הפגנה בדרישה לסגור את המזבלה של דליה

תושבי שכונת "ח'לת נסאר" הסמוכה למזבלה של דלית אל כרמל הפגינו נגד המשך קיומה של המזבלה ודרשו לסגור אותה לאלתר ולהעבירה לצידה המזרחי של עיר הכרמל. תושבי השכונה חסמו את הכביש המוביל למזבלה ומנעו מכל הרכבים מובילי האשפה לעבור אל המזבלה. ראסם נאטור הגיע כנציגה של העירייה והודיע כי במקום תוקם תחנת מעבר מוסדרת למיון והטמנת האשפה.

15.07.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
הפגנה בדרישה לסגור את המזבלה של דליה

לאחר סגירת המזבלה של עוספיה הפכה המזבלה של דליה למזבלה של שני היישובים, כל האשפה והפסולת הביתית והמסחרית מוצאת את דרכה למזבלה של דליה, ובכך הוחמר סבלם של תושבי הסביבה.

תושבי השכונה טוענים כי יש עליה מדאיגה בתכיפות מחלות ילדי השכונה עקב הזיהום הסביבתי החמור, לכן, מבחינתם המזבלה סגורה ולא ירשו עוד לאף אחד לעבור ברחוב לכיוון המזבלה.

לאוהל הגיע מטעם העירייה ראסם נאטור שהודה כי העירייה כשלה בכיפת הסדר, והודיע לתושבים הזועמים כי במקום המזבלה תוקם תחנת מעבר מוסדרת למיון והטמנת האשפה, דבר שהעלה את חמתם של התושבים שדורשים את העברת האתר לצידה המזרחי של העיר.

הפגנה נגד המזבלה של דליההפגנה נגד המזבלה של דליה
הפגנה נגד המזבלה של דליההפגנה נגד המזבלה של דליה

 רכבי פינוי אשפה רבים הגיעו למקום בדרכם לאתר, הם נחסמו ע"י התושבים, נהגיהם התבקשו לנסוע למקומות אחרים. היה מאוד מעניין לדעת לאן בסוף פונתה האשפה.

עאמר (דני) והבה ממובלי המאבק: "הפגנה זו באה בכדי לידע את האנשים כי אנחנו נגד קיומה של המזבלה בחלקה המערבי של דליה, אנו רוצים את תמיכת הציבור במאבקנו, ואת תמיכת העירייה להעביר את האתר לצידה המזרחי של דליה".

סלים חלבי חבר במועצת העיר שבא לתמוך במאבק התושבים הבטיח כי יעלה את הנושא בישיבת העירייה הקרובה ויעביר אישית את דרישתם של התושבים. "זוהי תוצאת האיחוד בין דליה ועוספיה, היום האשפה של עוספיה מופנת למזבלה של דליה", והוסיף: "מאבק זה הוא חשוב יותר לנשים, כי קולם נשמע יותר מתוקף תפקידן כאמהות הדואגות לבריאות ילדיהן, וכיוון שהמזבלה גורמת למחלות אצל הילדים, אני קורא לכל הנשים בדליה ועוספיה שישמיעו את קולם בדרישה לסגור את האתר".

אחת האמהות אומרת: "לא אכפת לנו מי האחראי ומי נצמא בשלטון, מה שמעניין אותנו זה לשמור על בריאות ילדינו ועל בריאותנו, אנו דורשים פתרון מיידי כי לא נסבול יותר את המצב"

אחד הילדים אומר: "אני רוצה שיסגרו מיד את האתר, מצידי שיפכו את האשפה ליד העירייה, אותנו זה לא מעניין"

ראסם נאטור: "אני אישית בעד מאבקם של אנשי השכונה בפתרון סופי לבעיה, אך אני רואה כי הפתרון הסופי עדיין רחוק, אני אישית עקבתי בעירייה אחרי פתרון זמני של הקמת תחנת מעבר מוסדרת למיון והטמנת האשפה שעלותה בערך מליון וחצי שקלים"

קישורים:

תגובת המשרד להגנת הסביבה:

 https://www.karmel.co.il/index.php?option=com_content&task=view&id=473&Itemid=2

שנתיים אחרי הסגירה: המזבלה של דליה עדיין פעילה:

 https://www.karmel.co.il/index.php?option=com_content&task=view&id=460

תגובות

4. הכרמל לפני 17 שנים
גר בשכונה
3. 5.8 לפני 17 שנים
תושב דליה
2. מוניר חלבי לפני 17 שנים
מאבק צודק
1. לולו לפני 17 שנים
דלית אל כרמל

מומלצים