אוכל לשיפור זכרון הורים

"אמא תזמיני לי המבורגר, זה עוזר לריכוז! כן כן בחיי, נשבעלךלאמשקר!, מאכלים עם ציון 10 איזה מזון עוזר להצלחה בלימודים?".

30.08.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
אוכל לשיפור זכרון הורים

אם גם אתם או אתן מכירים את זה שהילדים שלכם אוכלים גאנק פוד וזה פשוט משגע אתכם, אז עכשיו יש לכם סיבה נוספת להקפיד על כך והיא, הריכוז של הילדים בלימודים.

שכן אחת הדרכים לשמר ולשפר את הריכוז נמצאת בסוג המזון אותו הילדים אוכלים. יוחאי טוויג, המנהל הפדגוגי של האתר gool בגרויות, מסביר איזה אוכל מומלץ לשיפור תוצאות בלימודים.

שוקולד, זה "הדבר" אני יודע.  אבל ככל שהשוקולד שלכם "מסחרי" יותר כך הוא יכיל סוכר שמן ואבקת חלב שכמות גדולה מהם מפריעה לריכוז.

מצד שני, ככל שתדאגו להכניס לגוף שוקולד מבוסס קקאו תמזערו את הנזק, קקאו ידוע כמעורר בניית תאים חדשים במוח ומשפר את תפקודם ולכן אם כבר שוקולד אז מריר!.

שומנים זו לא מילה גסה: אבוקדו, בוטנים, טחינה, שקדים ושמן זית הם שומנים בלתי רוויים, שעוזרים על שמירת תפקוד המוח ולכן מומלצים ביותר בניגוד לשומנים רוויים נמצאים בבשר וגבינות ושומני טראנס הנמצאים בכל סוגי המאפים למשל הגורמים נזק לגוף בכלל ולמוח בפרט.

שומנים בלתי רוויים כוללים גם נוגדי חמצון שתורמים להפחתת הכולסטרול וזה הרגע לציין שכולסטרול גבוה עשוי להתקשר לפגיעה בזיכרון ולכן יש להימנע ממנו

קבוצת ויטמין בי מסייעת לזיכרון (B1 B2 B5 B6 B12): המזונות המכילים ויטמינים אלו יכולים להיות חיטה , טונה, חלב סויה, קוואקר, מוצרי חלב, פטריות, חמניות, מנגו, חומוס, אורז מלא, סלמון, בטטה, בננה.

פירות שמסייעים לתפקוד המוח ענבים, אוכמניות ותפוחי עץ מכילים אנתוציאנין פיטוכימיקל הידוע כמשפר זיכרון, מים יש לשתות כחצי ליטר עד ליטר שלם של מים במהלך יום הלימודים

ומילה אחת ספציפית על ארוחת הבוקר, מאחר וזו הארוחה עמה אתם פותחים את היום ראשית, אסור לוותר עליה! שנית, במסגרת ארוחת הבוקר מומלץ לא להעמיס בסוכר אלא לבחור למשל סנדוויץ' מלחם מלא עם גבינה, או יוגורט גרנולה ופרי אלו נחשבות ארוחות שלמות שתשבענה אתכם לטווח ארוך ובכך תמנענה את תחושת הרעב ותשמורנה את הריכוז.

בהצלחה! יוחאי טוויג הוא המנהל הפדגוגי של אתר הלימודיםGOOL  המציע הכנה לבחינות ולימוד החומר השוטף באמצעות צפייה ביתית בשעורים מוקלטים.

יוחאי טוויג

בgool, האתר הגדול בישראל להכנה דיגיטלית לקראת בגרויות תמצאו את כל השיעורים הרלוונטיים לקראת הבגרויות ותוכלו ללמוד שעורים אלו על ידי צפייה בשעורים המוקלטים.

תגובות

מומלצים