דלית אל כרמל תשולב בתכנית החונכים

המצב הכלכלי הקשה במספר ישובים בואדי עארה ובדלית אל כרמל הביא את השר דרעי לשלב אותם בתוכנית צומחים יחד, שתאפשר לתת תגבור לילדים מכיתה א ועד י"ב.

03.09.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
דלית אל כרמל תשולב בתכנית החונכים

"צומחים יחד" דואגים גם לשכבות החלשות, עם פתיחת שנה"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מכריז על השקת פרויקט חונכות חדש בהשקעה של כ-25 מיליון ₪.

הפרויקט יפעל ב-40 רשויות ויעניק בשלב הראשוני כ-420,000 שעות חניכה לכ-17 אלף ילדים בכיתות א'-יב'. כ-1,200 חונכים יפעלו במסגרת הפרויקט.

רשימת היישובים מהחברה הערבית הלוקחים חלק בתוכנית: אום אל-פחם, באקה אל-גרביה, דלית אל-כרמל, כפר קאסם, כפר קרע, ערערה, פוריידיס.

התוכנית "צומחים יחד" של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, יאפשר לתת תגבור לילדים שאותרו ע"י הרשויות המקומיות כזקוקים למענים בחינוך הבלתי פורמאלי.

הפרויקט יפעיל עבור הילדים 3 סוגים של חונכויות: פרטנית, קבוצתית ובמקרי הצורך גם חונכות רגשית. השר דרעי: "רק על ידי השקעה בילדים אלו, נצליח לצמצם את הפערים בחברה ולתת לכולם הזדמנות שווה להצליח"

במסגרת המאמצים להתמודד עם תופעת הנשירה ממסגרות החינוך, כאשר ילדים ובני-נוער נגררים לשוטטות ולהדרתם לשולי החברה, החליט המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לצאת ביוזמה ייחודית בבניית מערך חונכויות "צומחים יחד" ברשויות המקומיות בפריפריה החברתית. התוכנית מאפשרת לרשויות ולשכונות הרלוונטיות בפריפריה החברתית להפעיל בתחומן מערך חונכות, אשר יפעל בתיאום ההורים וגורמי המקצוע ברשויות ובמסגרות החינוך.

במסגרת התכנית, ישולבו כ-1,200 חונכים (סטודנטים, אזרחים ותיקים- גמלאים במקצועות החינוך, עובדים סוציאליים, פסיכותרפיסטים, ומקצועות אחרים טיפוליים או בזיקה פדגוגית). הילדים יזכו, אפוא, בין היתר, להנחיה ממיטב אנשי קהילתם.

על מנת להבטיח התאמה לפי הצרכים הייחודים של כל תלמיד הרשות המקומית יכולה להפעיל את החונכויות ב-3 אופנים: פרטנית (221,00 שעות חניכה פרטנית), קבוצתית - קבוצות קטנות של 5-10 ילדים (183,000 שעות חניכה קבוצתית ב-1,290 קבוצות), וחונכות רגשית, על ידי מטפלים מוסמכים (19,300 שעות חניכה רגשית).

הפרויקט יופעל ע"י זכיינים שאותרו כבעלי ניסיון בקרב כלל המגזרים בפריפריה החברתית: כללי, לא יהודי וחרדי. הקול קורא פורסם לכלל הרשויות המקומיות בפריפריה החברתית הנכללות באשכול 1-4 ו/או באזורים סטטיסטיים 1-8 לפי הדירוג הסוציו אקונומי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 40 רשויות מכל רחבי הארץ הגישו את הקול קורא בזמן ואושרו לפרויקט לו הוקצה סכום של כ-25 מיליון ₪.

במקביל לפרויקט יפעיל המשרד בפעם הרביעית את מרכזי מצוינות לילדים בפריפריה הגיאוגרפית בנגב ובגליל, בהם ניתנים העשרות בתחומים שונים ומגוונים בשעות אחר הצהריים.

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי: "בפרויקט זה אנחנו מבטיחים לדור העתיד במדינה כי השקענו את כל הכלים כדי להפיק את מיטב הפוטנציאל הטמון בכל אחד ואחת. פעלנו בשיתוף הרשויות המקומיות למפות את הצרכים ולאתר את הילדים הזקוקים למסגרות פרטניות במסגרת שעות אחר הצהריים. חיזוק ילדים המגיעים מהפריפריה מהווה עבורי עשייה משמעותית בגידול בני נוער. רק על ידי השקעה בילדים אלו, נצליח לצמצם את הפערים ולתת לכולם הזדמנות שווה להצליח"

תגובות

3. דרזי לפני 7 שנים
חונכים
2. חלבי לפני 7 שנים
תעודת עניות לרפיק
1. שמענו שמצבנו ורווד יצא שחור לפני 7 שנים
שמענו שמצבנו ורווד יצא שחור

מומלצים