקשו שיחזיר אותם לבני משפחותיהם. לאחר הפיגוע, הנאשם החביא את החפצים האישיים במקום מסתור ובהמשך אף קשר קשר עם אחר להעלים את ה-DVR  של מצלמות האבטחה במסגד אלמלסה בו נהג להיפגש עם המחבלים, וכן מחק את מספרי הטלפון שלהם ממכשיר הטלפון הסלולרי שלו, כל זאת במטרה להעלים ראיות ולהסתיר את קשריו למחבלים.
 
התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי יחד עם משטרת ישראל הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו 

תגובות

1. כרמלי לפני 7 שנים
שירקב בכלא

מומלצים