רב"ט אדם אבו הייכל לוחם אש בחיל האוויר

חייל צה"ל בחיל האוויר רב"ט אדם אבו הייכל מכפר אלנקובה באזור ירושלים, מעריץ את תפקידו בחייל, בראיון לפורטל הכרמל מספר רק את מה שהוא יכול לספר.

27.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רב"ט אדם אבו הייכל לוחם אש בחיל האוויר

בכל בסיס בחיל האוויר ישנה תחנת כיבוי אש שבה משרתים לוחמי אש שנותנים שירותי כיבוי והצלה למטוסים ולמסלולי טיסה, מטפלים בחומרים מסוכנים, בחילוץ ממבנים ובכיבוי שריפות שדה ויער, רב"ט אדם אבו הייכל אחד מהם.

רב"ט אדם, לוחם אש בחיל האוויר, בן 20 מהישוב אלנקובה באזור ירושלים שהתחיל להתנדב בשירותי הכבאות וההצלה כשעוד היה נער והמשיך עד שהגיע להיות כבאי בבסיס חיל האוויר.

רב"ט אדם בשיחה לפורטל הכרמל מספר איך הגיע להיות כבאי: "שריפה פרצה ביישוב שלי אלנקובה לפני מספר שנים כשהייתי ילד ואני צפיתי בכבאים איך נלחמים באש, דאז התאהבתי במקצוע הזה וגמלה בלבי ההחלטה להיות כבאי, סיפרתי על זה לסבא שלי שיש לו חבר טוב בשרותי הכבאות והוא הכניס אותי למערך בתור מתנדב ומאז אני נרתמתי למקצוע הזה, אגב סבי השתתף במלחמת יום הכיפורים, בהתנדבות, והיה שוטר במשטרת ישראל".

"להיות כבאי זה דבר מאוד חיובי שיש בו הצלת חיים של אנשים ובעלי חיים".

אדם אבו הייכל

רב"ט אדם אבו הייכל: "אני סיימתי את לימודי התיכון בכפר שלי, התחלתי מכיתה י להתנדב בכיבוי אש אחר כך התחלתי להדריך בקורסים ויצאתי לקורס כבאי מתקדם".

"באזרחות כשהייתי בהתנדבות יצא לי לעשות תרגילים עם צבאות מארצות אחרות, כשרואים אותנו במדים אומרים לי כל הכבוד שהתגייסת, מגיל 12 כשהייתי רואה חיילים רציתי להתגייס".

"אחרי שסיימתי את ההתנדבות שלי בכיבוי האש, התחלתי לשאול חברים איך אפשר להתגייס ולהישאר כבאי, בהתחלה הציעו לי לעשות דברים אחרים בצבא ואני התעקשתי ונלחמתי להיות רק כבאי".

רב"ט אדם אבו הייכל: "במשפחה מאוד גאים בי ותומכים ומעודדים אותי כל הזמן, איך שהתגייסתי הכנסתי גם את אחי להתנדב בכיבוי אש, אנחנו בבית 5 אחים ושתי אחיות, האחים מתגייסים עוד מעט, אחד לשירות התובלה ואחד למג"ב, אבל כולנו משרתים בצבא".

"אנחנו בבסיס נמצאים תמיד בכוננות, כשיש שריפות ואין שליטה על השריפות אז מקפיצים כוחות ובין היתר מקפיצים אותנו, בכל מקום שצריך כבאים מקפיצים אותנו".

רב"ט אדם אבו הייכל: "בישוב שלי אלנקובה ובעיקר החברים שלי התחילו לראות אותי כשאני חוזר הביתה על מדים וזה עשה משהו שהרבה צעירים פתאום רוצים להתגייס ולהתנדב לשרות הלאומי".

"רואים אותי במדים ומאוד מעריכים ומעודדים. הם שואלים אותי מה אתה טייס? אז אני מסביר להם שאני כבאי בצבא ואני מאוד אוהב את העבודה שלי, הרבה צעירים מהכפר כיום רוצים להתגייס ליחידות צה"ל השונות".

אדם אבו הייכל

"בישוב שלי גרים כ3000 בני אדם, לא כולם מתגייסים, מי שהתגייס משרת או בגולני, גבעתי, הגדס"ר הבדואי, משטרה ומג"ב".

רב"ט אדם אבו הייכל: "אני אומר לכל הצעירים להתגייס ולתרום למדינה, לי אישית היה קשה בהתחלה, כשהגעתי ללשכת הגיוס, לקח לי הרבה זמן להיקלט, הכל הסתדר לי אחר כך, היום אני רוצה לחתום קבע בצבא, המדינה נותנת לי ואני רוצה לתרום את חלקי כמו כל אזרח במדינת ישראל".

תגובות

מומלצים