מדידת קרינה בבית בשכונה ובבית ספר

איגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה יצא בפרויקט להשכרת מכשירים למדידת קרינה לתושבי הישובים חיפה, נשר, קריות, טבעון, רכסים, דלית אל כרמל, עוספיה, זבולון, טירת הכרמל, לפרטים

29.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
 מדידת קרינה בבית בשכונה ובבית ספר

באיגוד ערים להגנת הסביבה אזור מפרץ חיפה יצאו לאחרונה בשירות מיוחד להשכרת מכשירים למדידת קרינה בסביבה ביתית, והשבוע נמסר כי כל המכשירים הושכרו עד לסוף חודש ספטמבר.

באיגוד מציינים כי לאחר שפורסמה מודעה המודיעה על האפשרות לקבל מכשיר והדרכה במשרדי האיגוד, במטרה למדוד את רמת הקרינה, האיגוד הוצף בפניות מצד אזרחים המעוניינים לבצע בביתם וסביבתם בדיקה מקיפה.

ד"ר עופר דרסלר מנכ"ל איגוד ערים, אומר כי האיגוד מציע מכשירים ידידותיים למשתמש והדרכה מהירה במשרדי האיגוד במחיר סמלי של עשרה שקלים בלבד, כך שכל אזרח יוכל לבצע בדיקה באופן עצמאי בביתו.

לדבריו יש צורך לעקוב אחר נתוני הקרינה בכל בית, "ישנם ערכי סף לחשיפה לקרינה בלתי מייננת, קרינה אלקטרומגנטית, וחריגה מהערכים עלולה לגרום לפגיעה בבריאות, ככלל, חשוב למזער ולצמצם ככל הניתן את החשיפה לקרינה, המגיעה מכל מכשיר אלקטרוני".

"חשוב במיוחד לשמור על סביבת ילדים קטנים מוגנת מקרינה, שכן הם רגישים ופגיעים יותר".

יחד עם זאת מציין ד"ר דרסלר כי פעמים רבות אזרחים חוששים שלא לצורך, "מאידך יש הרבה מקרים בהם לאזרח יש חששות לא מוצדקים מאנטנה הנמצאת באזור מגוריו, ורק ביצוע הבדיקה בעצמו יוכל להפיג את חששותיו, קיבלנו תגובות מאזרחים שאחרי הבדיקה העצמאית שביצעו, מרגישים בטוחים יותר ולא תחת אי ודאות".

באיגוד ערים מבצעים בדיקות קרינה בלתי מייננת במהלך כל השנה במרחב הציבורי, בדגש על מוסדות חינוך, בתי ספר וגנים.

הגוף אינו אחראי על מדידות קרינה במרחב הפרטי, אך ד"ר דרסלר מדגיש כי בשל חשיבות הנושא והעלייה במודעות, החליטו לאפשר לאזרחים לבצע מדידות באופן פרטני ובעלות סמלית בלבד.

"פעמים רבות כשאזרח מעוניין לבצע בדיקת קרינה בביתו, יש צורך להזמין גוף פרטי מקצועי, דבר שעלול לעלות כסף רב, מבחינתנו מדובר בבדיקה חשובה, כל אדם צריך לדעת מהי רמת הקרינה בסביבתו, ולדעת לפעול בהתאם".

באיגוד ערים מציינים כי עקב הביקוש הגדול שוקלים להאריך את תוקף מתן השירות, לקראת תחילת שנת הלימודים האיגוד מבצע בדיקות קרינה במאות מוסדות חינוך ברשויות השייכות לאיגוד, ותוצאותיהן מועברות למחלקת החינוך ברשויות השונות.

מדידת קרינה

תגובות

מומלצים