להציל את האלמנות בסווידה בסוריה

עדות של אזרח דרוזי סורי פליט שהגיע לאירופה לפורטל הכרמל, על מגפת הרעב שמכה במחוז סווידה והנפגעות העיקריות הן האלמנות והילדים, מפגש הבנות והבנים הדרוזים באירופה מקרב אותם לישראל ולמדינות שעוזרות.

18.09.2017 מאת: פורטל הכרמל והצפון
להציל את האלמנות בסווידה בסוריה

המלחמה שרודפת את בני העדה הדרוזית בסוריה גבתה מחיר כבד ביותר עד היום במספר ההרוגים, חיילים, אזרחים, ילדים וקשישים ועכשיו זה מגיע לאלמנות שמשלמות מחיר השפלה והכל כדי לחיות ולהתפרנס.

מנדי ספדי מנהל מרכז ספדי לדיפלומטיה בינלאומית והסברה, שנמצא בימים אלה בגרמניה באירופה, מנסה בכל דרך אפשרית לסייע לאלמנות הדרוזיות בסווידה, לצורך כך נפגש עם קבוצת צעירים פליטים סורים ויחד הם פועלים לסייע לאלמנות.

נאצר אזרח סורי, תושב סווידה, מי שמארגן את הדברים בשיחה לפורטל הכרמל אומר: "בשבילי כל אישה דרוזית היא כמו אחות, אני רוצה לעזור לנשים האלמנות ולאלו שבעליהן נחטפו או נעלמו והן נשארו עם ילדים בלי משכורת לחיות ממנה".

"בערים בסוריה המצב בכי רע, באזור סווידה המצב הולך ונהיה בלתי נסבל, האזור קלט אלפי פליטים מערי סוריה ולאט לאט מוצרי המזון נעלמים, בסווידה נוצר מצב שמצד אחד הצבא הסורי ומצד שני המורדים מהדקים את הרצועה על האזרחים שרק רוצים לחיות בכבוד ולא רוצים להילחם והיהרג, הרבה צעירים וגברים נאלצו לברוח מהכפרים באזור סווידה כי הם לא רוצים לשרת בצבא, אותם צעירים הם מבוקשים ע"י השלטונות הסוריים והנשים שלהם והילדים נשארו מאחור וכאשר המזון שנאגר הולך ואוזל צריך לפרנס את הילדים.

במקרים אחרים הרבה גברים וצעירים נחטפו ונעלמו עקבותיהם, הנשים והילדים נשארו בלי כל פרנסה.

אני רוצה לעשות מיזם קטן שיאסוף את כל הנשים האלמנות שלכולן תהיה עבודה וכולן יתפרנסו בכבוד, גם אלה שחיות בשכירות יהיו יכולות לשלם את השכירות".

"לאורך כל השנים שחיינו אף פעם לא יצא לנו לראות נשים מבקשות נדבות, בחיים זה לא קרה, בתקופה האחרונה התמונה הזו של נשים שמבקשות נדבות עולה שוב ושוב בסווידה".

"אנחנו כרגע מגבשים את הדברים, נארגן את עצמנו ונתחיל להתרים למען המטרה הנעלה הזו לשמור על הנשים הדרוזיות שהן האחיות של כולנו".

סורים באירופה 

תגובות

3. דרוזי מגוליס לפני 7 שנים
מקווה שאתה תקח אחריות על התרומות
2. דינא לפני 7 שנים
צריך לעשות את הכל כדי לעזור לנשים בסוריה
1. דרוזי מהכרמל לפני 7 שנים
חשוב ביותר לפתוח חשבון בנק להעברת תרומות

מומלצים