הביקור השנתי בנביא סבלאן עה"ש בחורפיש

הביקור בנביא סבלאן עה"ש שהינו מפגש דתי חברתי, מגיע בימים בהם העדה הדרוזית מודאגת מאוד מצווי ההריסה שהוצאו לבתים בכפרים הדרוזים, בנוסף לטקסים המסורתיים של אנשי הדת, יעלו לדיון גם סוגיות השבתת הלימודים והתקציבים. 

10.09.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הביקור השנתי בנביא סבלאן עה"ש בחורפיש

ההנהגה הדתית הדרוזית, שיח'ים מכל הכפרים, אנשי ציבור ותושבים רבים, פוקדים את מתחם הקדוש נביא סבלאן עה"ש בחורפיש לציון הביקור השנתי במתחם.

חג נבי סבלאן בא בכל שנה כיום חופש של בני העדה הדרוזית בישראל והינו חג מוכר במוסדות המדינה.

אנשי הדת מגיעים ביום הזה משעות בוקר ליום תפילה ומפגש חברתי, ביום הזה עולות מספר סוגיות הקשורות לבני העדה, בכל הקשור לאופן ההתנהגות, לימודים והעברת מסרים.

ביום הזה לוקחים חלק כל האימאמים מכל הכפרים, שיח'ים, ראשי מועצות ואנשי ציבור, אורחים מעדות אחרות, ביניהם פוליטיקאים וחברי כנסת שמגיעים ופוגשים את הציבור הדרוזי.

בנוסף ברחבה הגדולה מתקיים יריד ספרים והלבשה דתית ע"י סוחרים דרוזים.

נבי סבלאן

בני העדה הדרוזית חוגגים מדי שנה ב-10 בספטמבר מאז 1969 את יום העלייה למתחם הנביא סבלאן עה"ש.

שמו של הנביא סבלאן עה"ש קשור במעשי גבורה ונִסים, בסיפור ואדי אלחביס שנמצא בקרבת חורפיש, לפי מסורת זו אימץ סבלאן חיי צנע וסגפנות והקדיש את חייו לעבודת האל.

הנביא יצא ממצרים לחברון כדי לשכנע את עובדי האלילים לקבל את דת האל היחיד אבל בגלל התנגדותם הוא נאלץ לברוח לגליל והתיישב במערה על הר זבול, שם הקדיש את זמנו בלימוד כתבי הקודש תוך שהוא חי חיי סגפנות.

החברונים עלו על עקבותיו אך בדרכם היה עליהם לחצות את נחל כזיב המקיף את ההר, אז אירע נס, מי הנחל גאו וחסמו את דרכם. מאז נקרא חלק זה של נחל כזיב בשם "ואדי אלחביס".

שיח'ים בתפילה

נביא סבלאן ע"ש, הוא אבו אלח'יר סלאמה בן עבד אלוהאב אלסאמרי, הוא הדמות האחרונה שבה התגלה "אלסאבק", אחד מחמשת יסודות הבריאה, אבו אלח'יר הוא הנביא הרביעי ברשימת חמשת הנביאים, צבע ההיכר שלו כחול.


מערכת פורטל הכרמל מברכת את בני העדה הדרוזית לרגל חג נביא סבלאן ע"ש, "كل عام وانتم بخير".

תגובות

מומלצים