ראש אמ״ן אלוף הרצי הלוי נפגש עם מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש

במסגרת ביקור מזכ"ל האו"ם בישראל, ראש אמ״ן סקר בפני המזכ״ל את תמונת המצב המודיעינית בגזרות השונות, ובין השאר הסביר על התבססות איראן בסוריה, ובניין הכוח של חיזבאללה בלבנון.

28.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
ראש אמ״ן אלוף הרצי הלוי נפגש עם מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש

הפגישה התקיימה בהשתתפות סגן מזכ״ל האו״ם, ג׳פרי דיוויד פלטמן, רכז תהליך השלום ושליח האו״ם במזה״ת ניקולאי מלאדנוב, שגריר ישראל באו״ם  דני דנון, ואלון בר, סמנכ״ל ארב״ל.

ר׳ אמ״ן סקר בפני המזכ״ל את תמונת המצב המודיעינית בגזרות השונות, ובין השאר הסביר על התבססות איראן בסוריה, ובניין הכוח של חיזבאללה בלבנון. ראש אמ״ן הדגיש כי השאיפה האיראנית לייצור של נשק מדויק עבור חיזבאללה על אדמת לבנון, ובתעשייה הצבאית הסורית, היא התפתחות חמורה שישראל לא תוכל להיות אדישה לה. 

ראש אמ״ן ציין עוד כי חיזבאלה מהדק את אחיזתו במדינה הלבנונית, וכי ישנן הפרות בוטות ומתמשכות של החלטה 1701. לדבריו, ארגון יוניפ״יל  הוא חלק חשוב מהפתרון, ויכול באמצעות הגברת הלחץ, להקשות על מאמצי ההתעצמות של חיזבאללה. לדבריו ניתן לעשות יותר, ויש, לפעול לא רק לשמירת השלום, אלא כדי למנוע את המלחמה הבאה.

מדברי ראש אמ״ן: ״התבססות איראן והציר השיעי בסוריה, והתעצמות חיזבאללה בלבנון הם שני תהליכים שעלולים להביא להסלמה לא רצויה בזירה הצפונית״

מדברי השגריר דנון: ״אירן מפתחת חממת טרור בסוריה ולבנון ומנסה להצית אש באזור כולו. האו"ם צריך לפעול כדי לעקור את שורשי הטרור האיראנים ועל יוניפי"ל לנקות את דרום לבנון מכל פעילות טרור של חיזבאללה." לדברי דנון, ימים ספורים לפני חידוש מנדט כוח האו"ם בלבנון, על האו"ם לנקוט בצעדים דרסטיים כדי להבטיח שהשקט באזור ישמר: "מדינת ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שגורמים מסוכנים בונים תשתיות טרור כדי לפגוע בה" הוסיף דנון.

ראש אמ״ן אלוף הרצי הלוי

תגובות

מומלצים