רס"ן לימור מזרחי מענה לכל חייל

רס"ן לימור מזרחי רמ"ד בודדים וחובה בצה"ל בשיחה לפורטל הכרמל מדברת על תנאי השירות של כלל חיילי צה"ל ובפרט החיילים בני העדה הדרוזית.

02.09.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
רס"ן לימור מזרחי מענה לכל חייל

להכיר מקרוב איך הדברים עובדים בארגון של צה"ל והיחס לו זוכים אותם חיילים שנמצאים במצוקות שונות, רס"ן לימור מזרחי הגיעה להיות הגוף שמבצע את כל המדיניות, לגבי הטיפול בחיילים בודדים וטיפול בחיילים בתשמ"ש תשלומי משפחה לחיילים נשואים.

רס"ן לימור מזרחי שכבר 18 שנה במערך הת"ש בצה"ל, נשואה פלוס 4 ילדים, מתגוררת בכפר אורנים, משרתת בצה"ל מ 1999.

רס"ן לימור: "לאורך כל השירות עשיתי תפקידים במערך הת"ש, תפקידי ליבה החל מקצינת ת"ש ביחידת גבעתי, קצינת ת"ש של אוגדה, קצינת ת"ש פיקוד, אחראית על קביעת והתווית המדיניות במערך הת"ש".

"יש לנו שתי אוכלוסיות מרכזיות, חיילים בודדים וחיילים זכאי תשמ"ש, יש לנו ארגז כלים נרחב שאנחנו מעניקים לחיילים, יש מענקים שאנחנו נותנים: מענקים חד פעמיים שהם נקודתיים לאותו רגע ויש מענקים שאפשר לפרוס אותם למספר חודשים, בחצי שנה החייל יכול לקבל סכום חודשי כדי לעזור לו ולמשפחתו, בנוסף לזה יש לנו את קופת הידידות, קופה שמאפשרת לנו לאשר לחייל מוצר בסיסי שחסר לו בבית, החל ממוצרי חשמל ועד למוצרים של תינוקות, מיטות וארונות, כל דבר שחייל יגיד שחסר לו, צה"ל ידאג לתת את המענה".

רס"ן לימור: "בנוסף יש לנו מענקי מזון, סכום של 120 ש"ח, שאיתו יכול לגשת לאחת מרשתות השיווק, ולקנות דברים בסיסיים שזה אוכל בעיקר. בנוסף לכל זה יש לנו תווים, לאוכלוסיות שמעלות מצוקות בבית, ואשר לא הוכרו כזכאי תשמ"ש, גם כאן אנחנו יכולים לתת לחייל שנמצא במערך הלוחם עד כ2000 ש"ח, לחייל במערך העורפי מקבל עד 1000 ש"ח".

איך מאתרים חיילים במצוקה?

רס"ן לימור: "יש משקיות ת"ש, בצהל יש כמעט 1500 סגלי ת"ש שפרושים בכל יחידות צה"ל, המש"קיות נמצאות בשטח, בכל יחידה יש מש"קית, כל חייל שנקלט ביחידה עובר אצלה ראיון, בראיון הקליטה הראשוני המש"קית ת"ש מבינה מה הבעיות של אותו חייל, במקביל אם חייל תוך כדי השירות נתקל בבעיה אז הוא יודע לפנות לסגלי הת"ש ולמפקדיו, כדי לפתור את אותה בעיה מיד".

"ארגז הכלים שלי מותאם לכל החיילים, באוכלוסיית החיילים הדרוזים יש הרבה נשואים ואנחנו יודעים לתת להם את הפתרונות המתאימים".

האם חיילים מתביישים לגשת ולבקש עזרה?

רס"ן לימור: "היום המודעות מאוד עלתה וחיילים יודעים שיש לנו את האפשרות והיכולות לעזור להם והם לא מתביישים לפנות אלינו".

האם אתם ממשיכים ללוות את החיילים גם אחרי שהם מסיימים את השירות?

רס"ן לימור: "צה"ל מלווה את החיילים עוד מלפני שמתגייסים ועד תאריך השחרור, אחרי השחרור הם מופנים ליחידה להכוונת חיילים משוחררים, ששם נותנים לכל חייל מענה בהתאם לקטיגוריה לה משתייך".

אתם עורכים הרצאות לחיילים לגבי הזכויות שלהם?

רס"ן לימור: "סגל הת"ש מעביר הרצאות, פעם בשנה יש הרצאה בכל יחידה, יש יחידות שעושות יותר מהרצאה אחת לחיילים, ומעבירים לחיילים את כל המידע, בנוסף בכל יחידה יש לנו לוח שדרכו החייל יודע מה הזכויות שלו".

רס"ן לימור: "אנחנו יודעים להכווין ולעזור לכל חייל שמעלה כל מצוקה, בין אם הוא בודד ובין אם לא, צה"ל ולשכות הגיוס חצי שנה לפני הגיוס מזמנים את החיילים ומאתרים את מכלול הבעיות שיש כדי שיגיעו לשירות בראש שקט".

"כשיש חגים אם החייל זכאי לתשלומי משפחה הוא יקבל לקראת החג שי".

רס"ן לימור: "להיות מש"קית ת"ש בצה"ל וקצינה זו זכות גדולה, מי שעוסק בזה עושה את העבודה שלו מהלב והנשמה, זה כבוד גדול וזו גאווה לשאת את השרוך הסגול בצה"ל ".

 

רס"ן לימור מזרחי

תגובות

מומלצים