שר החקלאות אורי אריאל: "נילחם בטרור החקלאי מכל זווית אפשרית"

השר אריאל: ״אנחנו מעלים הילוך בכל הטיפול בטרור החקלאי ועל כלל הגורמים להיערך לכך. שילוב הכוחות בין כלל המשרדים והרשויות הרלוונטיות הוא הכרחי ונילחם בטרור החקלאי מכל זווית אפשרית עם כל הגורמים הרלוונטיים"

29.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
שר החקלאות אורי אריאל: "נילחם בטרור החקלאי מכל זווית אפשרית"

שר החקלאות אורי אריאל קיים דיון עם שרת המשפטים איילת שקד וגורמים ממשלתיים נוספים לטיפול בטרור החקלאי.

השרה שקד: "הטרור החקלאי פוגע פגיעה אנושה בחקלאות הישראלית ובחקלאי ישראל. על מנת לטפל בבעיה ולעקור אותה מן השורש, עלינו לפעול באמצעות שיתוף פעולה בין משרדי".

הטיפול בטרור החקלאי נכנס לפסים מעשיים. שר החקלאות אורי אריאל כינס דיון כלל מערכתי לטיפול בטרור החקלאי בהשתתפות שרת המשפטים איילת שקד, סגן השר לביטחון פנים אלי בן דהן, מפקד מג"ב ניצב קובי שבתאי, פרקליטת מחוז צפון מירית שטרן, נציגי המשרד לביטחון פנים וגורמים נוספים מכלל המשרדים הרלוונטיים.

בניגוד לדיווחים שמתקבלים מהחקלאים ומארגוני המתנדבים, מפקד מג"ב שבתאי אמר בדיון כי ישנה ירידה במספר עבירות הפשיעה החקלאית. " יש ירידה של 20% במצטבר בכמות הפשיעה החקלאית, ובמקביל יש עליה משמעותית בכמות התפיסות של הגניבות".

למרות זאת ולאור העובדה כי הנתונים לא משקפים בהכרח את הנזק הכלכלי שנגרם, הוסכם על כלל המשתתפים כי יש להגביר את הטיפול בטרור החקלאי והוחלט לקדם כמה דרכי טיפול.

לבקשת רואי קליגר, מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות, הוחלט כי סמכויות האכיפה של הפקחים יורחבו כך שהם יוכלו לתת מענה אפקטיבי יותר אל מול הגנבים בשטח.

החיבור בין המערכות הוא חיוני להפעלת לחץ על העבריינים ובדיון עלה הניסיון המוצלח שקיים במחוז צפון בהקשר זה. "אנחנו מקיימים פרויקט שולחנות עגולים שמטרתו לסגור על העבריינים מכיוונים נוספים" אמרה פרקליטת מחוז צפון מירית שטרן, "אנחנו מושיבים סביב שולחן כל מי שיש לו סמכות אכיפה וכל אחד מסייע מהכיוון שלו".

לכן הוחלט להעצים את המודל ולקבוע את הישיבות המשותפות עם כלל גורמי האכיפה בצורה קבועה ושיטתית כך שהמעגלים יסגרו במהירות רבה יותר.

החיבור בין המתנדבים השונים ליחידות מג"ב חשוב ביותר ולכן הוחלט כי שיתוף הפעולה יועצם ויחידת מג"ב תגביר את קצב שילוב המתנדבים בסיוע לפעילות האכיפה. ובמקביל, תוחמר הענישה כלפי גניבות תוצרת ויבול חקלאי גם אם מדובר בכמויות שאינם גדולות.

עוד סוכם כי כלל התכניות של הגופים השונים יגובשו בחודשיים הקרובים ומיד לאחר מכן תתקיים פגישה מתכללת לקראת ביצוע מיידי של התכניות.

השר אורי אריאל:״אנחנו מעלים הילוך בכל הטיפול בטרור החקלאי ועל כלל הגורמים להיערך לכך. שילוב הכוחות בין כלל המשרדים והרשויות הרלוונטיות הוא הכרחי ונילחם בטרור החקלאי מכל זווית אפשרית עם כל הגורמים הרלוונטיים. בישיבת ההכנה שעשינו קיבלנו מהחקלאים ומהמתנדבים תמונת מצב חמורה, ואנחנו כאן כדי לתת להם מענה. אפעל מול כלל הגורמים שתכניות יגובשו ויבוצעו בהקדם האפשרי".

השרה איילת שקד:"הטרור החקלאי פוגע פגיעה אנושה בחקלאות הישראלית ובחקלאי ישראל. על מנת לטפל בבעיה ולעקור אותה מן השורש, עלינו לפעול באמצעות שיתוף פעולה בין משרדי. כך נוכל לוודא כי החקלאים יוכלו להמשיך לעבד את אדמותיהם כפי שהיו מורגלים וללא כל הפרעה. אני סבורה כי הגברת האכיפה, תוך שימוש בשלל הכלים העומדים לרשותנו, יביאו לידי כך שתחלוף מן העולם."

 

אורי אריאל

צילום: דוברות השר אריאל

תגובות

מומלצים