ד"ר ג'בר אבורוכן:"זרעים של שנאה"

רפורמות במחשבות ובאמונות!, עד מתי ישארו בעולם קבוצות אוכלוסיה המפיצות זרעים של שנאה, דחית האחר, רדיפות, טענות לעליונות דתית, גזעית, לאומית, פוליטית ואידיאולוגית ??

27.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ד"ר ג'בר אבורוכן:"זרעים של שנאה"

חרות ודמוקרטיה והומניזם בעולם המודרני, טרם חיסלו או שינו את התפיסות ההרסניות של הקבוצות האלה, בעיקר בארצות האסלאם במזרח התיכון, שהן המקור והגורם המרכזי לסכסוכים, מלחמות וטרור באזור ובעולם, איך לשנות ולהשתנות ?

מה צריך לעשות ? האם אפשר בכלל לשנות אמונות מוטעות והרסניות כלפי אחרים ועצמם הם ?

להלן מספר רעיונות ומחשבות

1- בסיס כל הדתות משפט אחד משותף : דרך ארץ קדמה לתורה, בערבית: ادب الدين قبل الدين, על בני האדם לאמץ את המשפט הזה כבסיס לדת עולמית רוחנית ומוסרית המאחדת כל בני האדם בעולם הזה, ולחנך את הדורות הבאים מגיל רך ועד האקדמיה, על ברכי הבסיס האוניברסאלי הזה, המתאים לכל העמים והתרבויות שרוצות לחיות ולשרוד בדורות הבאים.

2- זה קנה המידה העיקרי לרלבנטיות של אמונות,דתות,אידיאולוגיות,ותפיסות עולם שונות.

3-עובדה היא,,שכל תפיסות העולם הלא מוסריות והלא רוחניות,נעלמו מהעולם למחסן ההסטוריה עם הזמן ושינויי העולם, קומוניזם ומטריאליזם, פאשיזים, נאציזם, והרבה עמים ותרבויות שאיבדו את הבסיס המוסרי רוחני בחייהם, מימי קדם ועד היום, תורכים, ממלוכים, מוגולים, עבאסים, פאטימים, השרשרת ארוכה.

4- כדי שעמים ומדינות ותרבויות,,ישרדו וימשיכו להתקיים בעתיד, חייבים האנשים הנאורים בכל קבוצה לעשות למען הפצת התורה החדשה, מוסרית רוחנית קיומית ונצחית (שואבת את קיומה מהמקור הנצחי של העולם והיקום שהוא האנרגיה האוניברסאלית מקור כל הבריאה והעולמות, אצל הדתיים, זה אלוהים  الله כוח עליון,והוא אנרגיה ולא דמות בשמיים) והוא בורא עולם כל יכול, נמצא בכל מקום, אחד, יחיד, נצחי, מקור כל ריבוי.

5- דרך ארץ קדמה לתורה, ואהבת לרעך כמוך, כל מערכת חינוך,תפיסת עולם,אידיאולוגיה,התנהגות ויחסי אנוש, צריכים להתיישר לפי הסרגל וקנה המידה המוסרי רוחני הזה, ואם לא, ימשיכו עמים ועדות ומדינות בבעיות שלהם, ובני אדם ימשיכו בסבל, רדיפות, טרור, סכסוכים ומלחמות, ניגודים יחסלו את עצמם כמו בעבר והיום, כל עוד לא יכולים לחיות ביחד ובשלום ובאחווה, זה ליד זה, ולא זה נגד זה.

חג שמח ומועדים לשמחה לכולם

 

גבר אבו רוכן

ד"ר ג'בר אבורוכן, מרצה ומדריך ומנחה,בעל תוארים אקדמיים במכלול נושאים, גאואגרפיה ולימודי סביבה,הסטוריה ומזרחנות, פילוסופיה, חינוך, ספריות וספרנות, מנחה יוגה ומדיטציה, מוסמך ברפואה משלימה, גמלאי מערכת החינוך, כיום מורה דרך ומנחה מדיטציה.

דאלית אל כרמל

תגובות

מומלצים