סלים חלבי: "הכרמל הלב הפועם של הצפון"

סלים חלבי, מנהל מפעל לייצור שלטים בדאלית אל כרמל מזה שנים רבות, מעסיק 10 עובדים מעיר הכרמל, יכל לפתוח את העסק בחיפה, אבל העדיף להשאר בכרמל בשביל לתת פרנסה למקומיים...סלים:"שמענו על הרבה מאוד הבטחות של כל מיני גורמים שיקומו כאן עסקים יותר רציניים ויעסיקו את האנשים, צר לנו מאוד שאין את זה".

15.07.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סלים חלבי: "הכרמל הלב הפועם של הצפון"

שאלה: "לאן אתם מספקים שלטים?"

סלים: "אנחנו מספקים שלטים ללקוחות בעיר ומחוצה לה, אנחנו עובדים מרמת הגולן ועד אילת, סדר העבודה שלנו נבנה בצורה כזאת שיש לנו הרבה דילרים שמסתובבים בשטח מהצפון ועד לדרום וכך אנחנו בעצם משווקים את עצמנו, מפה לאוזן כמעט, עם הרבה מאוד קשרים אישיים שנבנים עם בעלי העסקים".

שאלה: "איזה סוג של שלטים אתם מייצרים?"

סלים: " אנחנו מתעסקים בכל סוגי השלטים, מהשלט המשרדי ועד לשלטי חוצות, עם ציוד הכי חדיש שיש אותו היום בשוק, אנחנו יושבים על שלוש מכונות שהם החדישות ביותר לייצור כל סוגי השלטים".

שאלה: "איך זה לנהל עסק מתוך דאלית אל כרמל?"

סלים: " את האמת, לי אישית אני מרגיש את הלב הפועם של הצפון, מכיוון שאני נמצא באמצע, אני משתרע מפה עד חדרה, מפה עד רמת הגולן, כאילו אני הלב הפועם, אני באמצע, לי אישית יותר קל לנהל את העסק הזה מדאלית אל כרמל, כי אני מתגורר כאן וכבוד לי לעבוד מתוך ביתי בעיר הכרמל, מכיוון שאיכפת לי שהעובדים שלי הם תושבי המקום, שתהיה להם פרנסה, שמענו על הרבה מאוד הבטחות של כל מיני גורמים שיקומו כאן עסקים יותר רציניים ויעסיקו את האנשים, צר לנו מאוד שאין את זה, במידת האפשר אנחנו מעסיקים כאן כמה שניתן אנשים, היום אני נמנה על עשרה פועלים שכולם מקבלים משכורות כל חודש, עובדים ויוצאים לשטח ומתפרנסים בכבוד".

שאלה: "אתה מקבל סיוע מאיזה מקום?"

סלים: "לא, אנחנו לא מקבלים סיוע משום מקום, אפילו לא מהרשויות, לא בהקלות ולא בשום דבר, כולנו יודעים מה העניין של הבנקים, הבנקים היום חונקים את העסקים, לא מאפשרים לפתוח עוד מערכים מסוימים בתוך העסקים, מקשים מאוד, אבל בכל זאת אנחנו מסתדרים וממשיכים לעבוד".

שאלה: "האם העסק שלך נפגע כתוצאה ממלחמת לבנון השניה?"

סלים: "אין ספק שכל העסקים בצפון נפגעו מהמלחמה, אני לא היחידי, גם העסק שלי נפגע, כולם  הרגישו האטה ופגיעה כספית בתוך העסקים, פיצוי לא קיבלנו ונראה לי שלא נקבל מהמדינה, לא נורא, אנחנו נמשיך לפעום, עם זאת שלא קיבלנו סיוע, מכיוון שאנחנו תושבי המקום הזה והמדינה הזאת".

שאלה: "האם קיבלת תמיכה מהמשפחה?"

סלים: " אבא שלי עטאללה חלבי ז"ל נפל בשנת 1970 במשמר הגבול בגזרת טול כרם בכפר ענבתה, אני אישית לא זוכר אותו כי הייתי בן 3, בנוסף לעוד שני אחים, אימא גידלה אותנו לבד, אני מכיר את התמונות היפות שלו ושומע מקרובים סיפורים עליו וזה מה שאני יודע, לגדול בלי אבא זה חיסרון אחד גדול, היום אני מגדל ילדים שלי ואני יודע כמה שזה חשוב לילד לקבל הערות ופרגון מאביו".  

תגובות

1. סיף לפני 17 שנים
בהצלחה לסלים

מומלצים