סמי חסון, בנק קטן בכרמל

סמי סעיד חסון, בן 30 וכבר חלפן כספים שפתח עסק חדש יחסית להמרת כספים, סמי מתגורר בדאלית אל כרמל , סמי עבר תאונת דרכים שכתוצאה ממנה הוא יושב בכסא גלגלים.שאלנו את סמי אם הוא מפחד והוא ענה לנו: "אם הייתי מפחד לא הייתי עושה כלום בחיים". האם תרצו לדעת כמה כסף מגלגל סמי? ..."כעיקרון, אני יכול לעבוד בכל סכום, אבל יש הצהרות לגבי סכומים שצריך להצהיר, זה בחוק נגד הלבנת הון".

18.07.2007 מאת: פורטל הכרמל והצפון
סמי חסון, בנק קטן בכרמל

סמי חסון: "בעניין תאונות הדרכים: לפי התיאוריה שלי הטעות שלומדים נהיגה, אז המורים של הנהיגה מלמדים לתפעל את הרכב ולא לנהוג במיומנות, לפי התאונה שלי אם הייתי עוד קצת מיומן הייתי יוצא מזה בשלום, אבל במדינה שלנו מלמדים אותך לתפעל את הרכב ולא מלמדים אותך להיות נהג מיומן, או להעריך מצבים שאתה יכול להיקלע אליהם לא באשמתך, אבל יכול להיות גם שיש תשתית לא טובה".

סמי חסוןסמי: "חיפשנו עסק שאין כמוהו בדליה ועוספיה, כדי לא להיכנס לתחרות מיותרת, בהתחלה חשבנו על כל מיני דברים אחרים, אז עלה הרעיון הזה של המרת מטבע, כי אנשים נוסעים לחו"ל, באים הרבה תיירים כי אנחנו ישוב תיירותי, אז זה מה שמתאים".

סמי: "זה מין בנק קטן, כשסכום הכסף הוא לא קטן, המקום מאובטח כמו שצריך, בשביל חברות הביטוח וגם זה נותן הרבה רגיעה".

"מה שמבדיל העסק שלי מעסקים אחרים שאין לי הרבה סחורות למכור, זה כסף וקורה לפעמים שמישהו בא להמיר סכומים של דולרים שאין לי שקל, ואלה מצבים שקורים אז אני אומר לו תחכה עד שאני ממיר את זה בבנק ומחזיר את זה לערך שקלי ואז אוכל לתמרן ולעבוד, זה קורה וזה לא בושה".

"כשערך הדולר היה בירידה, למזלנו אני ואחי,  ששבוע אחד לפני כל הירידה החלפנו את כל הדולרים, הייתה לאחי הרגשה שמשהו הולך לקרות והלכנו והחלפנו את כל הדולרים, נשארנו עם סכום קטן של דולרים רק בשביל לתפעל את המקום יום יום".

"מבחינת מטבעות חוץ התושבים אצלנו באים לבקש הכי הרבה יורו ודולר, בתקופה האחרונה היתה עליה בדרישת היורו כי האנשים איבדו את האימון בדולר שיורד ועולה כל הזמן, אנשים מתעסקים איתנו בראש שקט, כי כאן יש להם אחראיות עד הגרוש האחרון, יש לנו מכונות הכי טובות בעולם שבודקות את הדולר, אין מצב שיהיה מצב לא בסדר או דולרים לא בסדר, (אני אחראי למילה שלי), כל דולר שנכנס בודקים אותו וגם כן כשמוציאים אותו עובר בדיקה, זאת אומרת שתי בדיקות, זו המדיניות של העסק".

"מבחינת הבנק, הבנק מתייחס אלי כלקוח טוב, אבל גם כן מנקה שיקים דחויים, אני בעבודה שלי מתחרה קטן של הבנק, אבל לעומת המחזור של הבנק, אני זוטר. בתקופה האחרונה שהרבה עסקים בעיר נפלו ונכנסו לקשיים, גם בגלל שאין לנו אזור תעשייה, אנשים נכנסו לבעיות מהבירוקרטיה של החוק החדש של האוברדרפט, לא ידעו מה הולך להיות, לדעתי לעסקים שלא נפלו עד הסוף יש עסקת הבראה כדי לעזור לעסקים להבריא ולהכנס לשוק בחזרה, אבל יש עסקים שאין כבר מה לעשות איתם".

"כעיקרון, אני יכול לעבוד בכל סכום, אבל יש הצהרות לגבי סכומים שצריך להצהיר, זה בחוק נגד הלבנת הון".

תגובות

15. אחות ברגש לפני 16 שנים
אחות ברגש
14. בהאא חסון לפני 16 שנים
בהצלחה סמי .
13. בן דוד לפני 16 שנים
עלה והצלח
12. עלי שכן לפני 17 שנים
סמי אח שלי בהצלחה
11. ס. חלבי לפני 17 שנים
שיהיה בהצלחה
10. סאלמה לפני 17 שנים
סמי אתה עוזר להרבה עסקים בכרמל
9. בחור לפני 17 שנים
סמי אתה המלך של דליה $$$$$$$$$$$$$
8. ابو شادي לפני 17 שנים
تحياتي للاخوه سامي وساري
7. מציאותי לפני 17 שנים
כל הכבוד לך סמי
6. מרים לפני 17 שנים
מאד מעריכה
5. rawi tours - samir halabi לפני 17 שנים
אמיץ ומוצלח
4. מדליה לפני 17 שנים
מגיע לך
3. עוספיה לפני 17 שנים
סמי תעזור תקבל זובור מהחברה הזו
2. חלבי לפני 17 שנים
החברה שלנו צריכה אנשים כמוך
1. רביע אבו מפלח לפני 17 שנים
דאלית אל כרמל

מומלצים